A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Több mint harmincezer méter sín kerül ki az Ebes-Debrecen vasúti szakasz felújítása során. Újabb lehetőséget találtak a Mátészalka környéki emberek!

2018. január 16. - Mátészalkaleaks

Ki ne emlékezne arra, amikor azért küzdöttünk, hogy az Ebes és Püspökladány közötti vasúti fejlesztés  használt, de jó állapotú sínei kerüljenek beépítésre a Mátészalka-Debrecen vasútvonalba.

Akkor nem jártunk sikerrel, hiszen a Hódmezővásárhely és Szeged közötti Tramtrain beruházásnál használják fel az úgynevezett visszanyereményi síneket.

Most  az Ágod-Völgye konzorcium által Ebes és Debrecen közötti vasútfelújítás keretein belül két vágány kerül felújításra, és mintegy 30.600 méternyi visszanyereményi anyag, (sín) kerül felszedésre, derült ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-nek benyújtott adatigénylésünkre érkezett  válaszokból.

A válaszlevélből az is kiderül, hogy a MÁV Zrt a felszedett síneket minősítteti, aszerint, hogy az a későbbiekben beépíthető-e vagy nem. A  máshol beépíthető síneket 120 méteres darabokra vágják, és maximum 150 km távolságra szállítják a MÁV Zrt. által kijelölt telephelyre.

Tekintettel arra, hogy az elbontott anyagok a MÁV Zrt. vagyonkezelésében állnak, így azokról döntést a MÁV Zrt. hozhat, a NIF Zrt.-nek nincsenek információi a sínek további felhasználásról, írják.

 

A NIF Zrt levele:

 

nif_level.png

A MátészalkaLeaks csoport annak érdekében, hogy megtudja azt, hogy a jó minőségű, beépíthető sínekkel mi a szándéka a MÁV-nak, a MÁV Zrt-hez fordult  a mai napoin közérdekű adatigényléssel.

Egy szakértő  szerint: az Ebes és Debrecen közötti sínek UIC 54-es ( azaz 54 kg/fm súlyú sínek), a Mátészalka- Debrecen vonalban pedig 48,3 kg/fm súlyú sínek vannak jelenleg, amiknek a talpszélessége nem egyezik meg. Ezért a vonalban jelenleg lévő vasbetonaljakra és alátétlemezekre nem illeszthető be az újabb sín. (Csere után mindez lehetséges)

A Mátészalka-Debrecen vasútvonal akár a 100km/órás sebességre is alkalmas lehetne, de a pályageometriája ( túl sok benne a kissugarú ív) miatt sok lenne a 80 km/h sebességkorlátozás. A Mátészalka- Debreceni vonalon a legkevesebb gond a sínekkel van, sokkal inkább a vasbetonaljak öregedtek el.

Legalább Nyírbátor - Apafa között a zúzottkőágyazat rostálására és vastagságának növelésére lenne szükség ( a jelenlegi 40 cm-ről 50 cm-re ) és az alépítmény kis mértékű szélesítését is el kellene elvégezni. A Nyírbátor - Apafa között sínvég felújítással, és a sínek összehegesztésével ( hézagnélküli vágány kialakításával) vígan tudná a 80 km/h sebességet ez a vonal.

Ahogyan választ kapunk a MÁV Zrt-től, újból jelentkezünk.

 

binari3.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr5813580827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.