A vasútvonal ez évi felújításait,(amit nevezzünk inkább tűzoltásnak), az eredeti összeg, alig több mint 0,1%-ból kell megoldania a MÁV Zrt-nek !
Mint ahogyan arról korábban cikkeztünk, elmarad a Mátészalka-Debrecen vasútvonal rekonstrukciója. A munkálatok ebben az évben kezdődtek volna, és 2019-re már sebességkorlátozás nélkül közlekedhettek volna a szerelvények ezen a vasúti szakaszon.
Közérdekű adatigénylést nyújtottunk be a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz annak érdekében, hogy megtudjuk, milyen adatok és tanulmányok alapján hozta meg határozatát Magyarország kormánya arról, hogy kikerüljön az Uniós fejlesztések közül a Mátészalka-Debrecen vasútvonal.
Egy másik közérdekű adatigényléssel is éltünk, melynek az volt a célja, hogy megtudjuk, milyen felújítások várhatóak a 2017-es évben ezen a vastútvonalon.
Levélíró kampányt indítottunk annak érdekében, hogy érzékeltessük Dr. Seszták Miklós Nemzeti Fejlesztési Miniszterrel azt, hogy valós, nagy tömegeket érintő ügyről van szó, hiszen éves szinten 825 ezer fő közlekedik ezen a vasúti viszonylaton. (Az adatok forrása, közérdekű adatigénylés, MÁV-Start).
Ahogyan a mellékelt dokumentumok mutatják, a 2017.évben 37. 731304 Ft jut a vasútvonal feújítására a MÁV Zrt. adatai alapján.
Mivel ez az összeg lényegében még az állagmegóvásra sem elég, és a sínek elhasználódása és az alépítmények állagromlása miatt vélhetően további sebességkorlátozásokat lesznek kénytelenek bevezetni ezen a vasúti viszonylaton ebben az éveben, így panasszal élünk a MÁV Zrt elnöke, Dávid Ilona felé, valamint a MÁV Zrt. Pályalétesítményi osztálya felé annak érdekében, hogy belső forrásaikból csoportosítsanak át plusz összegeket a sebességkorátozások számának és a menetsebesség növelésének az érdekében.
Mátészalka, 2017.február 24. -Mátészalkaleaks-
Dávid Ilonához, a MÁV Zrt elnökéhez fordulunk.