A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Mit szólnál ha jobban beleszólhatnál az alakulóban lévő vasúti menetrendbe?

Most ezért küzdünk.

2017. október 18. - Mátészalkaleaks

Minden évben, december első heteiben lép érvénybe az új vasúti menetrend. Sokak ilyenkor szembesülnek azzal, hogy a megszokott vonatjaik menetrendje megváltozott, vagy éppen már nem is szerepelnek már azok a vasúti kínálatban.

A vasúttársaság csak november végén publikálja a már szinte kész vasúti menetrendet. Ilyenkor már lehetetlen ahhoz hozzányúlni, hiszen minden módosításhoz minisztériumi engedély és több más hatóság igenlő válasza szükséges. Így, egy menetrend módosítás több hónapos procedúra.

Annak érdekében, hogy még több beleszólásunk legyen nekünk utasoknak a készülő menetrendbe, a következő javaslattal éltünk Dávid Ilona és Csékpe András felé.

 

 

Tisztelt Vasúttársaság!

 

Az alább építő jellegű észrevétellel fordulunk Önökhöz, legyenek szívesek felvetésünket megvizsgálni és lehetőség szerint megszívlelni.

 

Az új menetrendek kialakítása, mindig több lépcsős egyeztetésen megy végig, ennek a procedúrájával tisztában vagyunk. Külföldi példák azt mutatják, hogy nagyon hatékony az a módszer, mely szerint a formálódó menetrendet a vasúti szolgáltató már több hónappal a menetrend életbe lépése előtt közzé teszi a weboldalán, és ahhoz várja az utazási igényekben legkomopetensebb személyek, azaz az utasok véleményét.

 

A jelenlegi rendszerben nagy problémát okoz nekünk utasoknak az, hogy a menetrendet csak annak életbe lépése előtt pár héttel ismerhetjük meg. Ekkor már csak- csak hümmöghetünk, bosszankodhatunk magunkban, még jogos menetrend változtatási igények esetén is több hónapos procedúrára kényszerülünk, ha a menetrend változását szeretnénk elérni.

 

A hosszas procedúra miatt csökken az utazóközönség elégedettsége, úgy érezzük,hogy a vasút nem kéri ki  kellő mértékben a véleményünket, hogy a menetrend nem a mi igényeinknek megfelelően van kialakítva, és ezért bosszúsak vagyunk.

 

Másrészt az új menetrendi időszak során  folyamatosan a vasúttársaság irányba érkező menetrend módosítási kérelmek nagy adminisztrációs és anyagi terhet jelentenek a vasúttársaság számára. Hiszen a menetrend módosításokkal foglalkozni kell, nő az ügyfélszolgálat leterheltsége. Másrészt, az anyagi terhek sem elhanyagolhatóak, hiszen a különféle módosításokat  ki kell nyomtattatni a weboldalra fel kell töltetni, ami szintén anyagi terheket ró a vasúttársaságra.

 

Azért, hogy a utazóközönség elégedettsége nőjön, és hogy  a vasúttársaság adminisztrációs  és nyomtatási költsége csökkenjen az alábbi javaslattal élünk Önök felé.

 

A  www.mavcsoport.hu oldalon lehetőség szerint legyenek szívesek feltölteni a formálódó menetrendeket már egy-két hónappal annak érvénybe lépése előtt, és legyenek szívesek egy külön e-mail címet biztosítani a még érvénybe lépés előtti menetrend módosítások befogadására, így még az új menetrend érvénybe lépése előtt sok módosítási igényre  tudnánk felhívni mi, az utazóközönség a vasúttársaság figyelmét.

 

Nőne az utasok elégedettsége, jobban éreznénk azt, hogy a menetrend az utasok igényeihez igazodik, másrészt pedig a vasúttársaság is munkaórákat, valamint a nyomtatásból eredő anyagikat takarítana meg.

 

Reméljük, hogy jobbító szándékú felvetéseink eljutnak az illetékesekhez, és Önökkel együtt, a lehetőségekhez mérten egy még inkább az utasok igényeihez igazodó menetrendet hozhatunk létre.

 

Üdvözlettel és Tisztelettel:

 

                                                              -MátészalkaLeaks csoport-

 

maxresdefault_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr6513016712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.