A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

2020-ban bár 80 km/órás sebességgel utazhatunk Mátészalka és Debrecen között

2015. november 11. - Mátészalkaleaks

 

A Debrecen-Mátészalka szakaszt modernizálják. 2020-ban így  vonatok 80 kilométer/óra sebességgel haladhatnak (nevetséges).

2019-re Budapest és Debrecen között 160km/ óra lesz a menetsebesség.

Nálunk fejlettebb országokban már 400-500 km/órás sebességgel száguldanak a vonatok.

Az irtózatos sebességnövekedésig már csak négy évet kell várni :) :)

Törődjünk bele, marad a szabolcsi embereknek a tanyasi metró.

 

Mátészalka és Debrecen között sokszor utazhatunk a képen látható „tanyasi metróval”. A vasúttársaság azért állította forgalomba környékünkön ezt a „csodát”, hogy az utazók komfortfokozatát növelje. Letesztelték,kipróbáltuk, íme az eredmény.

 

 

Az Usgyin látszanak már a 21.század első nyomai. Az orosz államadósság fejében érkezett vonat ugyanis már egész esélyegyenlőségből is erős közepes. Széles utas-teremajtók, akadálymentesített mosdó. Mondjuk az alacsony padló kimaradt, sőt a vonatra több lépcső megmászásával lehet csak feljutni, szóval azért el kellene gondolkozni...

A vonaton a zárt rendszerű WC, amit ugye állomáson állás közben is lehet használni, mivel így minden nem a sínekre, hanem egy zárt tartályba megy.

Nem olyan régi ez a vonat, mint a MÁV tipikus kék vagonjai,újak az ülések. Jó, mondjuk nem a legkényelmesebbek, van amelyikben nincs fejtámla, és a kétszemélyes egybe-fröccsöntött üléseken maximum szibériai gulágból szabaduló menekültből férne el kettő, azért jobbak mint a régi bőrülések. Kékes-zöld huzat, vandál álló ülésalapon. Egész jó végül is...



A világítás egész jó .A világítás nem 25 wattos égőkből áll mint a régebbi vagonokban,lehet olvasni, akármit csinálni, az embernek olyan érzése van a fényes, világos terektől mintha biztonságban lenne … A vonat másik pozitívuma, hogy lehet rajta kerékpárt szállítani.

Az ablakok kicsit olyan amerikai buszosak. Hosszú, elnyújtott keskeny ablakok, befelé dőlve. AZ ABLAKOK NAGYRÉSZBEN NEM NYITHATÓK. Az, hogy csúnya nembaj, hiszen az utastér legalább világos. 



Külső: Na ez az, ami az oroszoknak nem nagyon megy. A vonat külseje ezzel a piros-szürkés-fehér festéssel és a bordázott oldalfallal inkább emlékeztet egy konzervdobozra, mint egy modern motorvonatra. Hatalmas kocka orr, két nagy kocka szemmel és egy elrákosodott kitüremkedéssel(lámpák). Az utasajtók két kis szárnyból állnak, ami valahogy nagyon régies hatást ad az egész vonatnak. Nem mellesleg ez a kétszárnyú csoda elég gyakran elromlik.

A vonatot az orosz Metrovagonmash gyártja, akár a Pesti metrókat cca.30 éve. Épp ezért mindegyik vonat elején és utasterében ott ékeskedik a mindenki által jól ismert szárnyas M betűhöz hasonlító jel. Innen kapta a becenevét vidéken. Van aki "faluközi metrónak" vagy "tanyasi metrónak" hívja.

Összességében a vonatot mintha pont Magyarországra tervezték volna. Masszív fröccsöntött ülések, könnyen tisztítható műanyag borítások. A kinézet kissé ósdi, de legalább illik a MÁV szétrohadó flottájába.


08szekelygyors2009-01_010.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr588071432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.