A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Hamarosan gazdára találhat a volt utasellátó helyisége!

Bruttó150 e Ft+ ÁFA lesz a kikiáltási ár.

2017. július 17. - Mátészalkaleaks

Pár hete a Mátészalkaleaks csoport közérdekű adatigénylést nyújtott be a mátészalkai vasútállomás felvételi épületében található, volt utasellátó helyiség bérbeadásával kapcsolatban.

Mint ismeretes, több éve üresen kong a helyiség, amelynek a hasznosítását szeretnék elérni a mátészalkaiak.

Most, több év után talán fordulat következik be az ügyben, hiszen ahogy a  MÁV írja, nyílt pályázati eljárást indítanak, hogy minél hamarabb újra hasznosítva legyen a helyiség.

 

A levél:

 

Tájékoztatom arról, hogy a Mátészalka MÁV állomás felvételi épületben található volt utasellátó helyiségcsoport bérbeadását tervezi Szervezetünk. A közeljövőben nyílt pályázati eljárást hirdetünk meg az ingatlan.com weboldalon és a MÁV Csoport honlapján, amelynek során elektronikus liciteljárást bonyolítunk le a bérlemény bérbeadása érdekében az electool.com oldalon. A bérlemény összesen 173,08 m2alapterületű.

 

A licit eljárás során a kikiáltási ár (bérleti díj) 150.000 Ft/hó+ÁFA lesz, amely nem tartalmazza a közüzemi díjakat.

Amennyiben a pályázati eljárást meghirdetjük, arról e-mailban tájékoztatni fogom.

 

Tisztelettel,

 
Földing Zoltán
területi vagyongazdálkodási szakértő
 
cid:image001.png@01CF6C56.29415B10
MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
Területi Gazdasági Szervezet Debrecen
Területi Vagyongazdálkodás
 
utasellato.png

Tudta? Szelektív hulladék gyűjtésére alkalmas zsákokat kaphat térítésmentesen!

Egyik fiatal, környezettudatos olvasónk felvetésére kerestünk válaszokat.

Mátészalkán, a  Rácz kertben és a város több pontján is rendszeresen tapasztalom, hogy a kukák környékén szeméthegyek vannak.

Lehetne az önkormányzat vagy a szemétszállitó cég elé vinni az ügyet, hogy legalább lakattal zárják a konténereket?

A témával kapcsolatos másik probléma: a városban nincs szelektív, így a nem kertes házban élőknek lehetőségük sincs zölden gondolkodni.

Csatolom a fényképeimet:

 

Üdvözlettel: Ádám

 

 

2_3.jpg

A két műanyag kuka, régebben szelektív hulladékot gyűjtött.

 

Tisztelt Levélíró!

Idézet az ez évi hulladékszállítási tájékoztatóból:

 

msz_kuka.png

Ez alapján kiderül,  hogy térítésmentesen juthat hozzá, a szelektív hulladékok gyűjtésére alkalmas zsákokhoz aki szeretne környzettudatosabban élni.

A konténerek lezárására már volt precedens, nem vezetett eredményre, mert a konténereket feltörték.

                                                                   -Mátészalkaleaks csoport-

Egy hetes pályakarbantartás kezdődik hamarosan a Nyírbátor és Mátészalka közötti vasúti szakaszon!

Augusztus 6-tól vonatpótló buszok fognak közlekedni egyes napszakokban.

A MÁV Zrt belehúzott. Hamarosan pályakarbantarás kezdődik Nyírbátor és Mátészalka állomások között. Hogy ez  a vasútvonal egy negyedét érintő  karbantartás mire lesz elég, még nem tudni.

Pozitív változásokat tapasztaltunk mi is,   mindennapos utazásaink alkalmával, hiszen van már a kézmosáshoz víz, van szappan, kéztörlő és egészségügyi papír is a vonatok többségén Mátészalka és Debrecen között (nem volt ez mindig így). Számtalan észrevételt is kaptunk a pozitív változásokról, több  Mátészalkát érintő vasútvonallal kapcsolatban.

A mátészalkai vasútállomás tisztasága is szemmel láthatóan  javult az elmúlt időszakban. Rendszeresen, nagy intenzítással takarítanak, az állomás ablakai  csillognak-villognak, a peronok is tiszták, virágokat is kihelyezett  a vasúttársaság.

Még a vasútállomáson jegy nélkül tartózkodó, hangoskodó, renitens személyektől nem sikerült megtisztítani a vasútállomást, de a közeljövőben ez irányban is történhetnek lépések.

A Mátészalkaleaks csoport közérdekű bejelentéssel fordul a vasúttárassághoz annak érdekében, hogy felhívjuk a figyelmet  erre a sok utast érintő poroblémára.

Javaslatunk szerint a vasúttársaság alkalmazzon olyan  vasútőröket a mátészalkai vasútállomás várótermébe, akik  rendszeres jelenlétükkel szavatolni tudnák a váróteremben,  az utasok biztonságát.

 

70721.jpg

 

 

img_20170618_135831.jpg

 Javult a helyzet a váróteremben is.

Már nem latin nyelvű Szabolcs-Szatmár-Bereg megye weboldalának impresszuma!

A közelmúltban írtunk arról, hogy Szabolcs-Szatmár -Bereg megye weboldalán latin nyelvű impresszum érhető el, ahol a japán fociról és a banánról is olvashattak.

A problémát jeleztük az oldal üzemeltetőjének, és mára már orvosolták is a problémát.  Köszönjük.

 

impre.png

Jogos az érintettek igénye a Fehérgyarmat-Mátészalka reggeli buszközlekedéssel kapcsolatban!

Utasforgalmi felmérés lesz szeptemberben, és azt követően születhet döntés.

Már két hónapja folyik a Mátészalkaleaks csoport és az érintettek küzdelme az ügyben, hogy hétköznapokon, reggel 6:40 perc körüli időpontban is legyen Fehérgyarmatról, Mátészalkára buszjárat, így elősegítve a munkaerő  nagyobb mobilitását, és azt, hogy tovább pihenhessenek a Mátészalkára középiskolába járók.

Azt boncolgattunk egy írásunkban, hogy miért ilyen nehézkes a közlekedés Fehérgyarmat környékéről Mátészalkára? Akkor egy településfejlesztő szakember segítségével gondolkodtunk közösen azon, hogy miként lehetne jobbá tenni a Fehérgyarmat és Mátészalka közötti reggeli buszközlekedést.

A Mátészalkaleaks csoport a közös gondolkodás után menetrend módosítást kezdeményezett, amely  most ismét szintet lépett.

Az Északkelet-magyarországi Közlekedészervező Iroda jogosnak találta a kezdeményezést, de azt a jelenlegi járatszám megtartásával, és a Fehérgyarmatról induló buszok későbbi/korábbi indításával kezelhetőenek tartja.

A végleges döntést még meg kell előznie egy utasforgalmi felmérésnek, amelyet a szeptemberi iskolakezdés után fog elvégezni az EMKK Zrt, annak érdekében, hogy reális képet kapjon az utasforgalmi igényekről.

 

emkk1.png

emkk2.png

 

A szőkőkutak tisztítását kérik!

Tisztelt Mátészalka Leaks!

Mellékeltem néhány képet 2 db szökőkútról.
El lehetne juttatni az illetékesekhez? Nem hiszem, hogy nincs egy-két közmunkás aki nem tudná havonta legalább 1x kitakartítani.

Illetve a gimi parkban lévő szökőkút algás, csúszós.
Gyerekkel a közelébe menni is veszélyes.
Vajon nincs az Önkormányzatnak egy magasnyomású mosója, amivel ezt el lehetne távolítani?

Köszönöm szépen!

 

Ferenc

 

1_4.jpg

2_2.jpg

3_3.jpg

Csaknem 1300 millió forintba kerül évente a Nyíregyháza-Mátészalka-Fehérgyarmat vonatközlekedés!

Elgondolkodtatóan magas költség.

Közérdekű adatokat igényelt  a Mátészalkaleaks csoport.

utasforgalom.png

   Utasforgalom

 

arak.png

Költségek

 

További adatok:

 

A Mátészalka-Nyíregyháza vasúti viszonylatban hány közvetlen, (átszállás nélkül igénybevehető) járat közlekedett a  2016.évben? 

 

2487 db közvetlen, átszállás nélküli vonat közlekedése lett megrendelve 2016. menetrendi évre az alábbiak szerint:

  • Mátészalka-Nyíregyháza viszonylatban 3 db vonat,
  • Nyíregyháza - Mátészalka viszonylatban pedig 4 db vonat (6 vonat naponta, 1 vonat pedig vasárnapi és ünnepnapi közlekedési rend kivételével naponta).

 

521.833 Ft-ba került egy járat közlekedtetése Nyíregyháza-Mátészalka (Fehérgyarmat) között.

 

 

f0d9fad324b875d9d4986267aa2e82b1_310x200_c.jpg

Felszámolták a Rácz kerti illegális hulladéklerakót!

Tette a dolgát az önkormányzat.

Pár napja arról írtunk, hogy több mint 10 méter hosszú, illegális hulladéklerakó található Mátészalkán a Rácz kertben.

Mára megoldotta az önkormányzat a problémát, tették a dolgukat. Köszönjük.

 

img_20170703_085905.jpgEz a kép, már a múlté.

Nincs igény a szombat esti járatra a MÁV szerint!

Egyenlőre marad a szombat esti szerelvényvonat. Utast nem szállíthat.

Ahogyan arról pár hete már írtunk, a szombati napokon 19:12 perc után csak 22:46 perckor közlekedik Debrecenből, Mátészalkára vonat. Szombatonként a vasúttársaság nem közlekedteti a 21:18 perckor Debrecenből induló járatát, így 19:12 és 21:18 között Budapest felől beérkező   három Intercity illetve két sebes vonat utasai órákig rostokolhatnak a debreceni Nagyállomáson.

Mivel sokakat érint ez az ügy,  menetrend módosítást terjesztettek elő az érintettek és a Mátészalkaleaks csoport.

A napokban megérkezett a vasúttársaság válasza, amelyet az alábbiakban idézünk:

 

Tisztelt Mátészalkaleaks csoport!

 

Köszönettel vettük Társaságunk részére 2017. június 11-én, elektronikus úton tett megkeresésüket, mely vonatkozásában a közérdekű adatigénylésére adott válaszunkat azzal egészítjük ki, hogy méréseink alapján a 6328-as szombati közlekedtetése a jelentkező potenciális utazási igények nagyságával sajnálatosan nem támasztható alá.

 

Társaságunk kizárólag olyan menetrendi bővítést támogathat, és tehet erre vonatkozó javaslatot a közszolgáltatás megrendelője részére, amely a jelentkező potenciális utazási igények nagyságával alátámasztható. Az Önök menetrendi igénye sajnálatosan ezen feltételnek nem felel meg, így felvetésüket nem áll módunkban támogatni.

 

Megkeresésüket nagyon köszönjük, egyben kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását. Ügyfélszolgálatunk egyéb kérdés, észrevétel kapcsán természetesen a jövőben is áll szíves rendelkezésükre.

 

Üdvözlettel:

 

Karai Mária Terézia

ügyfélkapcsolati szakelőadó

 

 

Összegzés: a vasúttársaság nem is továbbította a menetrend módosítási kérelmet az NFM illetékes osztályának,saját maga eldöntötte, hogy jelenleg nincs 19:12 perc után Budapest felől olyan utasforgalom Mátészalka felé, amely indokolná a járatot.

A Mátészalkaleaks csoport újabb kérdései:

1, Miért gazdaságosabb utasok nélkül indítani egy szerelvényt, mint pár utassal? A nulla bevétel miért jobb mint egy pár tízezer forintos?

2, Hogyan lenne  igény jelenleg utasszámok alapján a 6328-as vonat szombat esti közlekedtetésére, ha jelenleg három és fél órát kellene Debrecenben rostokolnia a Budapest felől érkező, és Mátészalka felé  közlekedő utasoknak? Önök utaznának azzal a három Budapestről  19:12 perc után érkező Intercityvel és két sebes vonattal, amelyhez nincs csatlakozás?

 

A Mátészalkaleaks csoport nem fogadja el a vasúttársaság semmitmondó válaszát, és jogorvoslatért a NFM-hez fordul.

 

e2ec07445044f788277455f0f7126305_d49afe6e3b4eb7cadfe308837303ec67.jpg

Tíz méter hosszú illegális hulladéklerakó a Rácz kertben!

Hetek óta rothad a szemét, már veszélyes hulladékokat is kihelyznek.

Egyre nagyobb fejtörést okoz Mátészalka Város Önkormányzatának az illegális hulladéklerakók felszámolása, illetve az illegálisan hulladékot lerakó személyekkel szembeni harc. A közegészségügyi kockázatok mellett, a felszámolás és szállítás jelentős  plusz költégbe kerül az adófizetők számára.

A Rácz kertben már hetek óta gyűlik a szemét az egyik illegális hulladéklerakóban, benzines kannák, szivacsok, és televízió alkatrészek lelhetőek fel.

 

szemet.png

A helyszín

 

img_20170703_085818.jpg

Van itt minden.

 

img_20170703_085853.jpg

 

img_20170703_085841.jpg

 

Elmozdulás történt a Fehérgyarmat és Mátészalka közötti, reggelenkénti buszközlekedés ügyében!

A közlekedésszervező irodánál landolt az érintettek menetrend módosítási kérelme.

Egy hónappal ezelőtt azt boncolgattunk egy írásunkban, hogy miért ilyen nehézkes a közlekedés Fehérgyarmat környékéről Mátészalkára? Akkor egy településfejlesztő szakember segítségével gondolkodtunk közösen azon, hogy miként lehetne jobbá tenni a Fehérgyarmat és Mátészalka közötti reggeli buszközlekedést.

A Mátészalkaleaks csoport a közös gondolkodás után menetrend módosítást kezdeményezett, melyben a napokban már kisebb előremozdulás következett be.

 

Levél érkezett az EMKK Zrt-től:

Hivatkozással a Társaságunkhoz érkezett lenti elektronikus levelükben
foglaltakra, az alábbiak szerint adok tájékoztatást.

Társaságunk a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal kötött közszolgáltatási
szerződés alapján közlekedteti a menetrend szerinti autóbuszjáratokat. A
menetrend a szerződés melléklete, módosítása a Megrendelő egyetértésével
lehetséges.

A minisztérium a menetrend-módosítások előkészítésével az
Északkelet-magyarországi Közlekedésszervező Irodát bízta meg, ezért
bejelentését az iroda vezetőjének továbbítottuk. Állásfoglalását kértük,
hogy indokoltnak tartja-e a kérés teljesítése érdekében a menetrend
módosítását.

Végleges választ az állásfoglalás megérkezése után tudunk adni.

Kérem tájékoztatásom elfogadását.



Tisztelettel:



Ignácz László

műszaki főigazgató

Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.

 

Amennyiben Te szerinted is szükség lenne egy olyan Fehérgyarmatról  6:40 perc körül induló buszra amely legkésőbb   7:10-re Mátészalkán lenne, akkor a lenti elérhetőségek valamelyikén jelezd a támogatásodat a döntéshozó hatóságnak!

xdd.png

 

Mennyire gazdaságos a Mátészalka-Nyíregyháza vasúti szakasz?

Sejthető, hogy semennyire. De a nagyságrend tisztázásának érdekében közérdekű adatokat igényeltünk.

Tisztelt Adatgazda!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján közérdekű adatigényléssel fordulunk Önöhöz.

Adatigénylésünk az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapul, kérem, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésünknek 15 napon belül tegyenek eleget.

Kérdéseink:

 

1,A Mátészalka-Nyíregyháza vasúti viszonylatban hány közvetlen, (átszállás nélkül igénybevehető) járat közlekedett a  2016.évben? 

2,Ezekre a járatokra hány fő váltott jegyet?Abból mennyi bevétele származott a vasúttársaságnak?

3,Mennyi volt a Mátészalka-Nyíregyháza vasúti viszonylatban a vasúttársaság kiadása? Itt csak azokra  költségekre kérnék adatokat, mint pld. üzemanyag,bérköltségek,  és egyebek amelyek önök szerint kifejezetten ahhoz szükségesek, hogy közlekedni tudjon a vonat. A vasúti felújítások, állapotmegőrzések költégeit nem kérjük feltüntetni.

Segítő közreműködésüket előre is köszönjük.

 

                                                                                        -Mátészalkaleaks csoport-

 

101844_g.jpg

Már a veszélyes hulladékot is közterületre hordják, egyes renitens állampolgárok!

A zöldhulladékokkal sem tud mit kezdeni a lakosság.

Mátészalka városának  egyre több közterületét használják hulladéklerakónak egyes  renitens állampolgárok. Csak a Rácz kerti városrészben négy darab, egyenként több méteres kiterjedésű, zöldhulladékból és műanyag hulladékokból álló halom található.

A napokban már veszélyes hulladékokat is kihelyztek egyesek ezekre a helyekre, hiszen már benzines kannák is találhatóak.

A város egyre több pontján létesülnek illegális, közterületen található hulladéklerakók.Az ott lerakott zöldhulladékot, akkor, amikor már több méteres területet érintenek, a Szalka-víz KFT kénytelen elszállítani, közpénzből. A műanyag hulladékokkal más  a helyzet. Ezeket az Észak-alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit KFT szállíthatná el, szintén közpénzen, de mivel ezek a kuka mellé vannak elhelyezve, nem kerülnek fel a szemétszállítóra.

 

img_20170625_081451.jpg

                                          Fű a kukában, benzines kannák a közterületen.

 

A zöldhulladékok elhelyezése már több éves probléma  Mátészalkán. A szolgáltató által biztosított zsákok kis méretűek, így azokba csak lombot és kisebb gyomnövényeket bezsákolni.Így sokszor kényszermegoldás is az, hogy halmokat képeznek  a zöldhulladékokból. A megoldás sürgető, de mégsem történt semmilyen előrelépés az ügyben az elmúlt években, így berögződött az állampolgárokba az, hogy jobb megoldás hiányában a közterületre viszik a zöldhulladékok, és majd ha szúrja az önkormányzat szemét, akkor majd az  elszállíttatja.

Megoldás lehetne az a zöldhulladék problémára, ha az önkormányzat összegyűjtené a zöldhulladékokat a városban, a vegetációs időszakban mondjuk két hetente. Igaz ez kiadásokkal is jár, de a kinyert komposztot  az önkormányzat hasznosíthatná a parkokban.

Egy másik megoldás is kínálkozik, hiszen a lakosság is elvégezhetné a komposztálást a saját területén (alig kell hozzá hely), és a kinyert, értékes humusszerű anyag a növényeik tápanyag utánpótlásának a biztosítására kitűnően használható.

 

     Komposztálható anyagok

 

  • konyhai hulladékok: gyümölcs, zöldség, kávézacc, teafű (tasakkal is), tojáshéj (összetörve)
  • háztartási hulladékok: kezeletlen papír, pamut rongy
  • kerti hulladékok: gallyak, falevelek, fű, sövények, bokrok nyírásából származó nyesedékek (ezeket a gyorsabb komposztálódás érdekében érdemes apróra vágni), egyes gyomnövények (amennyiben még nem hoztak magot)
  • egyéb hulladékok: kartonpapír, fa hamu, elhervadt virágok (vágott és cserepes egyaránt, földlabdástól), megunt növények
  • növényevő állatok ürüléke (javasolt szénával vagy hasonlóval jól elkeverni, illetve vastagabb növényi réteg alá elhelyezni a szagok elkerülése végett)

 

 

 

20120210_komposzt_1.jpg

                                     Ilyen edényzetekbe is lehet(ne) gyűjteni a zöldhulladékokat.

 

 

zold.pngA zöldhulladékok gyűjtése Mátészalkán,részlet a szolgáltató tájékoztatójából.

 

A helyzet mielőbbi megoldásának az érdekében, közérdekű bejelentéssel él a Mátészalkaleaks csoport, az önkormányzat és a hulladlékszállítást végző szolgáltató felé.Kíváncsian várjuk, hogy ők miképpen képzelik el a helyzet megoldását.

Ez volt a legjobb megoldási javaslat?

Ha a parkólóban nem áll kocsi, egyszerűen kikerülik a fekvőrendőrt.

Még februárban volt nálunk téma, a Kölcsey utca  forgalmának a szabályozása. Akkor az önkormányzat akár egy fekvőrendőr nélküli szabályozást is elképzelhetőnek tartott.

 

Idézet a levélből:

A forgalmi rend kialakításával kapcsolatosan javaslatok érkeztek az egyik legnagyobb helyi autós iskola tulajdonosa részéről, valamint a Műszaki Irodának is vannak a megoldásra javaslatai (melyek nem feltétlenül a fekvőrendőr visszahelyezésével oldaná meg a problémát), melyekkel kapcsolatban a Rendőrség érintett szervét írásban megkerestük, és a közös helyszíni bejárás, majd véleményalkotásuk alapján a rendvédelmi szerv megfelelő javaslatát haladéktalanul megvalósítjuk.

 img_20170625_083540_1.jpg

Megtörtént a kivitelezés, amely nem igazán tűnik hatékonynak, hiszen több panasz is érkezett már hozzánk a témában.Sokan egyszerűen kikerülik a fekvőrendőrt.

 

 

 

 

Még gyorsabban érhetnek haza Nyíregyházáról az Északi lakótelep és a Rácz kert lakói, szeptember 01-től!

Szeptember 01-től teljesen versenyképtelenné válik a Nyíregyháza-Mátészalka vasúti szakasz.

Biztosan emlékeznek még arra, amikor azért küzdöttünk, hogy Nyíregyháza és Mátészalka között, szombat este is legyen közvetlen közöségi közlekedési lehetőség. 2016. április 4. előtt, szombati napokon nem volt közvetlen busz és vonatközlekedés  megyénk két legnépesebb városa között, így az utasok minimum 65 kilométeres kitérővel és háromszoros menetdíj ellenében tudtak csak Mátészalkára eljutni.

2016.április 4-től ez megoldódott ez a probléma, és már van közvetlen szombat esti buszjárat Mátészalkára,sőt az autópályán már Nyíregyháza-Mátészalka viszonylatban olyan gyorsjáratok is közlekednek, amelyek 60 perc alatt érnek Mátészalkára.

A megoldott ügy után jött a következő, amelyben a Mátészalka, Rácz kerti lakosság kezdeményezésére az addig  kihasználatlan Kórház utcai megállóhelyet aktiváltattuk az EMKK Zrt-vel, így téve azt lehetővé, hogy a Nyíregyháza/Nyírbátor és Debrecen felől érkező buszokról le lehessen szállni a külvárosban, így spórolva meg a buszpályaudvar és a Rácz kert közötti csaknem másfél kilométeres gyalogtúrát.

Most egy újabb ügyet sikerült eredményesen képviselnie a Mátészalkaleaks csoportnak, ugyanis 2017. szeptember 1-től ismét pozitív változás történik a  Nyíregyháza- Mátészalka buszközlekedésben, hiszen sikerre vittük azt az ügyet, amelyben azt kértük, hogy az EMKK Zrt. állítsa meg Mátészalka, Mezőgép megállóhelyen a Nyíregyháza felől , az autópályán érkező gyorsjáratait, így biztosítva a Rácz kerti és az Északi lakótelepi lakosság számára azt, hogy extra gyorsan, az autóbuszállomásról való hosszas gyaloglás nélkül tudjanak hazajutni, a lakókörnyzetük közvetlen közelében le tudjanak az autóbuszról szállni.

A járatokon ingyenes wifi elérést biztosítanak, valamint légkondicionálást, és ha még azt is a mérleg serpenyőire tesszük, hogy a  Nyíregyháza-Mátészalka vonat 95-100 perces menetidejéhez hozzáadjuk a vasútállomástól a Rácz kertig vagy éppen az Északi lakótelepig történő gyaloglás idejét, akkor a vonat már teljesen elveszítette  a versenyképességét.

A döntéshozóknak el kellene gondolkodniuk azon, hogy életben akarják-e tartani a Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonalat, ha igen, akkor azonnali menetidő csökkentésre van szükség, valamint több közvetlen vonatjáratra, mert a jelenlegi állapotok tartóssága esetén még a jelenlegi, igen csak csekély számú utazóközönségét is elveszíti a megye két legnagybb népességű városát összekötő vasútvonal.

 

big_0013857644.jpg

A wifis és klímás, és gyors busszal nem tud versenyezni a vasút.Egyáltalán akar?

 

valtozas.png

 

 

 

 

Az Információszabadság hatóságnak sem válaszol Dr. Seszták Miklós!

Az alapvető állampolgári jogokat tiporja lábbal a miniszter a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ügyében!

Mivel kormány döntésének értelmében elmarad a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ez évre megkezdeni tervezett felújítása, így először  Dr. Seszták Miklós Nemzeti Fejlesztési Minisztert kérdeztük arról, hogy mi a döntés háttere. Ő azt a választ adta, hogy "én nem tudok róla, de rákérdezek". Az utánanézés elég lassan halad, hiszen válasz nem érkezett, így közérdekű adatigénylést nyújtottunk be a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz 2017. januárjában annak érdekében, hogy megtudjuk milyen adatok és tanulmányok alapján hozták meg a döntésüket. A válaszadási határidő lejártáig nem érkezett minisztériumi válasz, így két alkalommal is figyelmeztettük az adatgazdát a jogkövető magatartásra.

Válasz nem érkezett, így a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadásg Hatósághoz fordultunk 2017.februárjában annak érdekében, hogy kötelezze az adatgazdát az általunk igényelt adatok és tanulmányok kiadására.A hatóság vezetője, Dr. Péterfalvi Attila felszólította a Nemzeti Fejlesztési Minisztert, 2017.márciusában, hogy az általunk kért adatokat adja ki.

Válasz Dr. Péterfalvi Attila levelére sem érkezett, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság újabb levelet küldött az adatgazdának, hogy megtudja az, hogy miért nem teljesíti az adatszolgáltatási igényt.

a_2.png

 

 

 

 

 

 

     Pár kérdés vetődött fel bennünk:

 

- Volt egyáltalán olyan tanulmány, amely alapján meghozták a döntést? (Mivel a miniszter sem tudott a döntésről, így vélhetően nem.)

- Ha a miniszter sem tartja, tartatja be  a törvényt,  akkor milyen példát mutat az egyszerű állampolgároknak?

 

 

 

 

A kerékpárutak szélére fákat ültettek, a fák növekedését számításba vették?

Ha már anyany árban mérik a kerékpárutakat, vigyázzunk rájuk.

Mátészalka és Csenger között, illetve Nyírcsászári és Debrecen között is több helyen találkozhatunk olyan megoldással, amikor fákat ültettek a kerékpárút szélétől mintegy fél méterre.

Mivel a kerékpárutakat szinte arany áron mérik, ezért luxusnak tűnik az, hogy fákat ültetnek az út mellé, amelyek gyökerei idővel a kerékpárút alá terjeszkednek, és így tehetnek majd kárt abban .

A Nyírbátor és Nyírmeggyes közötti 11 kilométeres szakasz 502 millió 700 ezer forintba került, ez 45700 Ft/ méter árat jelent, míg a korábban megépült Nyírbátort és Nyírbogátot összekötő kerékpárút 4,5 km-es részét 324 millió forintból építette a közbeszerzésen nyertes cég, amely 72000 Ft/méteres árat jelent.

Ezeknek az áraknak a fényében érdemes lenne a kerékpárutak szélébe ültetett fákat áthelyezni a kerékpárúttól több méterre,  így megelőzve  a kerékpárutak jövőbeli állagromlását.

Közérdekű bejelentéssel éltünk első körben Nyírcsászári község önkormányzata felé, hogy vizsgálják meg a bejelentésünket, és szükség esetén tegyék meg az intézkedéseket.

                                                           -Mátészalkaleaks csoport-

img_20170617_164440.jpg

Olvasói levél, öt témát érintve.

A vonatok lépésben közlekednek. A sorompót jó előre lezárják,sokszor 50-70 autó (busz, szgk, teherautó) várakozik, majd elvonul egy hosszú szerelvény 10-15 utassal. A záhonyi vonalon van, hogy üres a szerelvény-felesleges járat.  Az Ágerdőmajori vonal életveszélyes: a fatalpfák elkorhadtak, hiányosak, a rögzítő csavarok több mint fele hiányzik, a vonat lassan megy, de még így is szemmel láthatóan himbálózik.
Más: a Kölcsey fekvőrendőr megvalósult, de hogy. A kocsik imbolyogva küzdhetik le, kerékpárosoknak, motorosoknak életveszély. Én inkább elkerülöm.

 

László

 

boritekuj2_1.jpg

 

 

Tartós megoldást szeretnének!

Ismét járdát és utat önt el a szennyvíz a Rácz kerti városrészben.

Már több éves probléma volt az Mátészalkán Mátészalkán, a Kórház utcáról a Rácz kert lakótelep felé lefordulva, A Báthory tér elején található szennyvíz csatornából szinte minden nap feltör a szennyvíz. 2016.novemberében közérdekű bejelentést tettünk  amelyet a szolgáltató kivizsgált és pár napon belül kijívtották a hibát.

 

Most újból támad a szennyvíz,így ismét a szolgáltató, a Nyírségvíz Zrt segítségét kérjük a helyzet mielőbbi és tartós megoldásának az érdekében.

 

A levél:

 

Tisztelt Nyírségvíz Zrt!

A mellékelt fényképet a Rácz kertben készítettük,  ahogy a Kórház utcáról lekanyarodunk a Rácz kerti lakótelep felé, a legelső aknából rendszeresen feltör a szennyvíz.
Még 2016. novemberében be volt jelentve, és akkor két nap alatt elhárították  a hibát, akkor  a Kórház utcai gerincvezeték volt eldugulva.
Kérjük, hogy legyenek szívesek megoldani a problémát.
Üdvözlettel:
                            -Mátészalkaleaks csoport-
helyzet.jpg
                                                                              Merre tovább?