A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Vasúti utazás Mátészalka- Nyíregyháza viszonylatban

Vasúti (tor)túra

2015. szeptember 13. - Mátészalkaleaks

A napokban Mátészalka- Nyíregyháza viszonylatban a Máv-Start szolgáltatását vettem igénybe, a drágább de kicsit gyorsabb buszközlekedés helyett.

 

A vasúti társaság 25 százalékkal kínálja olcsóbban a jegyeket ezen a vasútvonalon is. A Máv Zrt weboldala szerint a nagy arányú engedmény, nem a szolgáltatás alacsony minőségével van összefüggésben . Magyarázatuk a következő: „ a regionális tarifa az utasvonzó hatás erősítése érdekében 25 százalékkal lett alacsonyabb az országos díjaknál. „

 

„A rendszerváltás óta példátlan árcsökkentés tökéletesen illeszkedik a lakossági terhek enyhítését középpontba helyező kormányzati törekvésekhez. „ A díjak 25 százalékos mérséklése számottevő megtakarítást jelent az érintett vonalszakaszokon évente megforduló utasok számára. „Az intézkedés a vasút versenyhelyzetét erősíti a regionális forgalomban, több hátrányos helyzetű, felzárkózó térségben is." - fejtette ki Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár , még 2013-ban.

 

Az utazóközönség vélhetően nem ért egyet a politikus szavaival, hiszen aki bevállal egy Mátészalka- Nyíregyháza vasúti (tor)túrát, az szembesül a 20. századi utazási körülményekkel, illetve azzal, hogy több szakaszán a vasútvonalnak egy edzettebb kerékpáros, netán egy kocogó is lehagyja a megyeszékhely felé araszoló vonatot.

 

Míg Mátészalka és Nyírbátor között szinte „robog”, Máriapócs, Kállósemjén és Nagykálló környékén alig halad a vonat. Még ezt az igen magas menetidőt sem sikerül gyakran tartania a vasúttársaságnak, az utazásom napján is 10 percet késtünk.

 

Nagykálló állomáson korhadt, törött talpfák tömkelegére lettem figyelmes. A szakirodalom szerint, az aljak feladata a nyomtávolság biztosítása, valamint a sínek alátámasztása és a teher egyenletes elosztása az ágyazatra. Én nem vagyok szakember, de ha nincs alátámasztás, nincs egyenletes terhelés, ergó: biztosan nagyobb a vonat kisiklásának a veszélye.

 

Az ilyen utazási körülmények miatt, nem is csoda hogy nincs nagy mértékű igény a Mátészalka és Nyíregyháza között vasúti közlekedésre. Már több évtizede terítéken van az említett vasútvonal rekonstrukciója. Ideje lenne lépnie a vasútnak, a jelenlegi áldatlan állapotok megszüntetésének az érdekében.

 

Az mégsem járja, hogy két legnagyobb városa között ilyen lassan lehet csak közlekedni a 21. században. A Mátészalkaleaks fellép az áldatlan állapotok ellen, és állampolgári akciók szervezésével ki fogja kényszeríteni azt, hogy a döntéshozók foglalkozzanak érdemben a problémával.

 

 

 

 

Utazás módja

Menetidő

Ár

Átlagsebesség

Buszközlekedés

88 perc

1 120,00 Ft

40,43 km/h

Vonat

108 perc

840,00 Ft

32,20 km/h

Gépkocsi

akár 42 perc

 

 

sam_1571.JPGsam_1570.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr837784358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.