A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

A Püspökladány és Ebes között felszedésre kerülő, használt vasúti sínek kerüljenek a Mátészalka-Debrecen vasútvonalba beépítésre!

A hamarosan kiemelendő síneken, jelenleg is közel 100 km/ órával közlekednek a vonatok.

2017. augusztus 17. - Mátészalkaleaks

2017.augusztus 26-ától vágányzári menetrend lép érvénybe többek között a Mátészalka- Debrecen vasútvonalon is, hiszen elkezdik a Püspökladány és Ebes közötti vasúti pályaszakasz felújítását, mintegy 74 milliárd forint értékben. A munkálatokkal 2020. szeptemberére végeznek majd.

Mint ismeretes, a Mátészalka- Debrecen vasútvonal ez évre megkezdeni tervezett felújítása elmarad, mert a minisztérium szerint nem volt kellően előkészítve a projekt, még megvalósíthatósági sem készült, így a felújításra szánt EU-s forrást, (31,2 milliárd forint) a Nyugati és Keleti pályaudvarok épületeinek felújítására csoportosították át.

Mivel a MÁV nem a 2017. és a 2018. évben sem tervezi saját forrásaiból a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítását, és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint csak egyedi kormányhatározattal lenen lehetséges forrást biztosítani a felújításhoz, ezért a Mátészalkaleaks csoport egy újabb alternatívát talált ki annak érdekében, hogy rövidtávon, kevesebb befektetéssel, jelentősebb menetidő csökkenés következhessen be.

 

Első lépésként közérdekű adatigénylést nyújtottunk be a MÁV-hoz:

 

Tisztelt Adatgazda!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján közérdekű adatigényléssel fordulunk Önökhöz.

Adatigénylésünk az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapul, kéjük, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésünknek 15 napon belül tegyenek eleget.

 

Kérdéseink:

1,

A Püspökladány- Ebes 31, 25 km hosszúságú vasúti szakasz felújítása során az összes vasúti sínt felszedik és újra cserélik majd, mindkét vágányon?

 

2,

Amennyiben teljesen kicserélik a síneket, akkor azok újrahasznosításra, beépítésre fognak-e kerülni más vasútvonalakba?

 

 

3,

Ha beépítésre fognak kerülni más vasútvonalakra, van –e már terve a MÁV-nak arra, hogy mely vasútvonalakba?

 

4,

A Püspökladány- Ebes vasúti szakaszon, jelenleg milyen sebességgel haladhatnak a vonatok a jelenlegi sínpályán?

-Mátészalkaleaks csoport-

 

413485_1024x768.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr7312758400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.