A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Folytatódik a küzdelem a használt vasúti sínekért!

2018-ban sem tervez menetidő csökkenést eredményező felújítást Mátészalka és Debrecen között a MÁV!

2017. szeptember 23. - Mátészalkaleaks

Sokan meghökkennek, amikor ilyet olvasnak, hogy Mátészalkán azért küzdenek, hogy az Ebes-Püspökladány vasútfelújításnál kinyert, jó állapotú, akár 100 km/órás sebességre is alkalmas vasúti sínek beépítésre kerüljenek a Mátészalka-Debrecen vasútvonalba.

 

Hogy miért?

Lassan egy év lesz annak, hogy a kormány jóváhagyta a  2014–20-as fejlesztési ciklusban az Európai Uniónak küldendő legújabb IKOP-projektlistát, melyek az egész ország területét érintő közlekedési fejlesztéseket tartalmazta. Kevés változtatás volt a korábbi tervezethez képest, a legszembetűnőbb, hogy a Debrecen–Mátészalka-vasútszakasz korszerűsítése helyett végül a Nyugati és Keleti pályaudvar állomásépületének felújítása mellett döntöttek.

Mint utóbb kiderült közérdekű adatigénylésünk nyomán, hogy nem volt megvalósíthatósági tanulmány ennek a vasúti fejlesztésnek, ezért húzták ki a listából.

A Mátészalkaleaks csoport továbbra is elkötelezett az irányban, hogy menetsebesség növekedést biztosító fejlesztés valósuljon meg a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon, annál is inkább, mert jelenleg a személyvonatok 105-110 perc alatt teszik meg a 78 kilométert.

Közérdekű adatigénylést adtunk le a MÁV Zrt-hez, hogy megtudjuk, a 2017.évben milyen felújításokat terveznek a 110-es szakaszon.

Kiderült: a 2017.évben csak 38 millió forint jut felújításokra, míg 2018-ra nem tervez olyan felújítást a MÁV, amely menetidő csökkenéssel jár majd.

 

Újabb fejlemények:

 

A Nemzeti Infrastuktúra Fejlesztő Zrt-t kérdeztük, mivel a MÁV azt a tájékoztatást adta, hogy a hamarosan épülő Szeged-Hózmesővásárhely Tram-train vonalba is kerülnek a Hajdú-bihari, használt vasúti sínekből.

 

Tisztelt Adatigénylő!

 

A megkeresésében hivatkozott kérdésével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.

A 135. sz. vonalon tervezetten a következők valósulhatnak meg: Szeged, Rókus állomás Algyő felöli vége és Hódmezővásárhely, Népkert állomás Hódmezővásárhely állomás felöli vége közötti vágány átépítésre kerül új vasbeton aljjal és felújított 54 kg/fm rendszerű sínnel, valamint szakaszosan új 2. vágány is épül.

 

Tisztelettel:

 

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

1134 Budapest, Váci út 45.

www.facebook.com/nifzrt

 

A válasz nem egyértelmű, ezért újabb, tiszta és világos válaszokat várunk a NIF Zrt-től.

 

 

 

Újabb levél:

 

Tisztelt Adatgazda!
Kérem, hogy egyértelmüsítsék válaszaikat.
Információink szerint a jelenleg felújítás alatt álló Ebes- Püspökladány szakasz, használt de jónak minősített sínei kerülnek a  Szeged-Hódvezővásárhely Tramtrain vonalba beépítésre.
Levelükből egyételműen nem állapítható meg, hiszen  ahogy írják  " a felújított 54 kg/fm rendszerű síneket"  építenek be a Tramtrain vonalba. Pontosító kérdésem: a jelenlegi Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonal síneit újítják fel, vagy az előzőekben már említett Hajdú-Bihari vasúti szakasz sínei kerülnek beépítésre a Tramtrain vonalba?
 
Valamint ahogy írják, " szakaszosan új 2. vágány is épül." Pontosító kérdésem: Ez a 2. vágány szintén  felújított 54 kg/fm rendszerű sínekből épül, vagy új sínekből? Ezt a 2.vágányt is az Ebes- Püskökladány felújítás alatt álló vasútvonalból  visszanyert jó minőségű sínekből építik meg, vagy netán új sínekből?
 
 
2017. szeptember 23, Mátészalka
-Mátészalkaleaks csoport-
hszanalt_de_jo.jpg

 Használt,de jó.

 

A Mátészalkaleaks csoport hamarosan levélíró kampányt indít annak érdekében, hogy a MÁV, a 2018.évi költségvetésébe tervezzen be olyan felújítási munkákat a Mátészalka-Debrecen vasútvonalra, amelyek menetidő csökkenést eredményeznek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr9212887726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.