A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Jelen állás szerint nem érkeznek a Mátészalka-Debrecen vasútvonalra az Ebes és Püspökladány között kitermelt, jó állapotú vasúti sínek!

Más eredményesen lobbizott, olyan helyen építik be ahová napi 166 busz jár... Folytatódik a küzdelem a használt vasúti sínekért.

2017. augusztus 25. - Mátészalkaleaks

Pár nappal ezeleőtt, a Mátészalkaleaks csoport közérdekű adatigénylést adott le a MÁV felé, amelyben arról érdeklődtünk, hogy a napokban megkezdődő Ebes és Püspökladány közötti vasúti szakaszból kinyert használt síneket melyik vasúti szakaszokba fogják beépíteni.

A válaszok megérkeztek, melyet a lentiekben olvashatnak.

 

Köszönjük a megkeresésüket, melyre az alábbi tájékoztatást adja a vasúttársaság:

1,

A Püspökladány- Ebes 31, 25 km hosszúságú vasúti szakasz felújítása során az összes vasúti sínt felszedik és újra cserélik majd, mindkét vágányon?

A kérdéssel kapcsolatban az alábbiakban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) válaszát olvashatja: A Püspökladány–Ebes vasúti vonalszakasz esetében a nyíltvonalon és az állomási átmenő fővágányokban az összes sín új anyagból épül. Ugyanakkor az állomások mellék-, csonka-, rakodó- és iparvágányai átépíthetők használt, de minősített sínekből is.

2,

Amennyiben teljesen kicserélik a síneket, akkor azok újrahasznosításra, beépítésre fognak-e kerülni más vasútvonalakba?

 

A bontott felépítményi anyagokat szerződés szerint a kivitelezési vállalkozó minősítteti, majd szállítja max. 150 km távolságra. A vasútvonal korszerűsítése során kikerülő ún. vissznyereményi anyagokat a MÁV saját hálózatán tervezi hasznosítani. 

3,

Ha beépítésre fognak kerülni más vasútvonalakra, van –e már terve a MÁV-nak arra, hogy mely vasútvonalakba?

A vissznyereményi anyagokat a Püspökladány–Biharkeresztes és a Szeged–Hódmezővásárhely vasútvonalak vágányiba tervezi beépíteni a vasúttársaság. 

 

üdvözlettel:

 

MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

Kommunikációs Igazgatóság

 

A Mátészalkaleaks csoport véleménye:

A Biharkeresztes-  Püspökladány  vasúti szakasz jó választás, megérett a felújításra, hiszen az 51km-es szakaszon több nemzetközi IC vonat is közlekedik Brassóba és Kolozsvárra. Az 51 km-es szakaszt 68 perc alatt teszik meg a szerelvények, amely 45 km/órás átlagsebességet jelent. Ez egy nemzetközi vonalon igencsak szolid sebesség.

A Szeged-Hódmezővásárhely vasúti szakasz rossz választás. Szeged megyeszékhely, míg Hódmezővásárhely a megye második legnagyobb népességű városa.  A két város közötti  31 kilométeres távot, 38 perc alatt teszik meg a vonatok, ez 49 km/órás átlagsebességet jelent. Ezen a vonalon csak személyvonatok közlekednek, és a két város között nem kevesebb mint 166 busz közlekedik és 15  vonatpár.

 

binari-campagna.jpg

 

A Mátészalkaleaks csoport nem adja fel a  használt sínekért való küzdelmet. Adatokkal alátámasztott levéllel fordulunk a MÁV-hoz, hogy rávilágítsunk arra, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal kihasználtsága nagyságrendekkel nagyobb, mint a Szeged- Hódvezővásárhely szakasz utasforgalma.

Kérjük a  MÁV döntésének a  felülvizsgálatát, és hamarosan levélíró kampányt indítunk!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr1512779492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lovrin 2017.09.14. 22:23:10

"Adatokkal alátámasztott levéllel fordulunk a MÁV-hoz, hogy rávilágítsunk arra, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal kihasználtsága nagyságrendekkel nagyobb, mint a Szeged- Hódvezővásárhely szakasz utasforgalma."

Jó-jó, ez pont annak köszönhető hogy az általatok említett 166 busz viszi el az utasok nagy részét, akiket a felújítás után a Tramtrain fog. A maga nemében ez hasznos és előremutató projekt. Sőt, kifejezetten sokat profitálhatna belőle a 110-es vonal, ha szegedi mintára Debrecenben is megkezdődne egy Tramtrain rendszer tervezése. Szóval ne vágjátok le az aranytojást tojó tyúkot, persze sajnálatos hogy a 135 vonali Rókus-Hmvhely pályaátépítés 48 milliárdjába nem fért bele új vágány lefektetése.

Azt azért ne feledjétek, hogy még két nagyprojekt folyik a következő években: a Kelenföld-Pusztaszabolcs átépítés (2*49 km) és a Rákos-Hatvan (2*59 km) tehát lesz itt még bőven bontott vágányanyag. Megkérdezhetnétek, hogy az hova épül be.