Mint ahogyan arról beszámoltunk, a Mátészalka-Debrecen vasúti viszonylatban újabb kivitelű vasúti kocsik tűntek fel pár hete. Már azt hittük, mi mátészalkai és környékbeli lakosok, hogy végre ráébredt a vasúttársaság arra, hogy az mégsem járja az, hogy Mátészalka környékére ( az általunk kikért közérdekű adatok szerint) 42 éves vasúti kocsik is járnak.
Tévedtünk ! Hiszen egy másik közérdekű adatigénylésünkre adott szolgáltatói válaszból kiderült, az újabb vasúti kocsik csak ideiglenesen tartózkodnak ezen a vonalon, mert éppen vizsgáztatják őket annak érdekében, hogy még sok-sok évig boldogíthasannak minket a közel sem magas szintű szolgáltatásaikkal itt Szabolcsban.
A MÁV úgy tervezi, hogy pár hónap után visszakapjuk majd az ütött-kopott, jobbára, koszos és büdös, lassan matuzsálemi korba lépő vagonjainkat.
A vasúti szolgáltató azt is leírta, hogy a jelenlegi modernebb vagonok rengeteg plusz költséget okoznak számukra.
"Az eredeti technológia szerint itt közlekedő ingavonati szerelvények járművei jelenleg járműjavítói fővizsgán vesznek részt, ennek okán kényszerülünk más típusú (ingavonati üzemre nem alkalmas) kocsik alkalmazására, amely többlet vontatójármű felhasználást, és ezáltal jelentős többlet költséget okoz társaságunk számára."
Mi, mátészalkai és környékbeli lakosok sajnáljuk, hogy ilyen sokba kerülünk a vasúti szolgáltatónak, de azért felhívnánk a vasúttársaság figyelmét arra, hogy ezek a vélhetően "bődületesen nagy költségek" , vélhetően nem vetekednek az elővárosi közlekedésben forgalomba állított, egyenként 1700 milliárd forintot kóstáló FLIRT motorvonatok árával.
Amúgy, a jelenleg felénk közlekedő újabb vagonok sem igazán újak, mert ezeket a kocsikat még a 70-es években építették (Bhv), majd a 2000-es évek elején újították fel, de mégis nagyságrendekkel komfortosabbak, mint a régi, lepukkant vasúti kocsik.
Annak érdekében, hogy tisztán lássunk, közérdekű adatigényléssel fordulunk a vasúttársaság felé, hogy megtudjuk, milyen plusz költségeket generál az újabb vasúti kocsik csatasorba állítása.
Egyúttal, hamarosan nyílt levélben fogjuk felhívni a környékbeli polgármesterek, megyei és országos politikusok figyelmét arra, hogy a mátészalkai és környékbeli emberek is megérdemlik a komfortosabb utazást, még akkor is, ha csaknem két órán át teszi meg a vonat, a Mátészalka és Debrecen közötti 78 kilométert.
NEM LEHET pusztán pénz kérdésnek tekinteni azt, hogy az emberhez méltó utazási körülményeket teremtsenek Mátészalka és Debrecen között!
EZÉRT KÖVETELJÜK, hogy a Mátészalka-Debrecen vasúti viszonylatban maradjanak a felújított vasúti kocsik, sőt, irányítsanak ide még többet, a lehetőségekhez mérten.
Amennyiben a követelésünket nem teljesíti a vasúttársaság, akkor aláírásgyűjtésbe kezdünk, és akár tüntetést is szervezünk !
Ne jöjjenek azzal a lózunggal, hogy majd amikor befejeződik az Apafa-Mátészalka viszonylat felújítása, akkor sebességkorlátozások nélkül és talán modern vonatokon "roboghatunk" Debrecenbe...
Manapság ilyen vagonok is közlekednek hétköznaponként a Mátészalka-Debrecen viszonylatban.