A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Padok és buszmegállók újulhatnak meg, közérdekű javaslatot tettünk.

2018. május 15. - Mátészalkaleaks

Mátészalka Város képviselő-testülete 2018.május 8-i gyűlésén elhangzott az, hogy a közmunkaprogram keretein belül padok gyártása fog megtörténni, szót ejtettek  arról is, hogy az ez évi képviselői pénzügyi keret felhasználására milyen tervek vannak. Felvetődött az, hogy mivel a  képviselői keret teljes összege sem lenne elég egy modern játszótér kivitelezéséhez, ezért az ez évi keretből a városban található buszmegállók egy részének részben vagy egészben fedetté tétele valósulhat meg.

A Mátészalkaleaks csoport szívügye a közösségi közlekedés, ezért ebben a témában egy közérdekű javaslatot tettünk Mátészalka Város Önkormányzata felé.

 

 A közérdekű javaslatunk:

Tisztelt Mátészalka Város Önkormányzata !

A 2018. május 8-i testületi gyűlésen örömmel hallottuk, hogy az önkormányzat a közmunka program keretein belül padokat kíván gyártani, illeve azt is, hogy a képviselői keret egyik lehetséges célja ebben az évben a városban található buszmegállók egy részének legalább részben fedetté tétele, és padok kihelyezése.
Szeretnénk egy közérdekű javaslattal élni ebben a témában, hiszen mint Önök is tudják, a Mátészalkaleaks csoport  szívügye a közösségi közlekedés és annak jobbá tétele.
A románai Szatmárnémeti városában láttuk az alábbi módszert, amellyel mindenféle befektetés nélkül modernizáltak több buszmegállót. A módszer lényege az volt, hogy a forgalmasabb helyeken lévő  buszmegállók teljes kivitelezési  költségét átvállalták cégek, akik úgy alakítottak ki modern buszmegállókat, hogy az nekik jó reklám legyen, a buszmegállón lévő nagy méretű hirdetőtáblán elhelyezhették a reklámjukat.
Persze vélhetően Magyaországon más a jogszabályi környezet, nem biztos hogy egy hasonló módszert könnyen lehetne kivitelezni, de gondolatébresztőnek talán megfelelő közérdekű javaslatunk.
Mátészalkán és környékén  egyre több tőkeerős vállalkozás van, amelyeknek jó reklámhetőség lenne  ilyen megjelenési lehetőség.
Mi a következő távolsági, frekventáltabb helyen lévő   buszmegállók  ilyen konstrukcióban történő felújítását fontolnánk meg:
  • Alkotmány út ( Széchenyi iskola előtt)
  • Munkaügyi központ
  • Tejipar
  • Kórház utca
  • Rákóczi utca
  • Tesco
  • nyírbátori útelágazás
27752333_1655111861198426_2835368037170762191_n.jpg
Jó példa Szatmárnémetiből.

Újabb információkhoz jutottunk a Repülőhíd felújításával kapcsolatban.

Pár napja adtunk hírt arról, hogy 2018. június 17-én kezdődik a Mátészalka belvárosát az Újtelep városrésszel összekötő gyalogosforgalmi híd a Repülőhíd felújítása. A Mátészalkaleaks csoport most a MÁV Zrt-től kért információkat arról, hogy a munkálatok alatt a gyalogosforgalom lebonyolítását hogyan képzelik el.

A válasz szerint:

 

 

Köszönjük a megkeresésüket, amelyre a következő tájékoztatást adja a vasúttársaság!

 

A mátészalkai repülőhíd a MÁV üzemeltetésébe tartozik. Az előírások alapján a vasúttársaság rendszeresen ellenőrzi a szerkezet műszaki állapotát és gondoskodik a karbantartásáról. Legutóbb 1998-ban felújítás miatt zárták le és emelték le a hidat. Csakúgy mint akkor, most is azért ütemezték a karbantartást a nyári iskolai szünet időszakára, mert olyankor kisebb az átmenő gyalogos forgalom a város két részét összekötő hídon.

A felüljáró felújítási munkái idejére nem lehet létesíteni ideiglenes gyalogos átjárót az állomási vágányokon keresztül. Erről egy márciusi bejárás során egyeztetés is történt az önkormányzattal. A gyalogos közlekedés a Szatmár út-Kórház út-Tompa Mihály út és a Seregély út-Zöldfa út szakasz járdáin, a szintbeli átjárókon oldható meg.

A vasúttársaság kéri a felüljárót használó gyalogosok szíves türelmét. A lezárásról és a kerülő utakról természetesen időben tájékoztatjuk a lakosságot. Az önkormányzat ugyancsak vállalta, hogy értesíti a lakosokat.

 

Üdvözlettel:

MÁV Zrt. 

 

d2ba4aa67ce8c7f1cca2454e1d44db66_d49afe6e3b4eb7cadfe308837303ec67.jpg

Meglazultak a macskakövek a Hét vezér díszkútnál, közérdekű bejelentést tettünk.

A Mátészalkaleaks csoport, és a Mátészalkaleaks blog olvasói rendszeresen küldenek közérdekű bejelentéseket a döntéshozóknak annak érdekében, hogy még élhetőbb legyen Mátészalka. Legújabb közérdekű bejelentésünkkel a Hét vezér díszkútnál meglazult, balesetveszélyes macskakövekre szeretnénk jobbító szándékkal felhívni az illetékesek figyelmét.

 

Tisztelt Műszaki Iroda!

Közérdekű bejelentéssel fordulunk Önökhöz. A Hét vezér díszkút közvetlen környezetében több tucat macskakő meglazult, amely így  balesetveszélyes. Egy helyen a díszburkolat is meglazult. Kérjük, hogy jobbító szándékkal tett közérdekű bejelentésünket kivizsgálni szíveskedjenek, és amennyiben jogosnak találják azt, legyenek szívesek a problémás szakasz kijavításáról intézkedni.
Közreműködésüket köszönjük.
macskako1.jpg
macskako2.jpg
terko_lazulas.jpg

2018.június 17-én kezdődik a Repülőhíd felújítása, leemelik a híd acélszerkezetét.

Kilencven éves idén a Repülőhíd, amely Mátészalka belvárosát köti össze az Újtelep városrésszel. Csoportunk lassan két éve vetette fel azt, hogy a Repülőhíd megérett a felújításra. Még akkor közölte velünk a híd vagyonkezelését végztő MÁV Zrt, hogy a magyar állam tulajdonában lévő gyalogosforgalmi felüljáró nagyobb mértékű felújítása a 2018.évben fog megtörténni.

A két év alatt folyamatosan figyelemmel kísértük a híd állapotát, ki ne emlékezne arra, amikor 2017.februárjában kilyukadt  a híd .Akkor csoportunk közérdekű bejelentése nyomán kijavították a hibát.

A MÁV Zrt-től két héttel ezelőtt közérdekű adatokat igényelt csoportunk, amelyből kiderül: a mátészalkai gyalogos felüljáró acélszerkezetének leemelése 2018. június 17-én fog megtörténni és helyben történő felújítása után tervezetten 2018.  augusztus végén fog visszaemelésre kerülni. A munka során acélszerkezeti javítások és a hídszerkezet korrózióvédelme fog megvalósulni.

 

hid.jpg

Fotó: Hajdú D. András (Abcúg)

Még nem lehet bankkártyával fizetni, az EMKK Zrt. mátészalkai bérletpénztárában, de hamarosan itt a változás!

Talán már júniustól lehetőség lesz a bankkártyás fizetésre!

Egyik rendszeres olvasónk keresett meg minket azzal a problémával május 2-án, hogy készpénz hiánya miatt bankkártyával szerette volna kiegyenlíteni a helyközi buszbérlete árát, de erre nincs jelenleg lehetőség a mátészalkai bérletpénztárban.

"A 21.században a bankkártyás fizetési lehetőség már nagyon elrejedt, egyre több kisebb boltban is van bankkártya terminál, akkor miért nincs az igen csak forgalmas mátészalkai bérletpénztárban? Szeretnék szélesebb tömegek is ha végre Mátészalkán is még kényelmesebben történhetne  a bérletek árának rendezése, " - mondja olvasónk.

A Mátészalkaleaks csoport azt az információt kapta a mai napon, hogy hamarosan, talán már júniustól megnyílik a lehetőség  a bankkártyás fizetésre is. 

 

letoltes_4.jpg

 

 

Áttörés: egyeztetésre hívta csoportunkat a Közlekedéstudományi Intézet !

A Mátészalkaleaks csoport immár három év foglalkozik mátészalkai és környékbeli közügyekkel.Csoportunk fontosnak érzi azt, hogy a közösségi közlekedés menetrendje a lehető legjobban alkalmazkodjon az állampolgárok igényeihez, ezért  az elmúlt három év alatt közel egy tucat alkalommal kezdeményeztünk menetrend módosítást az érintettekkel karöltve, de két alkalommal sikerült olyan menetrend módosítási is elérnünk, amellyel másfél kilométeres gyaloglástól kíméltük meg a Rácz kerti lakosságot, hiszen nem volt le és felszállási lehetőség a  Nyíregyháza/Nyírbátor felől  érkező és oda induló buszjáratoknál, de a Nyíregyházára az M3-as autópályán át közlekedő buszjáratra is csak a buszállomáson lehetett felszállni, illetve  a visszaúton arról leszállni, hiszen Mátészalkán külső városrészeiben nem volt leszállási lehetőség.

2017.év végén csoportunk azzal a kéréssel fordult a  Közlekedéstudományi Intézethez, hogy a lakosság számára még nagyobb beleszólási lehetőséget biztosítson a formálódó vasúti illetve autóbusz menetrendbe annak érdekében, hogy az új menetrendek decemberi életbelépése után ne kelljen a lakosságnak folyamatosan menetrend módosítási kérelemmel ostromolnia a közlekedési szolgáltatókat.

A napokban áttörés következett be az ügyben, hiszen a Közlekedéstudományi Intézet egyeztetésre hívta csoportunkat, amelyen az álláspontok, vélemények kölcsönös megismerése lesz a cél.

 

siker.png

 

 

Megoldást szeretnének a közterületi hulladék problémájára !

Szinte nincs olyan hét, hogy ne kerülne köztisztasággal kapcsolatos poszt a közösségi oldalakra. A köztisztaság fenntartása minden településen kemény feladat, így Mátészalkán is. Elhangzanak rendszeresen érvek pro és kontra, hogy mi azoka annak, hogy eseti jeleggel elárasztja a közterületet a kommunális hulladék.

Egyesek a közmunkások hanyag munkáját, mások a kukában rendszeresen keresgélő embereket teszik felelőssé. Egyesek a  zárt hulladékgyűjtő edényzetet tartják megoldásnak, míg mások hatékonyabban osztanák be a közmunkások munkaidejét. Vannak olyanok, akik városlakók szűk rétegének trehányságát okolják a problémáért.

Nem célunk igazságot szolgáltatni, de mivel egy városról kialakult összképen sokat ronthat  a közterületek hullakékkal való szennyezettsége, ezért nyilvánosságot kívántunk adni a témának.

A célunk az, hogy Mátészalka Önkormányzata vitassa meg a problémát, és szánja el magát  a probléma tartós megoldásának érdekében.

 

Vitaindítónak egy városlakó bejegyzése:

 </p

A mai napon készítettünk 17 órakor pár felvételt a  Keleti lakótelepen, a művüves pálya mögötti parkban.

 

wc.jpg

csikkek_es_egyebek.jpg

csikk.jpg

 

A nyári hónapokban várható a kátyúk kijavítása a buszállomáson.

Az EMKK Zrt szakemberei összesítették a hibákat, a munka elvégzéséhez szükséges pályázat kiírásán dolgoznak.

Pár nappal ezelőtt arról írtunk, hogy  a mátészalkai buszállomáson méretes kátyúk okoznak balesetveszélyt. A Mátészalkaleaks csoport közérdekű bejelentést tett jobbító szándékkal  annak érdekében, hogy ebben az állapotban  változás következzen be.

A mai napon megérkezett a busztársaság levele, amelyben az alábbiakról tájékoztatnak:

Az úthibák, kátyúk, csapadék elvezetők, összefolyók hibáinak felmérése a közelmúltban megtörtént, pályázatot írnak ki, a munkavégzés kezdete régiós szinten a nyári hónapokban várható. Véleményük szerint a buszállomás területén tavaszi  nagytakarításra nincs szükség.

 


01_1.png

 

 

A parkolási körülmények javítását szeretnék elérni.

A vasútállomás parkolójának sikeres javításán felbuzdulva, újabb olvasónk aktivizálódott.

Rendszeres olvasónk, Sukta Norbert szerint, kritikus állapotban van a Szokolay utcai parkoló. Jobbító szándékú levelével azt szeretné elérni, hogy a parkolási körülmények javuljanak lakókörnyezetében.

30777125_1631618166892634_1316228274_n.jpg

30859542_1631618180225966_1601786428_n.jpg

 

A mai napon kijavították az állomás parkolójának úthibáit.

Mint ahogyan arról  nyolc napja  beszámoltunk, a mátészalkai vasútállomás parkolójában több helyen felgyűrődött az aszfalt, amely így veszélyt jelentett a személygépkocsikra. 

Az önkormányzat műszaki irodjája, közérdekű bejelentésünk után,  a mai napon elvégezte a javításokat.

 

a_9.png

Vasútállomás parkolója: az úthibák kijavítása indokolt.

Olvasónk közérdekű bejelentése után kijavítják a vasútállomás parkolójában lévő úthibákat.

Mint ahogyan arról pár napja beszámoltunk, a mátészalkai vasútállomás parkolójában több helyen felgyűrődött az aszfalt, amely így veszélyt jelent a személygépkocsikra. Olvasónk jelzéssel élt a Mátészalkaleaks csoport felé, majd közérdekű bejelentést fogalmaztunk meg Mátészalka Város Önkormányzatának Műszaki irodájának.

A mai napon válasz érkezett, amelyből kiderül, hamarosan kijavítják az bejelentett szakaszt.

 

a_8.png

 

 

 

Elbántak a Keleti lakótelep játszóterével.

A kuka eltörve és felborítva, a tábla, ami a játszótér használatát jelzi kidöntve ( egyébként csak a keret van már meg), a  kosárlabda palánkja lefelé hajlítva, - ilyen állapotokról számolt be egyik olvasónk, amelyet a Keleti lakótelep játszóterén tapasztalt.

A Mátészalkaleaks csoport köszöni az állampolgári bejelenést, az esetről tájékoztatást küldtünk  Mátészalka Város Önkormányzat, Műszaki irodájának.

 

rongalas.jpg

 

A levél:

 

Tisztelt Műszaki Iroda!

Egyik olvasónk azzal a jelzéssel fordul hozzánk, hogy a Keleti lakótelep játszóterét valakik megrongálták.Annak érdekében, hogy az elkövetőket esetlegesen a kamerafelvételek alapján nagyobb eséllyel fülön tudják csípni, közérdekű bejelenéssel fordulunk Önökhöz.
Olvasónk az alábbiakat írta:
 
A Kuka eltörve és felborítva, a tábla, ami a játszótér használatát jelzi kidöntve ( egyébként csak a keret van már meg) A kosárlabda palánkja lefelé hajlítva. Az olvasó leveléhez csatolt képet mellékeltük.
Bízunk benne, hogy közérdekű bejelentésünkkel segítettünk munkájukat.

Forgalomba állt a felújított mozdony Mátészalka és Debrecen között!

Egy másik, felújított példány is csatlakozik a 110-es vasútvonal flottájához, május hónapban.

2018. márciusa a Mátészalka és Debrecen között vasúttal közlekedő utazóközönség számára fekete március volt, hiszen több mint fél tucat alkalommal vált üzemképtelenné a vasúti kocsik vontatását végző mozdony. Ahogyan arról már hírt adtunk a korábbiakban, a vasúttársaság kezd egyre nagyobb figyelmet szentelni a 110-es vasútvonalnak, így  pár napon belül egy nagyobb szabású, három hetes karbantartás veszi kezdetét, valamint két felújított mozdonyt is kap a vasútvonal. Akinek még ez sem lenne elég, jövő év őszén fiatalabb vasúti kocsik átvezénylésével növeli majd az utazóközönség komfortérzetét a vasúttársaság, majd  2020-ban és 2021-ben, összesen 26 kilométer hosszúságú vasúti pálya átépítésre kerül.Akinek még ez is kevés, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint, a következő Uniós ciklusban (amennyiben lesz erre lehívható forrás) megvalósul a Mátészalka-Debrecen vasútvonal teljes átépítése.

Visszatérve a felújított mozdonyokhoz, a MÁV Zrt tájékoztatása alapján az alábbiakról adunk hírt. A Debrecen–Mátészalka vonalon és a térségben közlekedő mozdonyok műszaki állapotának javítása céljából a debreceni területi igazgatósághoz a Budapest–Lajosmizse vonalról, április 4-12. között négy darab 418-as mozdony érkezett, ebből az egyiket két hónapja újították fel teljesen és fényezték át külsőleg (ez már forgalomba is állt a vonalon a 110-es vonalon). Egy másik 418-as vontatójármű dízelmotor nagyjavításon tartózkodik Debrecenben, várhatóan május első felében készül el, és utána áll forgalomba a Debrecen–Mátészalka vonalon. A jelenlegi mozdonyforduló alapján 5 darab  418-as mozdonnyal szolgálja ki a vasúttársaság a 110-es vonal forgalmát.

 

ujjj.jpg

 

 

Buszállomás: a kátyúk kijavítását, és tavaszi nagytakarítást javasoltunk.

Tisztelt EMKK ZRT!
Az alábbi közérdekű bejelentéssel fordulunk Önökhöz, amelyet legyenek szívesek kivizsgálni, és lehetőségük szerint megtenni a szükséges intézkedéseket.Tapasztalataink szerint, a mátészalkai buszállomás területén, mintegy 15-20 darab nagyobb méretű kátyú található. Ebből van olyan, amely több mint egy méter széles és több mint 20 cm mély.Mellékeltünk pár képet.
Félő, hogy ezekbe a kátyúkba belelépve balesetet szenved az utazóközönség, ezért kérjük, hogy amennyiben lehetőségük van rá, ezeket  kijavíttatni szíveskedjenek.
 
Lenne egy másik észrevételünk is,  szintén jobbító szándékkal. Több városban járva azt tapasztaltuk, hogy az ottani buszállomásoknál mindig történik a tavasz kezdetén egy amolyan tavaszi nagytakarítás, amikor magas nyomású vízsugárral a téli hónapok alatt felgyülemlett koszt eltávolítják. Amennyiben van erre kapacitásuk, kérjük, hogy fontolják meg.A hármas és a kettes számmal küldött képeken is jól látszik a sok felgyülemlett kosz.Reméljük, hogy jobbító szándékú észrevételeinkkel segítettük munkájukat. Munkájukat és intézkedésüket előre is köszönjük.
Üdvözlettel: 
-Mátészalkaleaks csoport nevében:  Szabó Richárd
buszallomas_mateszalka1.jpg
buszallomas_mateszalka2.jpg
buszallomas_mateszalka_3.jpg

Beszámoló megyénk közbiztonsági helyzetéről.

A megyei közgyűlés 2018.április 19-i gyűlésén beszámolót hallgatott meg  megyénk közbiztonsági helyzetéről, a  közbiztonság érdekében tett intézkedésekről és az azokkal kapcsolatos feladatoról, amelyet ide kattintva tölthet le, és olvashat el.

Pár érdekesebb adat és tény a beszámolóból:

A regisztrált bűncselekmények száma 11696 esetről, 11014 esetre csökkent.

A garázdaság bűncselekményének vonatkozásában is csökkenés tapasztalható, a 2016.évi 688 esettel szemben, a 2017.évben 614 ilyen bűncselekmény történt.

A lopások száma is csökkent megyénkben, a 2016.évi 4399-ről, 3822-re.ez 13,1 százalékos csökkenés.

A  rablások számában jelentős változás  következett be, 34-ről 45-re nőtt.

A nyomozáseredményességi mutató  a 2016.évi 63, 4  százalékról  65,8 százalékra emelkedett.

A közterületen elkövetett bűncselekmények nyomozáseredményességi mutatója  84,2 százalékra javult.

A 2017.évben megyénk határszakaszán  tiltott határátlépés kísérlete 121 alkalommal valósult meg, amely  a 2016.évi adatokhoz képest  (399 eset) 69,7 százalékos csökkenés.

A határrendészek által felfedett közokirat-hamisítások  száma 721 darab jogsértésre nőtt, amelyből  620 fő elkövető  ukrán állampolgár volt.

 

image.jpg

 

 

 

Megújul a patológia Mátészalkán.

Kisebb eszközbeszerzések is történnek.

Felújítási munkálatok elvégzésére kerül sor  a jövőben a  Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház mátészalkai kórházában az EFOP-2.2.0-16-2016-00007-es projekt keretein belül írja az Unió  közbeszerzési tájékoztatója . A Diagnosztikai és orvosi laboratóriumi hálózat infrastrukturális feltételeinek javítása elnevezésű projekt keretében 91,39 m2-en.  A kórház  patológiai osztályán belül a jelenlegi felújítás keretében elsősorban  a kegyeleti helyiség, a boncterem és az ehhez kapcsolódó egyéb kiszolgálóhelyiségek átalakítási és felújítási munkái kerülnek elvégzésre. Elsősorban festés és burkolás munkanemek tekintetében, illetve, ha ehhez kapcsolódóan szükséges, egyéb műszaki felújításokat is el lehet végezni.

 

Ezen kívül eszközbeszerzések is történnek, amelyekből a kiírás szerint Mátészalka is részesül: 190 db intenzív betegellátásra felkészített multifunkcionális betegágy, 665 db elektronikus kórtermi ágy, 55 db csecsemő- és kisded ágy, 2000 db emelt komfortfokozatú több funkciós ápolási ágy, 355 db traumatológiai ágy és 50 db újszülött betegágy, 300 db antidecubitus matrac és 1715 db szivacsmatrac,20 db sürgősségi kocsi defibrillátorral, 100 db fecskendős infúziós pumpa és 50 db betegőrző monitor beszerzésére vár ajánlatokat az Állami Egészségügyi Ellátó Központ.

 

203653_g.jpg

Olvasónk szerint: megérett a felújításra a vasútállomás parkolója.

Egyik rendszeres  olvasónk, Roland jelezte azt, hogy egyre veszélyesebb a vasútállomás parkolója. Véleménye szerint megérett a feújításra  a parkoló, mert már ilyen képződmények akadályozzák a biztonságos haladást.

Az észrevételről közösen levelet írtunk Mátészalka Város Műszaki Irodájának illetve  a MÁV-nak.

 

img_20180413_181039.jpg

Fotó: Tóth Roland

Halad az M49-es gyorsforgalmi út előkészülete.

Az Uniós közbeszerzési tájékoztatóban már megjelent a Mátészalka és Ököritófülpös közötti szakasz tervezésére a pályázat.

2017.szeptemberében jelentették be,hogy elkezdődött az M3-as autópálya-Mátészalka-Országhatár közötti kapcsolat fejlesztésének az előkészítése. Akkor 2018. első negyedévére prognosztizálták a tervezési munka kezdetét.A  hírt már nagyon  várták a Mátészalka és Csengersima közötti települések lakói, hiszen a napi 13-18 ezres gépjármű forgalom miatt lényegében mindennapi veszélyben élnek az emberek, hiszen a házaik között kanyargó  49-es főúton gyakoriak a a komolyabb  balesetek. Íme egy példa.

A mai napon újabb hír látott napvilágot, hiszen most  a  Mátészalka és Ököritófülpös közötti  25, 67 kilométeres szakasz tervezésére írtak ki  pályázatot, amely megjelent az Uniós közbeszerzési tájékoztatóban. Az új útszakasz 2 x 2 sávos lesz.

A gyorsforgalmi út megtervezésénél figyelnek arra, hogy később esetlegesen autópályává lehessen alakítani a most megtervezett szakaszt. A pályán öt  csomópontot alakítanak ki:

  • a szakasz kezdetén a M3-M49-es kapcsolódásánál
  • az 1+635-ös kilométerszelvénynél Járminál
  • a 7+450-es kilométerszelvényél és a 12+600-as szelvényeknél Mátészalkánál
  • a 17+063-as szelvénynél pedig Győrtelek mellett épül ki csatlakozási pont

A pálya melett a 12+600-as és a 25+000-ás szelvénynél is kétoldali pihenőhelyet alakítanak ki.

Ezen felül Őrnél három kilométernyi, Győrteleknél négy kilométernyi, Porcsalmánál pedig szintén négy kilométernyi 2x1 sávos bekötőút fog az M49-eshez csatlakozni, ezek terveit is elkészítik a mostani kiírás keretein belül.

 

A tervezendő út műszaki tartalma:

 

Tervezési sebesség: v=110 km/h

 

Keresztmetszeti kialakítás:

 

— korona szélesség: 20 méter

— forgalmi sávok száma: 2x2 fizikai elválasztású

— forgalmi sáv szélessége: 3,5 méter

— középső elválasztó sáv szélessége: 3,0 méter

— padkaszélesség: 1,5 méter

— burkolat szélessége: 2x8 méter

 

gyorsforgalmi.jpg

Még pár év és a Mátészalka és Csengersima közötti települések lakói fellélegezhetnek.

Nagyszabású karbantartás, újabb mozdonyok, 2019. őszétől pedig komfortosabb vasúti kocsik Mátészalka és Debrecen között !

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ügye. A több mint két éve folyó folyamatos munka során sikerült ráirányítanunk a figyelmet arra, hogy a vasútvonal megérett a felújításra, valamint arra is, hogy a Mátészalka környéki emberek is megérdemelnék a komfortosabb vasúti kocsikat és az üzembiztosabb mozdonyokat.

A vasúttársaság  2018. május 8. és 2018.május 31. között nagyszabású pályakarbantartást jelentett be, amelyről ide kattintva olvashat bővebben. A karbantartás a Nyírbátor- Debrecen szakaszra terjed ki, amely 58 kilométer hosszú. A (maradék) 20 kilométeres Mátészalka- Nyírbátor szakasz jelenleg is tűrhető állapotnak örvend, ott akát 80 km/órás sebességgel is száguldhatnak a  vonatok.

A karbantartás napi szinten hét járatot fog érinteni. Egyes Mátészalka és Debrecen között közlekedő vonatok csak Mátészalka és Nyírbátor állomások között fognak közlekedni, míg lesz olyan késő esti, Debrecenből Mátészalkára közlekedő járat, amelyet buszal helyettesítenek.

Fontos információ az is, hogy a Debrecen felől Mátészalkára közlekedő, reggel 6 óra 48 perckor érkező  (sok iskolába igyekvő diákot szállító) vonat csak Nyírbátor és Mátészalka között fog közlekedni, a ráhordást pótlóbuszokkal oldja meg a vasúttársaság.

A másik örvendetes hír a mozdonyokkal kapcsolatos, amelyekkel ez év márciusában meggyűlt a baja az utazóközönségnek, hiszen egy hónap alatt fél tucat alkalommal váltak üzemképtelenné, így okozva késést és bosszúságot. A  vasúttársaság örömteli fejleményről számolt be, hiszen a Budapest–Esztergom vasútvonal villamosítása után felszabadult Desiro motorvonatok a Budapest–Lajosmizse vonalon közlekednek, ahonnan a legjobb műszaki állapotú 418-as sorozatú mozdonyok átkerülnek a Debrecen–Mátészalka vonalra. Ezekkel, illetve a jelenleg itt szolgáló megbízhatóbb, fiatalabb járművekkel a közeljövőben egy olyan járműflottát kíván felállítani a vasúttársaság, amelynél jelentősen csökkenhet a műszaki meghibásodások száma, így  javulhat a menetrendszerűség.

A harmadik előremutató hír pedig a vasúti kocsikról szól. A vasúttársaság tájékoztatta csoportunkat, hogy a jövő év második felében érkeznek a KISS emeletes motorvonatok a váci és ceglédi vonalra, ezt követően jelentősebb járműflotta átcsoportosítás várható a debreceni területen. Előre láthatóan többségében 20-05-ös sorozatú kocsik biztosítanák a 110-es vonal utasforgalmának kiszolgálását.

 

20_05.jpg

                2019. őszén kerülhetnek a 110-es vasútvonalra  a komfortosabb vasúti kocsik.