A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítás.Vizsgálja felül a döntést a szabolcsi kötődésű Dr. Seszták Miklós !

Az alacsony vonatsebesség, gátját képezi a munkaerő mobilitásának is !

2017. február 21. - Mátészalkaleaks

 

A Mátészalka-Debrecen vasúti viszonylaton jelenleg 24 helyen van állandó sebességkorlátozás elrendelve, valamint további nyolc helyen ideiglenes.

 

A vasútvonal teljes hossza 78 km, amelyből 50 km-en van állandó sebességkorlátozás . További három kilométeren kell a mozdonyvezetőknek ideiglenes sebességkorlátozás miatt lassítaniuk.

 

A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint (közérdekű adatigénylés), a jelenleg érvényben lévő sebességkorlátozások miatt,37 perccel kell több időt vonatoznia az utazóközönségnek, ebből következik az, amennyiben ténylegesen megkezdődött volna a Mátészalka-Debrecen vasúti szakasz felújítása, és ahogyan ígérték, 2019-től már sebességkorlátozások nélkül, azaz 80 km/órás sebességgel közlekedhettek volna a vonatok, a menetidő a jelenlegi 1óra 45 percről, 1 óra 08percre változhatott volna.

 

A helyzet azonban változott, hiszen kikerült az IKOP projektlistából (Uniós fejlesztések listája) a Mátészalka-Debrecen vasúti szakasz, hiszen a kormány jóváhagyta a 2014–20-as fejlesztési ciklusban az Európai Uniónak küldendő legújabb IKOP-projektlistát, melyek az egész ország területét érintő közlekedési fejlesztéseket tartalmazza. Kevés változtatás volt a korábbi tervezethez képest, a legszembetűnőbb, hogy a Mátészalka- Debrecen vasútszakasz korszerűsítése helyett végül a Nyugati és Keleti pályaudvar állomásépületének felújítása mellett döntöttek.

 

A vasúttársaság adatai szerint, éves szinten 825 ezer utas veszi igénybe a Mátészalka-Debrecen vasútszakaszt.

 

Az alacsony vonatsebesség gátját képezi a munkaerő mobilitásának is. A mátészalkai és környékbeli munkavállalók előtt új lehetőségek nyílnának meg a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújításával, hiszen a 71 perces menetidő már vállalható, ingázás szempontjából.

 

A mátészalkai és környékbeli emberek az illetékeshez, a  Nemzeti Fejlesztési Miniszterhez, Dr. Seszták Miklóshoz fordultak, és azt akarják elérni, hogy kerüljön vissza az IKOP -projektlistába a vasútvonal fejlesztése, és kezdőjön meg a felújítás mielőbb.

A mátészalkai és környékbeli emberek céljainak elérésének érdekében, levélíró kampányt indított a Mátészalkaleaks, valamint amennyiben nem talál meghallgatásra az érintettek követelése, akkor aláírásokat fognak gyűjteni, és akár tüntetések szervezésétől sem zárkóznak el, hogy nyomást gyakoroljanak a szabolcsi kötődésű miniszterre.

 

allando_db_szalka.png

Állandó sebességkorlátozások.

db_szalka_ideig.png

Ideiglenes sebességkorlátozások.

nyomas_ala_helyezve_sesztak_miniszter_mem.BMP

 

Közérdekű bejelentéssel éltünk, felszólítjuk a MÁV Zrt-t, hogy javítsa ki a Repülőhídat, valamint rendelje el annak, soron kívüli vizsgálatát !

Mint ahogyan azt megírtuk, pár napja, kilyukadt a Repülőhíd.

A mai napon közérdekű bejelentést tettünk,mely a lentiekben olvasható.

 

 

Tisztelt MÁV Zrt!
Közérdekű adatigénylésünkre adott válaszuknak megfelelően, melyben ezt írták: 

"A folyamatosnak tekinthető felügyeleti tevékenység, ellenőrzés és vizsgálat során a hidak állapotromlását figyelemmel kísérjük, ennek alapján a közlekedésre veszélyes állapotot megszüntetjük. Amennyiben a vizsgálatok alapján szükségessé válik a híd, illetve a hídelemek tervezett határidő (2018) előtti javítása, a szükséges beavatkozást elvégezzük."

Kérjük a hiba mielőbbi kijavítását, valamint  a híd soron kívüli vizsgálatát.
 
Kérjük, hogy a rendkívüli vizsgálatról szóló dokumentumokat, majd részünkre megküldeni szíveskedjenek.
Üdvözlettel:
-Mátészalkaleaks-
lyukas-e1487166323155.jpg

 

Közérdekű adatok érkeztek a MÁV-tól.

Érdekes adatok a vasút iránt érdeklődőknek.

Pár hete közérdekű adatigényléssel  fordultunk a MÁV-hoz.

Az adatok megérkeztek, amelyből kiderült, hogy 17 kocsiból még csak 4 vizsgázott le. 

 

Az érkezett levél:

 

Iktatószám: 7147-11/2017/START

 

Tisztelt Adatigénylők!

 

Társaságunkhoz 2017. 02. 06. napon beérkezett közérdekű adatigénylésükkel  kapcsolatban a következő választ adjuk:

 

  1. Az idei évben 27 db Bhv 2007 kocsi fővizsgáját tervezzük, ebből 17 db debreceni kocsi, amelyből 4 db már elkészült.

 

  1. Jelenleg hétköznapi napokon áll rendelkezésre távvezérlésre alkalmas kocsi az ingavonati közlekedéshez, hétvégén a vonaterősítések végrehajtása céljából szükséges távvezérlésre nem alkalmas más járműtípus besorozása szükséges. Ekkor a fővonali tartalék állagból állítjuk ki a vonatokat. Ezen felül a debreceni térségbe a hálózatról több 20-07-es kocsi került kisegítésbe, hogy az ingavonati közlekedéshez szükséges kocsimennyiség hétköznap biztosítható legyen.

 

  1. Technológia szempontjából az ingavonati közlekedés fenntartása mind a költség, mind a technológiai idő, de akár a biztonság szempontjából is fontos.

 

Technológiai időt tekintve, a vonat érkezése után mozdony lekapcsolása, mozdony lejár a szerelvényről, váltóállítás, mozdony másik vágányon körbejár, váltóállítás, mozdony rájár a szerelvényre, mozdony rákapcsolása a szerelvényre, fékpróba. Mindezeken műveletek technológiai ideje állomásonként változik, de 25 perctől akár a 40 percig is terjedhet, hiszen az állomási vágányhosszától, a menetrendi adottságtól (más vonatok be- kijárata korlátozza a tolatási mozgást). Ingavonati közlekedésnél ezek a művelet mind elhagyhatóak, tulajdonképpen a technológiai idő csak a mozdonyvezető szerelvény másikvégéhez történő gyaloglási időre korlátozható, mely szerelvénytípusonként eltérő (általában 11-14 percig).

 

Költség szempontjából: ha egy szerelvény nem ingavonati rendszerben, hanem mozdonyvontatással közlekedik, akkor a végállomáson a mozdony lekapcsolása, valamint körbejárás után rákapcsolása (pályavasúti munkavállaló megrendelését teszi szükségessé), a mozdony körbejárásához szükséges technológiai folyamatok (pl. váltóállítás, jelzésadás pályavasút szolgáltatás megrendelését teszi szükségessé), ami mind költségekkel jár. Ingavonati közlekedés esetén ezek nem jelentkeznek.

 

Biztonság szempontjából pedig nem elhanyagolható, hogy minden járművek közé bújás (járműkapcsolás céljából), tolatási mozgás magában hordoz egy potenciális balesetveszélyt, ami ingavonati közlekedésnél ezen műveletek szükségtelenné válásával elkerülhető.

 

A 2016/2017 menetrendi évben a Debrecen és Fehérgyarmat között közlekedő vonatokat ingavonati összeállításban, zárt egységben forduló vonatként rendeltük meg.

Zárt egységnek akkor tekinthető a vonat, ha az érkező és induló vágány megegyezik, és az érkezés és indulás között a vonattal semmiféle tolatási műveletre nincs szükség, függetlenül a tolatási tevékenység típusától.

 

Amennyiben nem ingavonati közlekedés, akkor a  forduló állomási díj a 2016/2017. menetrendi időszakban (Ft/db) (Annak függvényében milyen kategóriás az állomás)

 

Kiinduló/vég állomáshasználat  I. kat.

2 270

Kiinduló/vég állomáshasználat  II. kat.

1 810

Kiinduló/vég állomáshasználat  III. kat.

905

Kiinduló/vég állomáshasználat  IV. kat.

905

 

Amennyiben tolatási mozgással jár a művelet, akkor az  igénybevett tolató személyzet munkáját is meg kell fizetni, melynek óradíja:  8 659 Ft/óra

 

Fehérgyarmaton nem áll rendelkezésre forgalmi dolgozó, aki a mozdony le-és ráakasztását végzi, ezért ezt a tevékenységet a mozdonyvezető végzi, melynek összege 200Ft/alkalom.

 

Köszönjük szíves megkeresésüket.

 

Üdvözlettel,

 

Fási Judit

információvédelmi szakértő

 

 

nahverkehrswagen-bhv-mit-zwei-mitteltueren-85218.jpg

 

 

 

Megérkeztek a közérdekű adatok a mentőktől !

Az Országos Mentőszolgálathoz 2017. január 30-án érkezett közérdekű adatigénylésükre az alábbi válaszokat adom:

 

Jelenleg hány darab kocsival üzemel  a mátészalkai mentőállomás, és azoknak miként alakul az életkora?

A mátészalkai mentőállomáson négy mentőegység teljesít szolgálatot, ebből egy „C” típusú és három „B” típusú mentőautó. Az autók életkora a következőképpen alakul: 1 db 2005-ös, 1 db 2006-os, 1 db 2007-es és 1 db 2013- as nyilvántartásba vételű.

 

Hány alkalommal fordult elő a 2016. évben, és milyen okokból kifolyólag az, hogy üzemképtelen volt a mátészalkai mentőállomás valamely járműve?

A 2016. évben nem volt olyan eset, hogy a mentőállomás üzemképtelenség miatt nem tudta a megfelelő számú mentőegységet kiállítani. Amennyiben szükség van rá, a mentőállomás kihelyezett tartalék mentőautóval is rendelkezik. 

Miként alakul jelenleg, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei mentőállomásokon szolgálatot teljesítő járművek életkora?

A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében szolgálatot teljesítő mentőgépkocsik életkora 2004 .évi  és 2016. évi nyilvántartásba vétel között alakul.

 

Tervezik-e a 2017. évben, hogy új mentőautót kapjon a mátészalkai mentőállomás annak érdekében, hogy az ellátási biztonságot növeljék?

Az Országos Mentőszolgálat mentőautó beszerzése tovább folytatódik, idén egy 3,3 milliárd forintos, kormányzati forrású gépkocsi-beszerzés kezdődött meg. Az érkező, új mentőautók elosztását az aktuális szükségletek szerint fogjuk végezni, tehát a kocsikból a mátészalkai mentőállomás is részesülhet.

 

Üdvözlettel,

 

Győrfi Pál

kommunikációs és pr igazgató

      

Országos Mentőszolgálat

1055 Budapest, Markó utca 22.

www.mentok.hu

 

6920.jpg

Elkezdődött már az Őr-Csengersima/Petea autópálya-szakasz tervezése?

Közérdekű adatokat igényeltünk a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól.

 

  

KÖZÉRDEKŰ ADATIGÉNYLÉS

 

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján közérdekű adatigényléssel fordulunk Önökhöz.

 

Az adatigénylés tárgya: Őr-Csengersima/Petea autópálya tervezése,kivitelezése

 

Adatigénylésünk az  információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapul, kérjük, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésünknek 15 napon belül tegyenek eleget.

 

Orbán Viktor miniszterelnök, a Szatmárnémetiben ezt mondta:


"Ahogy visszaérek Budapestre, egyeztetni fogok a kormány tagjaival, hogy kezdjék meg az autópálya tervezését, amely a Csengersima-Petea határátkelőhelyig tart majd. Ez egy 40 kilométeres pálya megépítését jelenti, amelynek léte hozzájárul majd ahhoz, hogy a szatmárnémetiek számára alig pár kilométer utazás után megnyíljon az európai autópálya-hálózat"

 

 

Kérdéseink:

 

  • Elkezdődött-e már a Őr-Csengersima/Petea autópálya tervezése?

 

  • Amennyiben nem, akkor mikor kezdődik a tervezés?

 

  • Előreláthatólag melyik évben kezdődhet meg a kivitelezés, illetve, előreláthatólag melyik évben kerülhet sor leghamarabb az említett autópálya szakasz átadására?

 

 

 

 

 

Mátészalka, 2017. február 12.                             -Mátészalkaleaks-

 

078.png

 

Mátészalka költségvetése: 2017 (érdekességek) .I.

2017.február 14-én tárgyalja  Mátészalka város képviselő-testülete a város 2017.évi költségvetését. A döntés meghozataláig minden nap ebből a dokumentumból szemezgetünk. Így már egy laikus számára is emészthető.

Tények:

 

- A 2017.évi költségvetés hiánnyal van megtervezve, ez a hiány azonban nem olyan nagy mértékű, hogy a likviditást veszélyeztetné.  A hiány tervezett összege:  22737 e Ft.

-A 2017.évi költségvetésben szerepel a "Mátészalka belterületi bel-és csapadékvíz elvezető rendszer fejlesztése" nevet viselő projekttel kapcsolatban megállapított szabálytalanság,  kamattal növelt visszafizetési kötelezettsége: 36000 e Ft.

(Milyen szabálytalanságok történtek? Ki a felelős, kik a felelősök?

(Hamarosan közérdekű adatokat igénylünk ebben a témában.)

 

koltsegvetes.png

 

 

 

Közérdekű adatigénylés. Maradhat pár újabb vasúti kocsi a Mátészalka- Debrecen vasútvonalon?

Nem tettünk le arról, hogy újabb vasúti kocsikon utazhassunk ezen a vasúti viszonylaton...

A Mátészalka-Debrecen vasútvonallal kapcsolatban az alábbi kérdésekre (közérdekű adatigénylésekre) legyenek szívesek válaszolni, a hatályos törvények szerint 15 napon belül.
 
Amennyiben nem önök az adatgazdák, legyenek szívesek az adatigénylésünket továbbítani az illetékeseknek.
 
Kérdéseink:
1, Lezajlottak-e a Mátészalka-Debrecen vasúti viszonylatban közlekedő  ingavonati szerelvények járműveinek  járműjavítói fővizsgái? Ha igen, milyen eredménnyel?
 
2, Még a mai napon is láttunk  komfortosabb vasúti kocsikat ezen a viszonylaton. Ezek a vasúti kocsik maradnak szolgálatra továbbra is?
 
3,Ahogyan az előző válaszukban írták, "itt közlekedő ingavonati szerelvények járművei jelenleg járműjavítói fővizsgán vesznek részt, ennek okán kényszerülünk más típusú (ingavonati üzemre nem alkalmas) kocsik alkalmazására, amely többlet vontatójármű felhasználást, és ezáltal jelentős többlet  költséget okoz társaságunk számára." Milyen költségeket jelent ez nagyságrendileg, kérem forintosítsák. Miből tevődik ez a többletköltség össze?
Segítő közreműködésüket előre is köszönjük.
Mátészalka, 2017. február 06.
Üdvözlettel:
-Mátészalkaleaks-
ujkocsi.jpg

Fekvőrendőrre és gyalogos- átkelőhelyre lenne szükség !

Tisztelt Mátészalkaleaks !
A  Kölcsey Ferenc  és az Eötvös utca kereszteződésében nem lehet belátni az útszakaszt a polgármesteri hivatal felé. A fekvő rendőrt megszüntették és sokszor az utolsó pillanatban lehet észre venni a közeledő autót.A parkoló sáv hosszabb, mint volt,illetve hiányzik oda egy gyalogos átkelő is,Konkrétan a kulcsmásoló sarokról beszélek.
Gyakran száguldoznak, már a hivataltól gyorsulva a Kölcsey Ferenc utcán.Mentővel is ha közlekedünk, sokszor nehéz átjutni.A fekvő rendőr lassított annyit a forgalmon, hogy biztonságosabb volt ez az útkereszteződés.
Úgy gondolom, hogy mindannyiunk érdeke lenne az, ha a fekvő rendőrt visszahelyeznék a Kölcsey Ferenc utcára, illetve ha létrehoznának egy gyalogos átkelőhelyet itt , hiszen sokan igyekeznek  a Szalkay László utca felől gyalogosan, a Kórház felé.
Kérem, hogy legyenek szívesek segíteni abban, hogy közérdekű bejelentésem eljusson az önkormányzathoz.
-Olasz Görgy-

ilyen_volt.pngIlyen volt  a Kölcsey utca.

 

Közérdekű bejelentés,válasz

 

Tisztelt Olasz Úr!

 

Köszönettel vettem bejelentését a Kölcsey u. - Eötvös u. kereszteződése forgalmi rendjének rendezése ügyében!

Mint arról bizonyára tudása van, a problémát az előző képviselő-testületi üléseken már jelezték a képviselők.

A forgalmi rend kialakításával kapcsolatosan javaslatok érkeztek az egyik legnagyobb helyi autós iskola tulajdonosa részéről, valamint a Műszaki Irodának is vannak a megoldásra javaslatai (melyek nem feltétlenül a fekvőrendőr visszahelyezésével oldaná meg a problémát), melyekkel kapcsolatban a Rendőrség érintett szervét írásban megkerestük, és a közös helyszíni bejárás, majd véleményalkotásuk alapján a rendvédelmi szerv megfelelő javaslatát haladéktalanul megvalósítjuk.

A probléma megoldásáig kérem szíves türelmét!

 

Köszönettel, tisztelettel:
 
Kovács István
Mátészalkai Polgármesteri Hivatal
Műszaki Irodavezető

Szükség lenne egy esti buszjáratra !

Segítsd egy elektronikus levéllel Jármi,Őr és Vaja lakóit abban, hogy a komfortosabbá váljon az életük.

Már több éve annak, hogy Jármi,Őr és Vaja lakóinak nincs busz csatlakozása az este  19:38 perckor Budapestről érkező Kraszna Intercityhez.

Eddig, mindenki megoldotta a hazajutást, taxiztunk kemény forintokért, szívességet kértünk barátoktól, rokonoktól, vagy ha nem ért rá éppen senki stoppoltunk, vagy gyalog vágtunk neki a hosszú kilométereknek, bízva abban, hogy út közben felvesz minket egy ismerős.

Meguntuk mi fiatalok azt, hogy péntekenként Debrecenből vagy éppen Budapestről érkezve, ha éppen nem ért rá senki, csaknem két órát szobroztunk a mátészalkai állomáson, kétes alakok között.

Elég volt !

A Jármiban, Őrben és Vaján élők is megérdemlik azt, hogy csatlakozásuk legyen az esti Kraszna Intercitytől.

Levélíró kampányt indítunk annak érdekében, hogy a szolgáltató adja meg nekünk azt, amit szeretnénk !

 

Írj levelet Te is, állj ki magadért és családodért.

-Mátészalkaleaks-

-Őrleaks-

 

ormem.BMP

Közérdekű adatigénylés: az utasok számáról, a tervezett felújításokról érdeklődünk.

KÖZÉRDEKŰ ADATIGÉNYLÉS

 

 

Tisztelt Adatgazda !

 

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján közérdekű adatigényléssel fordulunk Önökhöz.

Kérdéseink:

 

1,

A2016-os évben hány utas vette igénybe a Mátészalka-Nyíregyháza és a Mátészalka-Debrecen vasúti viszonylatot?

 

2,

A 2016-os évben milyen állagmegóvási, fenntartási, és fejlesztési munkálatok valósultak meg a  Mátészalka-Nyíregyháza és a Mátészalka-Debrecen vasúti viszonylatokon? 

 

3,

A 2017.évben a Mátészalka-Nyíregyháza és Mátészalka-Debrecen vasúti viszonylatokban milyen költségkeret áll rendelkezésre a pálya feújítására, milyen feújítások fognak megtörténni annak érdekében, hogy a jelenlegi lassú jelenek száma csökkenjen, és a menetsebesség növekedhessen az említett két vasútvonalon?

 

Adatigénylésünk  az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapul, kérjük, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésünknek,  15 napon belül tegyenek eleget.
Amennyiben nem Önök az adatgazdák, a hatályos törvények szerint legyenek szívesek közérdekű adatigénylésünket  oda átirányítani.​
-Mátészalkaleaks-
101844_g.jpg

Közérdekű adatigénylés: az Országos Mentőszolgálattól kérünk információkat .

Tisztelt Adatgazda !

 

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján közérdekű adatigényléssel fordulunk Önökhöz.

 

Az Internetet bejárta egy több hónapja készített fénykép, amelyen a mátészalkai mentőállomásról kigördülő mentőautót, a mentőállomás dolgozói próbálnak betolni.

 

Közérdekű adatigénylésünk a mátészalkai mentőállomással kapcsolatos.

 

Kérdéseink:

 

1,

Jelenleg hány darab kocsival üzemel  a mátészalkai mentőállomás, és azoknak miként alakul az életkora?

 

2,

Hány alkalommal fordult elő a 2016.évben, és milyen okokból kifolyólag az, hogy üzemképtelen volt a mátészalkai mentőállomás valamely járműve?

 

3,

Miként alakul jelenleg, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei mentőállomásokon szolgálatot teljesítő járművek életkora?

 

4,

Tervezik-e a 2017.évben, hogy új mentőautót kapjon a mátészalkai mentőállomás annak érdekében, hogy az ellátási biztonságot növeljék?

 

 

Adatigénylésünk  az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapul, kérjük, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésünknek,  15 napon belül tegyenek eleget.
Amennyiben nem Önök az adatgazdák, a hatályos törvények szerint legyenek szívesek közérdekű adatigénylésünket oda átirányítani.​
-Mátészalkaleaks-
6920.jpg

Közérdekű adatigénylés: milyen adatok, tanulmányok alapján került ki a fejlesztések közül a Mátészalka-Debrecen vasútvonal?

A Nemzeti Fejlesztési Minisztréiumot kérdezzük.

 

KÖZÉRDEKŰ ADATIGÉNYLÉS

 

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

1011 Budapest, Fő utca 44-50

 

Tisztelt Adatgazda !

 

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján közérdekű adatigényléssel fordulunk Önökhöz.

 

A Magyar Közlöny szerint elmarad a Debrecen–Mátészalka vasútvonal felújítása, mivel a szóban forgó szakasz korszerűsítése helyett végül a Nyugati és Keleti pályaudvar állomásépületének felújítása mellett döntöttek. Mint írták, a kormány jóváhagyta a 2014–2020-as fejlesztési ciklusban az Európai Uniónak küldendő IKOP-projektlistát, mely az egész ország területét érintő közlekedési fejlesztéseket tartalmazza. A korábbi tervezethez képest ebben a Debrecen–Mátészalka szakasz korszerűsítése már nem szerepel, holott erre a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára ígéretet tett: egy debreceni sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy 30 milliárd forintból megújul a 78 km hosszú vasútvonal, amelyen jelenleg csak személyvonatok közlekednek, s több mint 100 perc alatt teszik meg a távolságot.

 

 

Ezzel kapcsolatban a kérdéseink:

 

1,

 

Van-e lehetőség arra, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítása visszakerüljön a 2014–2020-as fejlesztési ciklusban megvalósítandó fejlesztések közé, azaz IKOP-projektlistába?

 

2,

 

Van e konkrét terv arra, hogy hazai forrásból megújuljon a Mátészalka-Debrecen vasútvonal Ha van terv, akkor mikor újulhat meg az említett vasútvonal?

 

3,

 

Miért került ki az IKOP-projektlistából ilyen hirtelen, az említett vasútvonal fejlesztése? Milyen adatok, tanulmányok alapján hozták meg a döntést? (Amennyiben vannak ilyen dokumentumok, azt legyenek szívesek becsatolni válaszlevelükbe)

 

 

 

Adatigénylésünk az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapul, kérjük, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésünknek 15 napon belül tegyenek eleget.

 

 

 

A legegyszerűbb technikai megoldás érdekében kérjük, hogy mateszalkaleaks@gmail.com

email címre elektronikus úton küldjék lehetőleg a közölt adatokat .doc vagy .pdf kiterjesztésű file-okban.

 

 

 

Amennyiben a világhálón elérhetőek az általunk kért információk, kérjük, hogy az adatszolgáltatást az adatot tartalmazó nyilvános forrás megjelölésével szíveskedjenek teljesíteni a törvény 30.§ (2) bekezdésével összhangban.

 

 

 

 

 

Mátészalka, 2017. január 29.                                                               -Mátészalkaleaks-

 

sinek_nagy.jpg

     Az ilyen vasúti pálya egyenlőre csak vágyálom a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon.

Elkezdték a Tompa Mihály utcai járda jégmentesítését!

Nem kell már a gyalogosaknak a járda helyett az úton közlekedni.

12 napja borítja  jég a Tompa Mihály utca járdáit. A járda tulajdonosa ennyi idő  alatt sem volt képes magától cselekedni, így felvettük a kapcsolatot Kovács István Műszaki irodavezetővel.

A levélváltás eredményes volt, és abból kiderült, hogy ez a járdaszakasz nem önkormányzati  fenntartásban van, így haladéktalan intézkedéseket tett arra az irodavezető, hogy az igen forgalmas járdaszakasz jégmentesítését végezze el a tulajdonos.

A munkálatok ma megkeződtek, így  nem kell már a gyalogosoknak a járda helyett az úton közlekedniük.

 

 

ju.jpg

                                                                      (illusztráció)

1_6.png

Már nem balesetveszélyes a mátészalkai buszállomás! A közlekedési szolgáltató és az önkormányzat lépett.

Több napi csúszkálás után, vége a rémálomnak ...

Pár nappal ezelőtt arról számoltunk be, hogy több centiméter vastag jég borítja a mátészalkai buszállomás területét.Akkor már három napja nehezítette meg az utasok mindennapjait ez az állapot.

Mivel lényegi intézkedés nem történt annak érdekében, hogy megszüntesse az EMKK Zrt. az áldatlan állapotokat, és 2017.január 17-én két olvasónk is arról számolt be, hogy zúzódásokat szenvedett a redkívül jeges buszállomáson, közérdekű bejelentést tettünk, valamint arra kértük az balesetet szenvedett személyeket, hogy írjanak levelet a közlekedési szolgáltatónak annak érdekében, hogy mielőbb történjen meg a terület jégmentesítése.

Az egyik levél:

Tisztelt Szolgáltató,

Kezdem a legfontosabbal, önöknek "köszönhetően" zúzódott a karom,gipszben van, így nem tudok hetekig dolgozni. Mert ugye jégpálya a mátészalkai buszállomás, ha nem szélről indul a buszom, akkor korcsolyázni kell hogy felszálljak.

Hogy gondolják azt, hogy így hagyják? Ott van a telephelyük, sok géppel és markos legényekkel, rakják már rendbe! Ilyen nagy cég mint amaguké, hogy lehet ilyen trehány? Veszélyeztetik az utasaik testi épségét?

Mondjuk már hozzászoktunk. Itt szalkán már szinte hagyomány hogy minden télen korcsolyapálya a
buszállomás.Gyermekkoromban is ilyen volt a Volán idején, hiába lett EMKK, a helyzet nem változott.

Én nem kívánok pereskedni, de rakják már rendbe a saját területüket, hogy ilyen esetek ne forduljanak elő.

A  közlekedési szolgáltató és az önkormányzat lépett az ügyben, és már már a jég nagy részét eltávolították.A balestveszély megszűnt a mátészalkai buszállomáson.

 

img_20170120_175917.jpgimg_20170120_175936.jpg

Eltávolították a rossz állapotban lévő fákat !

Mint ahogyan két hónapja megírtuk, az útra belógó fák akadályozták a nagyobb járművek közlekedését a Kórház utcán. Akkor közérdekű bejelentéssel éltünk, amely alapján Mátészalka Város műszaki irodája vizsgálatot rendelt el, és annak eredményeképpen  Mátészalka város főkertésze megállapította azt, hogy két fát kivágni, négyet pedig gallyazni szükséges.

A napokban megtörtént a két darab, rossz állapotú fa kivágása.

 

img_20170119_133210.jpgA két darab erősen korhadt, csavart fűzfa kivágása megtörtént.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu