A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Még gyorsabban érhetnek haza Nyíregyházáról az Északi lakótelep és a Rácz kert lakói, szeptember 01-től!

Szeptember 01-től teljesen versenyképtelenné válik a Nyíregyháza-Mátészalka vasúti szakasz.

2017. június 21. - Mátészalkaleaks

Biztosan emlékeznek még arra, amikor azért küzdöttünk, hogy Nyíregyháza és Mátészalka között, szombat este is legyen közvetlen közöségi közlekedési lehetőség. 2016. április 4. előtt, szombati napokon nem volt közvetlen busz és vonatközlekedés  megyénk két legnépesebb városa között, így az utasok minimum 65 kilométeres kitérővel és háromszoros menetdíj ellenében tudtak csak Mátészalkára eljutni.

2016.április 4-től ez megoldódott ez a probléma, és már van közvetlen szombat esti buszjárat Mátészalkára,sőt az autópályán már Nyíregyháza-Mátészalka viszonylatban olyan gyorsjáratok is közlekednek, amelyek 60 perc alatt érnek Mátészalkára.

A megoldott ügy után jött a következő, amelyben a Mátészalka, Rácz kerti lakosság kezdeményezésére az addig  kihasználatlan Kórház utcai megállóhelyet aktiváltattuk az EMKK Zrt-vel, így téve azt lehetővé, hogy a Nyíregyháza/Nyírbátor és Debrecen felől érkező buszokról le lehessen szállni a külvárosban, így spórolva meg a buszpályaudvar és a Rácz kert közötti csaknem másfél kilométeres gyalogtúrát.

Most egy újabb ügyet sikerült eredményesen képviselnie a Mátészalkaleaks csoportnak, ugyanis 2017. szeptember 1-től ismét pozitív változás történik a  Nyíregyháza- Mátészalka buszközlekedésben, hiszen sikerre vittük azt az ügyet, amelyben azt kértük, hogy az EMKK Zrt. állítsa meg Mátészalka, Mezőgép megállóhelyen a Nyíregyháza felől , az autópályán érkező gyorsjáratait, így biztosítva a Rácz kerti és az Északi lakótelepi lakosság számára azt, hogy extra gyorsan, az autóbuszállomásról való hosszas gyaloglás nélkül tudjanak hazajutni, a lakókörnyzetük közvetlen közelében le tudjanak az autóbuszról szállni.

A járatokon ingyenes wifi elérést biztosítanak, valamint légkondicionálást, és ha még azt is a mérleg serpenyőire tesszük, hogy a  Nyíregyháza-Mátészalka vonat 95-100 perces menetidejéhez hozzáadjuk a vasútállomástól a Rácz kertig vagy éppen az Északi lakótelepig történő gyaloglás idejét, akkor a vonat már teljesen elveszítette  a versenyképességét.

A döntéshozóknak el kellene gondolkodniuk azon, hogy életben akarják-e tartani a Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonalat, ha igen, akkor azonnali menetidő csökkentésre van szükség, valamint több közvetlen vonatjáratra, mert a jelenlegi állapotok tartóssága esetén még a jelenlegi, igen csak csekély számú utazóközönségét is elveszíti a megye két legnagybb népességű városát összekötő vasútvonal.

 

big_0013857644.jpg

A wifis és klímás, és gyors busszal nem tud versenyezni a vasút.Egyáltalán akar?

 

valtozas.png

 

 

 

 

Az Információszabadság hatóságnak sem válaszol Dr. Seszták Miklós!

Az alapvető állampolgári jogokat tiporja lábbal a miniszter a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ügyében!

Mivel kormány döntésének értelmében elmarad a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ez évre megkezdeni tervezett felújítása, így először  Dr. Seszták Miklós Nemzeti Fejlesztési Minisztert kérdeztük arról, hogy mi a döntés háttere. Ő azt a választ adta, hogy "én nem tudok róla, de rákérdezek". Az utánanézés elég lassan halad, hiszen válasz nem érkezett, így közérdekű adatigénylést nyújtottunk be a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz 2017. januárjában annak érdekében, hogy megtudjuk milyen adatok és tanulmányok alapján hozták meg a döntésüket. A válaszadási határidő lejártáig nem érkezett minisztériumi válasz, így két alkalommal is figyelmeztettük az adatgazdát a jogkövető magatartásra.

Válasz nem érkezett, így a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadásg Hatósághoz fordultunk 2017.februárjában annak érdekében, hogy kötelezze az adatgazdát az általunk igényelt adatok és tanulmányok kiadására.A hatóság vezetője, Dr. Péterfalvi Attila felszólította a Nemzeti Fejlesztési Minisztert, 2017.márciusában, hogy az általunk kért adatokat adja ki.

Válasz Dr. Péterfalvi Attila levelére sem érkezett, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság újabb levelet küldött az adatgazdának, hogy megtudja az, hogy miért nem teljesíti az adatszolgáltatási igényt.

a_2.png

 

 

 

 

 

 

     Pár kérdés vetődött fel bennünk:

 

- Volt egyáltalán olyan tanulmány, amely alapján meghozták a döntést? (Mivel a miniszter sem tudott a döntésről, így vélhetően nem.)

- Ha a miniszter sem tartja, tartatja be  a törvényt,  akkor milyen példát mutat az egyszerű állampolgároknak?

 

 

 

 

A kerékpárutak szélére fákat ültettek, a fák növekedését számításba vették?

Ha már anyany árban mérik a kerékpárutakat, vigyázzunk rájuk.

Mátészalka és Csenger között, illetve Nyírcsászári és Debrecen között is több helyen találkozhatunk olyan megoldással, amikor fákat ültettek a kerékpárút szélétől mintegy fél méterre.

Mivel a kerékpárutakat szinte arany áron mérik, ezért luxusnak tűnik az, hogy fákat ültetnek az út mellé, amelyek gyökerei idővel a kerékpárút alá terjeszkednek, és így tehetnek majd kárt abban .

A Nyírbátor és Nyírmeggyes közötti 11 kilométeres szakasz 502 millió 700 ezer forintba került, ez 45700 Ft/ méter árat jelent, míg a korábban megépült Nyírbátort és Nyírbogátot összekötő kerékpárút 4,5 km-es részét 324 millió forintból építette a közbeszerzésen nyertes cég, amely 72000 Ft/méteres árat jelent.

Ezeknek az áraknak a fényében érdemes lenne a kerékpárutak szélébe ültetett fákat áthelyezni a kerékpárúttól több méterre,  így megelőzve  a kerékpárutak jövőbeli állagromlását.

Közérdekű bejelentéssel éltünk első körben Nyírcsászári község önkormányzata felé, hogy vizsgálják meg a bejelentésünket, és szükség esetén tegyék meg az intézkedéseket.

                                                           -Mátészalkaleaks csoport-

img_20170617_164440.jpg

Olvasói levél, öt témát érintve.

A vonatok lépésben közlekednek. A sorompót jó előre lezárják,sokszor 50-70 autó (busz, szgk, teherautó) várakozik, majd elvonul egy hosszú szerelvény 10-15 utassal. A záhonyi vonalon van, hogy üres a szerelvény-felesleges járat.  Az Ágerdőmajori vonal életveszélyes: a fatalpfák elkorhadtak, hiányosak, a rögzítő csavarok több mint fele hiányzik, a vonat lassan megy, de még így is szemmel láthatóan himbálózik.
Más: a Kölcsey fekvőrendőr megvalósult, de hogy. A kocsik imbolyogva küzdhetik le, kerékpárosoknak, motorosoknak életveszély. Én inkább elkerülöm.

 

László

 

boritekuj2_1.jpg

 

 

Tartós megoldást szeretnének!

Ismét járdát és utat önt el a szennyvíz a Rácz kerti városrészben.

Már több éves probléma volt az Mátészalkán Mátészalkán, a Kórház utcáról a Rácz kert lakótelep felé lefordulva, A Báthory tér elején található szennyvíz csatornából szinte minden nap feltör a szennyvíz. 2016.novemberében közérdekű bejelentést tettünk  amelyet a szolgáltató kivizsgált és pár napon belül kijívtották a hibát.

 

Most újból támad a szennyvíz,így ismét a szolgáltató, a Nyírségvíz Zrt segítségét kérjük a helyzet mielőbbi és tartós megoldásának az érdekében.

 

A levél:

 

Tisztelt Nyírségvíz Zrt!

A mellékelt fényképet a Rácz kertben készítettük,  ahogy a Kórház utcáról lekanyarodunk a Rácz kerti lakótelep felé, a legelső aknából rendszeresen feltör a szennyvíz.
Még 2016. novemberében be volt jelentve, és akkor két nap alatt elhárították  a hibát, akkor  a Kórház utcai gerincvezeték volt eldugulva.
Kérjük, hogy legyenek szívesek megoldani a problémát.
Üdvözlettel:
                            -Mátészalkaleaks csoport-
helyzet.jpg
                                                                              Merre tovább?

Türelmi zóna lenne a megoldás?

Csaknem tettlegességig fajult a vita Mátészalkán.

Igény van rá, azért vannak jelen a szexmunkások a vasútállomáson és annak közvetlen környezetében. Mivel Magyarországon csak kevés település rendelkezik türelmi zónával, ezért jobbára a forgalmasabb közterületeken jelennek meg a bájaikat kínáló személyek.Így történik ez Mátészalkán is, ahol az vasútállomás környékén jelenik meg tömegesen a prostitúció.

Magyarországon legális a prostitúció, mégis folyamatosan büntetik. A hatályos törvények szerint vannak védett övezetek, ahol tiltott az üzletszerű kéjelgés, ezeken kívül viszont nem tilthatják meg a prostituáltaknak, hogy felajánlják szolgálataikat, ha rendelkeznek megfelelő egészségügyi igazolással.

Az állomás környékén élők és a felajánlkozók között gyakori az összetűzés. A mai napon is így történt, amikor az egyik szexmunkás az egyik üzlet bejárati ajtajánál kínálta bájait. A tulajdonos felkérte a távozásra, amelynek nem igazán akart eleget tenni.Végül az erélyes fellépés hatására elhagyta a hölgy  a területet.

Az üzlet  tulajdonosa elmondta: Nem győzök takarítani utánuk, de nem csak ennyi a problémám. A minap az udvaromra is bejöttek a bájaikat kínálók. Ha már igény van az ilyen szolgáltatásokra, akkor jelöljenek ki ennek egy helyet, mondta. Az mégsem állapot, hogy  a saját udvaromrol kell őket kizavarni.

A helyzet megoldása minden érintettnek az érdeke. A lakók nyugalmat és tisztaságot szeretnének, az egészségügyi igazolással rendelkező  szexmunkások pedig dolgozni szeretnének.A helyzet megoldásának az érdekében Mátészalka város önkormányzatához fordulunk,hogy foglaljanak állást, miként oldanánk meg a  problémát.

A hatályos törvények itt olvashatóak:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900075.TV

 

 

 

500lead24453.jpg

                                                                    a kép illusztráció

Kérjük vissza a 31,2 milliárd forintot!

Ez a második hely elszomorító...

TOP 5 vesztes  projektek, ezek maradtak ki a 2017-2020-as fejlesztési ciklusból.(milliárd forint)

1.Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula vasútvonal -43,2

2.Debrecen-Mátészalka pályarekonstrukció I., II. ütem -31,2

3.Szombathelyi vasútállomás korszerűsítése -29,9

4.Vámosgyörk-Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás -10,8

5.Forgalombiztonsági beavatkozások a gyorsforgalmi úthálózaton -10,6

Az utasellátó helyiségének hasznosításáról érdeklődünk!

Sokak szemét szúrja a kihasználatlanul kongó üzlethelyiség.

A középkorú generáció tagjai még jól emlékezhetnek a mátészalkai vasútállomáson egykoron üzemelő utasellátóra. Bár valljuk be, nem igazán volt "nagy szám", de mégis színfoltja volt  az állomásnak.Amikor még törvényileg megengedett volt, nyerőgépek és játékautomaták biztosították a vendéglátó helyiség pörgését, majd szépen, lassan leépült a hely.

Már huzamosabb ideje kihasználatlan a helyiség, ezért most a MÁV Zrt-t kérdezzük arról, hogy milyen terveik vannak annak hasznosítására.

Ahogy véleményeket gyűjtöttünk felvetődött igény egy  kultúrváró létesítésésére. Vannak jó példák erre, Nyíregyházán és Debrecenben is.

 

A levél:

 

Tisztelt Máv Zrt!

 

Már hosszabb ideje nem működik a mátészalkai vasútállomáson az utasellátó. A nagy méretű helyiség kihasználatlan jelenleg.

 

Érdeklődni szeretnénk, hogy tervezik -e  a hasznosítását?

Ki jogosult azt  bérbe adni?

Mennyibe kerülne bérbe venni azt?

 

-Mátészalkaleaks csoport-

 

utasellato.png

A menetrend módosítását kezdeményeztük!

Tisztelt Vasúttársaság!

Tisztelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium !

 

Az alábbi menetrend módosítási kérelemmel fordulunk Önökhöz, melyet legyenek szívesek megvizsgálni és lehetőség szerint teljesíteni.

 

Szombati menetrend szerint Debrecenből közlekedik a 6318-as számú vonat 19:12-kor, s utána legközelebb majd csak a 6338-as számú vonat közlekedik 22:46-kor, azaz a 6328-as számú vonat kimarad 21:18 perces indulással.Így a 19:12 perc és 21:18 perc között Budapest felől érkező 3 IC vonattal és 2 sebes vonattal érkező, Mátészalka felé közlekedő utasoknak nincs csatlakozási lehetőségük. három és fél órát kénytelenek Debreceni nagyállomáson rostokolni.De nem csak ők, hanem más vasúti viszonylatokról érkező utasok sem tudnak eljutni Mátészalka felé.

 

Tudomásunkra jutott, hogy szombati napokon szerelvénymenetként (olyan vonat, amely nincs meghirdetve az utasforgalomnak) közlekedik egy vonat Mátészalkára 26312-as számmal 20:05-kor, hogy majd másnap visszajöjjön 6339-es számú vonatban. Ezt a vonatot minden szombaton leközlekedteti a MÁV-Start Zrt. utasok nélkül Mátészalkára.

 

Közérdekű adatokat igényeltünk a vasúttársaságtól, és a következő választ kaptuk:

 

Menetrendileg lehetséges a szerelvényvonat 6328-as menetvonalán való továbbítás, azonban a Megrendelő – NFM – a vonat közlekedésére nem adott felhatalmazást a Közszolgáltatási Szerződés alapján való közlekedtetésre.

 

Ez alapján a válasz alapján kezdeményzzük, a közszolgáltatási szerződés módosítását annak érdekében,  hogy a 26312-es szerelvénymenetet szombati 20:05 perc helyett a 6328-as vonat indulási idejében azaz 21:18 perckor indítsák Debrecen állomásról, Mátészalka felé, és azt minősítsék át, azaz hirdessék meg azt a menetrendben.

 

Indokaink:

 

-szombati napokon sokan utaznak haza Budapestről vagy azon túlról (egyetemről, vagy éppen munkából), és akik nem érik el a Mátészalkára közvetlenül közlekedő Kraszna IC-t, vagy a 16:23 perckor Budapest Nyugatiból induló Délibáb IC-t,azok csak másnapra (vasárnap) 0:23 percre érhetnek Mátészalkára. A  vasútvonal mentén fekvő településeket hátrányosan érinti a kimaradó járat, hiszen más tömegközlekedési eszközzel csak Debrecen közvetlen környezetébe biztosított az eljutás.

 

- szombati napokon, 19:12 perc és 22:46 perc között, Nyíregyháza felé kerülve és úgy megközelítve Nyírbátor és Mátészalka térségét sem lehetséges a közlekedés, hiszen Nyíregyházáról az utolsó vonat16:35 perckor, míg az utolsó busz 19 órakor indul Mátészalka felé.

 

- a vonat menetrendbe beemelésével megszűnik az utasok akár három és fél órás várakozása a debreceni Nagyállomáson, nő az utasok elégedettsége.

 

- amennyiben utasokat is szállíthat a vonat, úgy bevételt is termelhet az a vasúttársaság számára. A világítás és a személyzet költsége már pár fő utas esetén megtérül.

 

Kérjük a menetrend módosítási kérelmünk mérlegelését és elfogadását.

 

-Mátészalkaleaks csoport-

 

 

allomas.jpg

Szállíthasson utasokat a szombat esti szerelvényvonat, a menetrend módosítását kezdeményezzük!

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem adott felhatalmazást a szombati napokon 21:18 perckor Debrecenből, Mátészalkára közlekedő személyvonat közlekedtetésére.

Ahogyan arról pár napja már írtunk, a szombati napokon 19:12 perc után csak 22:46 perckor közlekedik Debrecenből, Mátészalkára vonat. Szombatonként a vasúttársaság nem közlekedteti a 21:18 perckor Debrecenből induló járatát, így 19:12 és 21:18 között Budapest felől beérkező   három Intercity illetve két sebes vonat utasai órákig rostokolhatnak a debreceni Nagyállomáson.

Szombati napokon, 20:05 perckor, utasok nélküli, úgynevezett szerelvényvonatot indít a vasúttársaság Debercenből, Mátészalka állomásra.Adatokat igényeltünk arról, hogy miért van erre szükség? A válasz megérkezett, amelyet a lentiekben olvashatnak.

 

Tisztelt Cím!

 

Társaságunk az Önök által feltett kérdésekre a következő választ adja:

 

A 110 számú Debrecen – Mátészalka vasútvonalon 2006. december óta 120 perces követési idővel ütemes menetrend van. A hivatásforgalmi igények megfelelő kiszolgálása miatt esetenként ütemen felüli vonatokat is kell közlekedtetnünk. Az egyik ilyen ütemen felüli vonat a Debrecenből 15:57-kor induló, hétfőtől csütörtökig Mátészalkáig, pénteken Csengerig közlekedő 6326, illetve 36256 számú vonat. Tehát szombaton és vasárnap ez a vonat nem közlekedik, viszont a reggeli párja – a 6339 számú vonat – naponta közlekedik. Ezért szükséges szombaton a 26312 számú szerelvény vonattal eljuttatni egy M41-es inga szerelvényt Mátészalkára (vasárnap a 6328 számú személyvonat 1+1 Bz szerelvényével egyesítve továbbítjuk). Vonattal egyesíteni szombaton nem tudjuk, mert két inga nem mehet együtt.

 

Menetrendileg lehetséges a szerelvényvonat 6328-as menetvonalán való továbbítás, azonban a Megrendelő – NFM – a vonat közlekedésére nem adott felhatalmazást a Közszolgáltatási Szerződés alapján való közlekedtetésre.

 

Üdvözlettel:

 

Szávai Attila

információbiztonsági koordinátor

 

A Mátészalkaleks csoport menetrend módosítást kezdeményez annak érdekében, hogy szombati napokon, az eddig 20:05 perckor  Debrecenből induló és Mátészalkára közlekedő szerelvényvonatot minősítse át a  NFM, és tegye lehetővé annak 21:18 perkor való indulását Debrecenből, Mátészalka felé.Így megkönnyítenék a szombat este Budapest felől érkező, és Mátészalka felé közlekedő utasok közlekedését.

 

e2ec07445044f788277455f0f7126305_d49afe6e3b4eb7cadfe308837303ec67.jpg

Érthetetlen! Szombaton, utasok nélkül közlekedtet egy teljes szerelvényt Debrecen és Mátészalka között a vasúttársaság.

Belső informátorunk súgott nekünk...

Szombati napokon,  19:12 perc után csak 22:46 perkor közlekedik Debrecenből, Mátészalka felé vonat. Kimarad a 21:18 perckor induló szerelvény, ezzel sújtva  a 19:12 perc után Debrecenbe érkező három Intercity (Rétköz,Tokaj, Hajdú), valamint két Budapest felől érkező sebes vonat utasait. A vasúttársaság szerelvénymenetet, azaz olyan vonatot közlekedtet 20:05 perces debreceni indulással, amely nem szállít utasokat.

 

Informátorunknak köszönjük az információt, amely alapján közérdekű adatigénylést nyújtottunk be.

 

A levél:

 

Tisztelt Adatgazda!

 

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján közérdekű adatigényléssel fordulunk Önökhöz.

Adatigénylésünk információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapul, kérjük, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésünknek 15 napon belül tegyen eleget.

 

 

Szombati menetrend szerint Debrecenből közlekedik a 6318-as számú vonat 19:12-kor, s utána legközelebb majd csak a 6338-as számú vonat közlekedik 22:46-kor, azaz a 6328-as számú vonat kimarad.

 

Ha jól tudjuk, szombati napokon szerelvénymenetként (olyan vonat, amely nincs meghirdetve az utasforgalomnak) közlekedik egy vonat Mátészalkára 26312-as számmal 20:05-kor, hogy majd másnap visszajöjjön 6339-es számú vonatban. Ha jól tudjuk, ezt a vonatot minden szombaton leközlekedtetik utasok nélkül Mátészalkára.

 

Kérdéseink:

 

Miért nem szállít utasokat a szombati napokon 20:05 perckor Mátészalkára induló vonat? Mi indokolja ezt?

 

Van-e lehetőség arra, hogy ez a vonat szombati napokon "rendesen" azaz személyeket szállítva közlekedne a 6328-as idejében, azaz 21:18-kor?

 

-Mátészalkaleaks csoport-





1_11.png A szombati menetrend.




2_7.png




Szennyvíz elöntés: a vizsgálat lezárult! Az illegálális rákötéseket vizsgálja városszerte a szolgáltató.

 

Néhány nap múlva a város több pontján kezdünk füstöléses hálózatvizsgálati ellenőrzésbe, a város kritikus területein, mely során várhatóan több illegális rákötés is feltárásra kerül, ennek következtében csökkenthető a hálózatunkba bejutó idegenvizek aránya és javulhat a helyzet.

 

Május 25-én társaságunkhoz a Nádor téri lakóközösség bejelentését megvizsgáltuk, ezzel kapcsolatosan az alábbi tájékoztatást adjuk.

A május 12-én lezúdult csapadékvíz kapcsán a Nádor téri épületek 3 db lépcsőház pincéjében kifolyt szennyvíz, a belső hálózat műszaki állapota miatt következett be. A belső, jellemzően eternitcsőből kialakított szennyvízhálózat, kora miatt már nem vízzáró, a csővezeték falán repedések anyaghiányok láthatóak. Véleményünk szerint a belső rendszer kora meghaladja a 40 évet. A rendszer vízzáróságát az ott lakók zsákokkal műanyag zacskókkal ruhaneműkkel próbálják orvosolni (csatolt képek). Társaságunk a jogszabályi előírásoknak megfelelően, a szennyvíz csatornahálózat közterületei szakaszát üzemelteti, a belső hálózatok üzemeltetése karbantartása a lakosság (lakóközösség) feladata. Javasoljuk a belső elöntések megszüntetése érdekében, a hálózat átépítését, cseréjét szakemberrel mielőbb elvégeztetni szíveskedjenek.

Mátészalka városában elválasztott rendszerű csatornahálózat működik. A szennyvízcsatornát a város szennyvíz biztonságos elvezetésére, nem pedig a csapadékvízek elvezetésére alakították ki. Ennek ellenére ilyen intenzív felhőszakadás következményeként sajnálatos, hogy a szennyvízhálózatba ilyen mennyiségű csapadékvíz kerül, amely rövid időre túlterheli a rendszert, és a nem megfelelő műszaki állapotú egységeknél elöntést okoz.

Kérdésükre válaszolva: A fenti hálózat vízgyűjtőjét felülvizsgáltuk, annak műszaki állapotát megfelelőnek találtuk, levelében leírt dugulásokat nem tapasztaltunk.

Az adott időszakban a környéken lakók bejelentésére kollégáink a helyszínen tartózkodtak, valóban a Móricz Zsigmond utcai Coop áruház előtti szakaszról dugulást jelentettek. Kollégáink elmondása alapján olyan mértékű dugulás, amely a szennyvíz szabad elvezetését gátolná a környéken nem fordult elő, a vízgyűjtőn található átemelők is rendben üzemeltek. Tény hogy a bejelentés idején a nagymennyiségű csapadék miatt a környező utcákban a teljes szennyvízhálózat telíttet állapotba került.

Társaságunk feladata hogy a szennyvízhálózatba bejutott idegen vizeket feltárja, és azokat szüntesse meg. Néhány nap múlva a város több pontján kezdünk füstöléses hálózatvizsgálati ellenőrzésbe, a város kritikus területein, mely során várhatóan több illegális rákötés is feltárásra kerül, ennek következtében csökkenthető a hálózatunkba bejutó idegenvizek aránya és javulhat a helyzet.

 

Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását!

 

Üdvözlettel:

Szalai Sándor

Déli szennyvízüzem vezető

 

Az alkalmazott füstöléses eljárásról tájékoztató:

 

fustoles.jpg

A hirdetmények kiragasztására helyet kellene biztosítani!

Jelenleg alig van olyan hely, ahová szabályosan és kulturált formában lehetne hirdetményeket ragasztani Mátészalkán.

A Szalkay László utcán  az eddig a hirdetmények kiragasztására rendszeresített táblák elhasználódtak, és már több hónapja a fűben hevernek. Jelenleg a városban alig van olyan hely, ahová szabályosan és kulturált formában ki lehetne helyezni a lakossági és céges hirdetéseket illetve plakátokat.

Kérjük, hogy az önkormányzat találjon megoldást a problémára.

Levélíró kampány: A Szamos folyó szennyezőit vonják felelősségre, és szüntessék meg a szennyezés forrását!

Olvasóink most az alábbi sablonok segítségével a megyei közgyűlés elnökének, a szennyezéssel megvádolt vetési cégnek, és Vetés község vezetőjének írhatnak .

Bővebb információk a szennyezésről:

mn_1494416389szamos.jpg

Amennyiben Te is szeretnél valamit tenni annak érdekében, hogy  a Szamos folyó szennyezésének ügyében elmozdulás következzen be, akkor csatlakozz levélíró kampányunkhoz.

 

 Útmutató:

1- Nyisd meg a levelesládádat

2-Másold be a lentebb található egyik levél szövegét és a levél alján tüntesd fel a saját nevedet

3- Add hozzá az itt olvasható e-mail címet a szerint, hogy kinek küldöd a levelet

4- Küldés

 

Örülj, hiszen Te is tettél valamit a közvetlen környezetedért.

 

 

Tisztelt Seszták Oszkár!

 

Tudomásomra jutott a magyarországi újságcikkek és egy Interneten megtalálható videóból, hogy az Unicarm cég vetési telephelyén a helyi üzemből a szennyvizet egyenesen a Szamosba vezetik, valószínűleg mindenféle tisztítás nélkül. A szennyvíz állítólag vegyszereket, állati eredetű maradványokat, mindenféle szerves anyagokat tartalmaz.

 

A napokban született meg a vízminőség- és a bakteorológiai vizsgálat eredménye, melyeket a Wessling Kft. (egy független, akkreditált magyarországi laboratórium) és a fővárosi (budapesti)kormányhivatal kollégái végeztek el. Ezek szerint a mintában található káros anyagok aránya minden esetben jócskán meghaladja a megengedett határértékeket.

 

Kérem Önt, mint  a megyei közgyűlés elnökét, hogy tegyen intézkedéseket annak érdekében, hogy az igazság kiderüljön,  a helyzet tisztázódjon, vízszennyezés megszűnjön.

 

Aggódok a Szamosért, a Tiszáért, hiszen hamarosan kezdődik a strandszezon, és egy ilyen szennyezés távol tarthatja az embereket a folyóktól, így nagy kárt okozva.

 

Amennyiben nem történik előrelépés az ügyben , akkor a magyar, a román, és az Európai Uniós szervekhez fogok fordulni, hogy rendeljenek el vizsgálatokat, valamint  a médiákhoz fogunk fordulni, hogy kikényszertísük a megoldást.

 

2017.                                  

 

Üdvözlettel:

 

 

Ahová ezt küldheted: elnok@szszbmo.hu

 

 

Tisztelt Ilyés Gyula !

 

Tudomásomra jutott a magyarországi újságcikkek és egy Interneten megtalálható videóból, hogy az Unicarm cég vetési telephelyén a helyi üzemből a szennyvizet egyenesen a Szamosba vezetik, valószínűleg mindenféle tisztítás nélkül. A szennyvíz állítólag vegyszereket, állati eredetű maradványokat, mindenféle szerves anyagokat tartalmaz.

 

A napokban született meg a vízminőség- és a bakteorológiai vizsgálat eredménye, melyeket a Wessling Kft. (egy független, akkreditált magyarországi laboratórium) és a fővárosi (budapesti)kormányhivatal kollégái végeztek el. Ezek szerint a mintában található káros anyagok aránya minden esetben jócskán meghaladja a megengedett határértékeket.

 

Kérem Vetés község vezetőjét, hogy tegyen intézkedéseket annak érdekében, hogy a helyzet tisztázódjon, vízszennyezés megszűnjön.

 

Aggódok a Szamosért, a Tiszáért, hiszen hamarosan kezdődik a strandszezon, és egy ilyen szennyezés távol tarthatja az embereket a folyóktól, így nagy kárt okozva.

 

Amennyiben nem történik előrelépés , akkor a magyar, a román, és az Európai Uniós szervekhez fogok fordulni, hogy kötelezzék a céget megfelelő szennyvíz tisztításra, a médiához fogunk fordulni, és tüntetést fogunk szervezni.

 

Üdvözlettel:

 

Ahová ezt küldheted: primaria@vetis.ro

 

 

 

Stimate firma Unicarm!

 

Datorită articolelor de ziare din Ungaria și a unor înregistrare video de pe internet a ajuns și la noi știrea că din uzina locală, din Vetiș, apa poluată curge direct în Someș, probabli fără nicio filtrare. Ipotetic apa poluată conține chimicale, rămășițe de animale și multe susbstanțe organice.

În zilele trecute a ajuns rezultatul unei analize, referitor la calitatea apei, făcută de Wessling SRL, de un laborator independent și acreditat în Ungaria și de Guvernul Ungariei. Ca rezultatul acestei analize iese la iveală faptul că proporția substanțelor dăunătoare depășește limita acceptabilă în fiecare caz. Analiza bacteriologică a arătat că 13 milioane trunchi de bacterii patogeni se găsesc în 100 ml de apă, limita fiind numai 200. Dacă valoare această este depășită, putem vorbi de apă infectată. Bacteriile observate erau: coliform, escherichia, streptochocus.

Rog conducerea uzinei ca să facă măsurile preventive pentru încetarea poluării apei.

Încât nu se observă schimbări, voi apela la instituții române, maghiare și din UE ca să descoperă motivul poluării, și, dacă fabrica dumneavoastră este responsabil de poluările, să fiți obligați pentru filtrarea corespunzătoare a apei poluată.

Cu respect,…..

.05.2017.

Ahová küldheted: office@unicarm.ro

 

unicarm-46.jpg

fótó: https://erdely.atlatszo.hu/

Magyarország első vonat bojkottját mi szerveztük!

Addig folytatódik a tiltakozás, ameddig nem lesz változás...

2017.május 24-én megrendezésre került Magyarország első vonat bojkottja a Mátészalkaleaks és az Őrleaks csoport szervezésében.

Ezen a napon arra kértük az embereket, hogy akinek nem szükséges, az ne vegye  igénybe  a vasúttársaság Mátészalka-Debrecen járatát.

Ezen a szerdai napon nem tolongott a tömeg a mátészalkai vasútállomáson, hiszen sokan otthonmaradásukkal tiltakoztak az ellen, hogy kideült az Uniós fejlesztések közül ez a vasútvonal, illetve hogy a felénk közlekedő vasúti kocsik kora 40-45 év, és a vasúti kocsikon sokszor nincs folyó víz, szappan és kéztörlő sem. A 78 km-es távot, a vonatok 105 perc alatt teszik meg, ez 44km/órás átlagsebességet jelent.

A hozzánk befutó jelzések mostanra befejezett összesítése alapján 78 személy jelezte, hogy a mi felhívásunkra egy másik időpontot választott az utazásra, ehhez jönnek még  akik nem is jelezték...

Debrecenben flash mobot tartottunk, ami a rendőrség szerint nem volt az, így vélhetően szabálysértési eljárást kezdeményeznek ellenünk. A rendőrség igyekezett lassítani az állomásra való bejutásunkat, hosszú percekig faggattak minket, így csaknem lemaradtunk a Mátészalkáról érkező személyvonatról.

Begördült  a vonat mi beizzítottuk  a hangosbeszélőt, elővettük a tábláinkat és megtettük amire készültünk.

Miután végeztünk, a pár perc múlva Mátészalkára induló vonat előtt ismét akcióztunk, szórólapot és legyezőket (a nagy meleg ellen, hiszen a vonatokon nincs klíma) osztogattunk az utasoknak, akik nagyon bátorítottak minket.

Elértük célunkat, olyat tettük, amire felfigyeltek az emberek, és talán a döntéshozók is.

 

Pár újságcikk:

 

http://www.szon.hu/mateszalka/bojkottot-javasolnak-a-vasutvonalert-aggodo-mateszalkaiak/3491489

http://www.szon.hu/mateszalka/sinre-tennek-a-vasutvonal-ugyet-a-szalkaiak/3492598

http://www.szon.hu/mateszalka/a-vasut-nem-futyul-az-utasokra-fokozatosan-fejlesztenek-a-mateszalka-debrecen-vonalon/3497817

 

Pár kép és videó az eseményről:

 

 

 

3_2.jpg

Mátészalka.

demo1.png

       Debrecen, flash mob.

 

img_20170524_104922.jpg

 

Bejárást tartott a Nyírségvíz a Rácz kertben!

Május 12-én elöntötte a szennyvíz a társasházak tárolóit.

Előzmények:

 

Tisztelt szolgáltató !

2017.május 12-én óriási mennyiségű csapadék hullot Mátészalkára, és mivel a tűzoltók  elmondása szerint óriási dugulás volt  a Rácz kerti csatornahálózatban, így a víz  nem tudott távozni a hálózaton keresztül, és minden lépcsőház tárolóhelyiségét  elárasztotta a csatornából feltörő szennyvíz.
Élelmiszerek, használati tárgyak mentek tönkre, és közegészségügyileg is aggályos szituáció keletkezett.
Kérdéseink
  • Tervezik-e a Rácz kerti csatornahálózat teljes felülvizsgálatát, és a dugulások eltávolítását? Információink szerint a Rácz kerti Coop áruház környékén még jelenleg is dugulás van, amely ha ott marad és nem kerül eltávolításra, akkor egy nagyobb méretű csapadék esetén ismét bekövetkezhetnek hasonló elöntések.
  • Tervezik-e az elöntött tárolók tulajdonosainak a kártalanítását? Ha igen, akkor hogyan? Ha nem , akkor mi a döntésük jogalapja.
Segítő közreműködésüket köszönjük.
-Mátészalkaleaks csoport.-
A fejlemény:

2017.május 29-én bejárást tartott  a Nyírségvíz Mátészalka Rácz kerti városrészében, hogy informálódjanak arról, hogy miért következhetett be szennyvíz elöntés.

A bejáráson elhangzott, a mátészalkai vezető még csak hét hónapja került kinevezésre, így még nem volt alkalma teljesen megismerni a körülményeket.Elmondása szerint a heves esőzés és elöntés napján ő is hajnali 2 óráig dolgozott. A problémát elmondása szerint az okozta, hogy az adott napon 3 millió m3-rel több víz érkezett a rendszerbe, mint egy átlagos napon.

A bejárás helyszínén megjelent lakók nehezményezték, hogy az ügyfélszolgálatot csak hat hívás után sikerült elérniük.

A szolgáltató képviselői elmondták, hogy Mátészalkának egy csatornamosó kocsi áll rendelkezésre, amely azon a napon nem működött tökéletesen, így Nyírbátorból kértek egy tartalékot. A nagy teljesítményű mátészalkai csatornamosó kocsi jelenleg is javításon van, de egy- két napon belül visszakerül Mátészalkára, és akkor minden gócpontot végig fogunk mosatni, ezt tudjuk ígérni- mondták a szolgáltatót képviselő urak.