A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

900 milliárd forintos vasúti pálya korszerűsítés: nem szerepel benne a Mátészalka-Debrecen vasútvonal.

Hamarosan újabb levélíró kampánnyal és több nyilvános akcióval folytatódik a küzdelem a mielőbbi, teljes átépítésért.

2018. július 06. - Mátészalkaleaks

A kormány 2022-ig vasúti fejlesztésekre 1500 milliárd forintot fordít, ebből 900 kilométer vasúti pályát korszerűsítenek. Az összeg 55 százalékát a magyar költségvetés, 45 százalékát uniós forrás biztosítja.A Magyar Export-Import Bank és Magyar Exporthitel Biztosító (Exim) szervezésében tartott rendezvényen ezt Szijjártó Péter jelentette ki.

A Mátészalkaleaks csoport közérdekű adatigénylés keretein belül arra a kérdésre kért választ, hogy a 900 miliiárdos vasúti pálya korszerűsítések között, szerepel-e a Mátészalka-Debrecen vasútvonal.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium válaszából kiderül, hogy nincs változás, nem szerepel a tervezett pálya korszerűsítések között a Mátészalka-Debrecen szakasz.

Megvalósulhat viszont  a Budapest-Belgrád vasútvonal fejllesztése is, valamint folytatódhat a Kolozsvár-Budapest  gyorsvasút tervezésének az előkészítése.

A Mátészalkaleaks csoport nem ért egyet azzal, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ebből a 900 milliárd forintos fejlesztési keretből sem kap  támogatást.

Budapest és Belgrád között mindössze  229 fő utazik naponta, közlekedési szakértők pedig kijelentették: minimum 130 év, de lehet, hogy 2400 év kell ahhoz,  hogy megtérüljön a beruházás.

A Kolozsvár-Budapest gyorsvasútnál sem jobbak a megtérülés kilátásai. Azt feltételezve, hogy évente 1 millió utas használná a gyorsvasutat, 30.000 Ft-os  jegyár mellett is csaknem 100 év alatt térülhetne meg a beruházás, de ehhez az kellene, hogy 2740 fő vegye igénybe naponta a járatokat, ami valljuk be, hogy nonszensz ilyen áron, hiszen  erre a viszonylatra jelenleg 7324 Ft-ért is lehet repülőjegyet foglalni, és a menetidő is csak mindössze 65 perc. Az sem tisztázott, hogy miként oldanák meg a határellenőrzést, mert az mégsem járja, hogy  a gyorsvasút utasai fél vagy netán egy órát várakozzanak a határon az irataik ellenőrzése miatt, (logisztikailag nehezen megoldható egy háromszáz-négyszáz fős vonat utasainak iratvizsgálata.)

 

A levél:

 

a_doksi.png

 

debrecen-mateszalka-fmd-23-masolat-1024x576.jpg

 Fotó: 24.hu

 

 

Mentő vitte kórházba az idős nőt a Rákóczi utcai járdáról.

Csoportunk közérdekű bejelentést tett, kérjük a járdaszakasz hibáinak kijavítását.

A közelmúltban egy idős hölgy szenvedett balesetet Mátészalkán, a Rákóczi utca járdáján. A rendkívül rossz állapotú járdaszakaszon eleső hölgy vállsérüléseket szenvedett és a Mátészalkai Kórházba szállították.

A közelben oktatási intézmény, múzeum,  uszoda és templomok is találhatóak, tehát nagy forgalmat bonyolít le a járdaszakasz. A Mátészalkaleaks csoport közérdekű bejelentést tett annak érdekében, hogy Mátészalka Város Önkormányzata kérjen árajánlatot a hibák kijavítására  a városgazlálkodási feladatokat ellátó Szalka-Víz KFT-től.

(Természetesen,  tisztában vagyunk azzal, hogy az elmúlt  évtizedek lemaradását nem lehet máról-holnapra ledolgozni, de mivel ez a járdaszakasz rendkívül kritikus állapotban van, legalább a közvetlen balesetveszélyt szükséges lenne elhárítani.)

 

36539684_1974427655924341_9071396075079729152_n.jpg

36652482_1974427615924345_510453809407852544_n.jpg

Elkezdődött a Repülőhíd felújítása, jelenleg így néz ki a leemelt fémszerkezet.

Még csaknem két hónapig kell   nagy kerülővel közlekedniük azoknak, akik rendszeresen használják a Repülőhidat, hiszen a közelmúltban megkezdődött annak felújítása.  Ahogyan a mellékelt  kép is mutatja, a gyalogosforgalmi híd megérett a felújításra.

Kezdődik a parlagfű szezon !

A fertőzött területeket két e-mail címen jelezhetik a mátészalkai állampolgárok.

Mátészalkán, az Ipari úton található az alábbi parlagfűvel fertőzött terület, amelyen mintegy 500 tő, jól fejlett, hamarosan virágzó parlagfű található. A terület megtisztítását a mai napon kértük Mátészalka Város Önkormányzatától.

Idevágó információ az, hogy kezdődik a parlafű szezon ! Annak érdekében, hogy a gyomnövénnyel fertőzött területek nagysága csökkenjen, a mátészalkai lakosság a muszaki@mateszalka.hu vagy  a jegyzo@mateszalka.hu jelezheti a fertőzött területeket, lehetőleg fotót mellékelve, de az is fontos, hogy a lakosság is végezze el a parlagfű mentesítést a saját lakókörnyezetében.

 

img_20180701_131801.jpg

 

 

Hamarosan megújul a Mátészalkai Kórház előti járda.

115 méteren térkő kerül lerakásra.

Egy éve, egy olvasói levéllel indult a Mátészalkai Kórház előtti járdának az ügye. Akkor egy olvasónk jelezte azt, hogy a Mátészalkai Kórház előtti járda hiányos. A megjelent cikk nyomán  sok-sok levél érkezett hozzánk, amelyekben többen is csatlakoztak a kezdeményezéshez.

A napokban  önkormányzati tájékoztatás érkezett csoportunk részére, amely  alapján kijelenthetjük, hamarosan megoldódik a probléma, térkövezésre kerül az említett járdaszakasz.

A levelet az alábbiakban olvashatják:

 

 jarda.png

 

 

0000577_beton_epag_centrum_trk_6_cm_szrke.jpeg

Hamarosan megújulhat a Mátészalkai Kórház előtti járdaszakasz.

Ebben az évben nem lesz probléma a parlagfűvel a Corvin téren !

Két éve, minden nyáron közérdekű bejelentést kellett tennni csoportunknak annak érdekében, hogy a sokszor 1,5-2 méteres, sok allergiás életét megkeresítő  parlagfüveket eltüntessék a Corvin térről.

Többször odáig fajultak a dolgok, hogy az önkormányzatnak kényszervédekezést kellett elrendelnie.

Örömteli jó hírrel szolgálhatunk, hiszen megelőzve a közérdekű bejelentést, immár június hónapban elvégezték a terület kaszálását.

 

img_20180623_123821.jpg

 

 

Elkezdődött a Repülőhíd felújítása.

Csoportunk csúszásmentes burkolat kiépítését kérte a téli gyalogos közlekedés megkönnyítésének érdekében.

Elkezdődött a Repülőhíd, helyben  történő felújítása, a hídszerkezet leemelésével. A   munkálatok folyamán  acélszerkezeti javítások és a hídszerkezet korrózióvédelme fog megvalósulni. A híd szerkezetének a visszaemelése legkésőbb augusztus végéig fog megtörténni.

A Mátészalkaleaks csoport közérdekű bejelentést tett annak érdekében, hogy  a híd felső részének fémlapjai és lehetőség szerint a híd lépcsői is  csúszásmentes bevonatot kapjanak, így elősegítve a hídon való téli gyalogos közlekedést.

 

35826246_635161923509984_4981783775525470208_n.jpg

35923442_635163730176470_5506687925091303424_n.jpg

Fotók:  Tóth Csaba

 

 

Megtörténik ebben az évben a Mátészalkai Kórház előtti járdaszakasz rekonstrukciója?

Lassan egy éve jeleztük Mátészalka Város Műszaki Irodája felé azt a problémát, hogy a Kórház előtti, Mátészalka Város Önkormányzatának kezelésében lévő járdaszakasz hiányos. Akkor még  Kovács István irodavezető válaszolt levelünkre, amelyben  türelmét kérte a lakosságnak,  és árajánlatot kért a Szalka-Víz KFT-től. Akkor azt ígérte levelében, hogy a 2018.évben megújulhat a frekventált helyen lévő járdaszakasz.

Pár hete ismét  elővettük az ügyet, és közérdekű adatigénylésben kértünk információkat a járdaszakasz felújításával kapcsolatban. A válasz ismét a tavalyihoz hasonló volt. Ismét árajánlatot kértek, most Pankotai László, Műszaki Iroda Vezető, és amennyiben beilleszthető a költségvetésbe a Szalka-Víz KFT átal becsült költség, akkor lesz felújítás

Arra, hogy beilleszthető-e a költségvetésbe az említett járdaszakasz felújítása, pár napon belül közérdekű adatigénylés keretein belül kérünk választ az illetékesektől.

 

img_20170728_101726_1.jpg

 Egy év után, végre rendeződhet a frekventált járdaszakasz sorsa?

 

korhaznal.png

Igaz csak kétszáz méteren, de 10 km/órás a menetsebesség a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon.

A MÁV tájékoztatása szerint a  Nyíradony–Nyírgelse vonalszakaszon májusban, a magas hőmérséklet következményeként a biztonság érdekében ideiglenesen, kétszáz méter hosszban, 10 km/h-ás sebességkorlátozás mellett közlekedhetnek a vonatok.

A pályaszakasz kijavítása és a sebességkorlátozás feloldása július végére várható.

A vasúttársaság szakemberei folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a kritikus sínhőmérsékleti pontokat, és amennyiben a 45 Celsius-fokot elérő, illetve meghaladó sínhőmérsékletet mérnek, a MÁV fokozott pályafelügyeletet vezet be. A tartós hőterhelés szerkezeti változásokat okozhat a vasúti pályában, a magas sínhőmérsékletnél – 50-60 Celsius-fok között – a pálya deformálódhat. Amennyiben ennek jelei mutatkoznak, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedtetés érdekében sebességkorlátozást vezethet be.  

 Üdvözlettel:

MÁV Zrt.

 

 

 

 

Öröm az ürömben, hogy újabb 418-as  mozdonyok felújítását kezdte meg a vasúttársaság. Az egyik a felújítás után várhatóan június végén, a másik, ugyancsak felújítás alatt álló pedig szeptember elején áll forgalomba. 

 

c1840-ba.jpg

Máris csúszik az M49-es gyorsforgalmi út tervezésének közbeszerzése.

Az Uniós közbeszerzési értesítő szerint  változott az  M3-as autópálya-Mátészalka-Országhatár közötti kapcsolat fejlesztésének az előkészítésére kíírt közbeszerzés, - fedezte fel a Mátészalkaleaks csoport. Az ajánlatok leadási határideje 2018. 05.22-ről 2018. 07.06-ra módosult, mivel a kiírás gazdasági és pénzügyi  alkalmasságról szóló része nem volt kellően pontos.

A késedelem mértéke: 45 nap.

gyorsforgalmiut99.jpg

Fotó: www.magyarepitok.hu

.

Élet költözött a volt utasellátó helyiségébe a Mátészalkai Vasútállomáson.

Ki ne emlékezne arra, amikor pontosan egy évvel ezelőtt belekezdtünk annak az ügynek a megoldásába, amelynek a célja az volt, hogy az évek óta üresen kongó volt "Resti" üzlethelyisége legyen hasznosítva a mátészalkai vasútállomáson, hiszen ez volt az utazóközönség igénye, de ezt az igényt nem képviselte senki.

A  Mátészalkaleaks csoport egy állampolgári javaslat nyomán kapcsolódott be az ügybe.

Felvetésünkre a  MÁV pozitívan reagált, és nyílt pályázati eljárást írt kiA pályázat sikeresen zárult és már már élet költözött az üzlethelyiségbe.

Olvasóink hiányolták az új üzletről készült képet,  íme az előtte és utána állapot.

 

ilyen_volt_1.png

Ilyen volt

 

img_20180612_085521.jpg

Ilyen lett.

 

Az üzlet igen csak forgalmas, beváltotta  a hozzá fűzött reményeket. A választék széles: sütemények, szendvicsek, különféle italok kaphatóak. Végre nem kell szégyenkezniük a mátészalkaiaknak a volt "Resti" állapota miatt.

 

 

Csak 2022-re gyorsulhatnak érzékelhetően a vonatok Mátészalka és Debrecen között !

Ha Nyíregyházán át közelítjük meg Debrecent, buszt és vonatot kombinálva, már kevesebb a menetidő!

Ahogyan arról már hírt adtunk több alkalommal, a  MÁV 2020-ban és 2021-ben, saját forrásaiból átépíti az Apafa-Hajdúsámson és a Nyírgelse-Nyírbátor vasúti szakaszokat, összesen, mintegy 26 kilométeren.

Az aktuális menetrend, és az érvényben lévő lassú jelek (sebességkorlátozások) felhasználásával most kiszámoltuk azt, hogy abban az esetben, ha a vasútvonal többi szakaszának állapota nem romlik, és a 2020-as és   2021-es felújítások során megszüntetik a sebességkorlátozásokat az átépített szakaszokon, azaz 80 km/óra lesz az enegedélyezett legnagyobb sebesség, akkor milyen menetidővel számolhat majd  az utazóközönség.

Információink szerint, nagy az esély arra, hogy 2022-re már a Mátészalka  és Nyírbátor , 1985 és 1988 között hézagnélkülire átépített vasúti szakaszra is korlátozásokat kell elrendelni (jelenleg ezen a szakaszon még 80 km/órás sebességre alkalmas a pálya), hiszen az akkor már csaknem negyven éve lesz szolgálatban. Így erősen kérdéses az, hogy az újabb átépítések ellenére tud-e majd érzékelhetően csökkenni a menetsebesség.

Jelen és jövő:

Apafa-Hajúsámson szakasz, távolság 10 km:

Jelen:

Menetidő (amikor nincs vágányzári menetrend)  15 perc. Aktuális átlagsebesség 40: km/óra.

Jövő:

Felújítás utáni, becsült  menetidő: 9 perc.

 

Nyírgelse-Nyírbátor szakasz, távolság 16 km:

Jelen:

Menetidő( amikor nincs vágányári menetrend) 23 perc. Aktuális átlagsebesség: 42 km/ óra.

Jövő:

Felújítás utáni, becsült menetidő: 14 perc.

 

A gyorsulás várható mértéke személyvonatoknál: 15 perc

A gyorsulás várható mértéke a Kraszna IC vonatoknál: 18 perc

 

Mindeközben, már gyorsabban és komfortosabban lehet eljutni Mátészalkáról, Debrecenbe, nyíregyházi átszállásal!

 

A nyári melegben, az amúgy is lassú menetsebességet is csökkenteni kell Mátészalka és Debrecen között is több alkalommal, hiszen az  50-60 fokosra felhevült sínek már deformálódhatnak.Ilyen tartós hőterhelésnél a vasúttársaság már sebességkorlátozásokat vezet be.

A hőség és az általunk többször is felvetett tisztasági problémákra lehet egy altarnatív megoldás az, ha 25 kilométeres kitérőt választva, Nyíregyházán  át közelítjük meg Debrecent.

Hétköznaponként, reggel 6 óra 15 perckor, klímás, Wifi-vel felszerelt busszal, az M3-as autópályán utazhatunk Mátészalkáról, Nyíregyházára az EMKK Zrt jóvoltából, mindössze 57 perc alatt, majd kilenc perces várakozás után indulhatunk tovább a  Nyíregyházáról, Debrecenbe közlekedő Takta Intercityvel, amely  30 perc alatt teszi meg  a két megyeszékhely közötti 49 kilométeres távolságot.

A menetidő öszesen: 96 perc.

A menetjegy ára így borsosabb lesz, hiszen 25 kilométeres kitérőre és helyjegy vásárlására kényszerülünk, de cserébe komfortos buszon és vonaton utazhatunk.

Az utazás összköltsége: 2010 Ft.

 

kerulo_1.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komfortosabb vasúti kocsikat kapott a Kraszna Intercity.

A komfort nő, de a sebesség (még) nem ...

A napokban hozzánk érkezett információk szerint,  felújított vasúti kocsikat  kapott a Mátészalka és Budapest között átszállás nélküli eljutási lehetőséget biztosító  Kraszna Intercity.  A témában megkérdeztük a vasúttársaságot, akik megerősítették a hírt.

Lecserélték a huzatokat, LCD monitorok kihelyezése, valamint a mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas konnektorok felszerelése történt meg.

Idézet a levélből:

"A Budapest-Mátészalka között közlekedő InterCity vonatok nyíregyházi kocsikból állnak. Nyíregyházán jelenleg több mint 40 1. és 2. osztályú IC-kocsi van. A másodosztályú kocsikból húsz esetében már komfortosítást, szolgáltatási színvonal emelését szolgáló javítást is végeztek. Idén várhatóan további 7 kocsit újítanak fel, a többi jármű 2019 végére újul meg. A felújított kocsik a Kraszna IC-vel rendszeresen közlekednek. "

ilyen_volt_2.jpg

Ilyen volt.

 

ilyen_lett.jpg

Ilyen lett.

Az önkormányzat is beleáll a Repülőhíd akadálymentesítésének ügyébe !

Húsz hónap után áttörés következett be a Repülőhíd esetleges akadálymentesítésének az ügyében, hiszen a 6. választókerület képviselője, Szabó Attila, megemlítette azt a képviselő-testület előtt,  hiszen hozzá is fordultak mátészalkai kisgyermekes családok a Repülőhíddal kapcsolatban, mert gondot okoz nekik az átkelés  a babkocsikkal.

Ki ne emlékezne arra, amikor húsz hónappal ezelőtt felvetettük az átkelési problémát,  szintén kisgyermekes családok valamint a  kerekesszékes lakosok jelzései alapján. Akkor először a  a híd vagyonkezelőjéhez a MÁV-hoz, majd a tulajdonos államot képviselő  Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-hez fordultunk  levéllel, de mivel a híd akadálymentesítésére nem kaptunk ígéretet, ezért megpróbáltuk a gyalogosforgalmi híd akadálymentesítését az Egyenló Bánásmód Hatóságnál tett panasszal kikényszeríteni, de a mozgáskorlátozottak panaszát a hatóság elutasított, mert állásfoglalásuk szerint   a gyalogosforgalmi híd  nem közszolgáltatlás.

Most fordulatot vehet az ügy, mert a képviselő-testület előtt elhangzott képviselői felvetésre Dr. Hanusi Péter Mátészalka város  polgármestere megjegyezte, levelet írnak a MÁV-nak, és felvetik a Repülőhíd akadálymentesítését, hogy  a jövőben ne csak korrózióvédelmi munkák történjenek. A város alpolgármestrere is szót kért az ügyben, aki aluljáró építését javasolná a MÁV-nak.

 

repulohid-e1474643441486_1.png

 

 

 

 

A Közlekedéstudományi Intézettel történt egyeztetésről jelentjük.

Csengerből is már reggelenként is lehet vonat!

2018. május 28-án 8 órai kezdettel,  Debrecenben került  megrendezésre egy egyeztetés, amelynek a célja  az  volt, hogy az Északkelet-Magyarországi Közlekedésszervező Iroda megismerje  a Mátészalkaleaks és Őrleaks csoportok véleményeit a jelenlegi menetrendről, illetve lehetőséget biztosítson  arra, hogy a most formálódó 2018/2019.évi menetrenddel kapcsolatban előadjuk  javaslataikat.

Az egyik pozitív  változás az, hogy több év után véget érhet a Mátészalka-Csenger vasútvonal agonizálása. Az egyeztetésen elhangzott, hogy a jelenlegi állás szerint a most érvényben lévő, nem igazán utasbarát menetrend átalakul. Manapság, 11 óra 03 perckor indul az első vonat Mátészalkáról, Csenger állomásra. 2018.decemberétől ez úgy változhat, hogy Mátészalkáról a hajnali órákban  indulhat az első vonat, amely a visszaútján Csenger állomásról reggel 6 óra 50 perc környékén érkezne Mátészalkára, így biztosítva a tanulók iskolába bejutását.

A Mátészalkaleaks csoport képviselői felvetették, hogy szombati és vasárnapi napokon nem lehet elérni Csenger környékéről a közvetlen kocsikkal  Mátészalkáról, Budapestre közlekedő Kraszna Intercityt, hiszen az első buszok  6 óra 50 percre szombati napokon, míg 6 óra 55 percre vasárnapi napokon érnek Mátészalkára. A KTI képviselői nem látják azt a tömeget, amely miatt érdemes lenne új járat beállítását támogatni.Elmondásuk szerint, 350-400 Ft-ba kerül a buszoknak egy kilométernyi út megtétele, így meg kell gondolni azt, hogy mire fordítják az adófizetők forintajait.

Felvetődött annak a lehetősége is, hogy a Debrecen/Nyírbátor, illetve  a Nyíregyháza/Nyírbátor felől érkező buszok álljanak meg a Mátészalka Inkubátorház vagy  a Mátészalka Bútorgyár megállóhelyen, így biztosítva az Újtelep városrészen illetve külsőbb részeken élők gördülékenyebb hazajutását. A felvetést ésszerűnek tartották, megfontolják.

Szó esett a Nyírbátor-Mátészalka közötti reggeli közlekedésről is. A tizenkettőezer, illetve  tizethatezer fős kisvárosok közötti  reggeli vonat és buszközlekedés  a 20.századot idézi. Az első vonat  6 óra 25 perckor, míg az első busz 6 óra 35 perckor indul Nyírbátorból, Mátészalkára. Ez már így van a rendszerváltás óta. Javaslatként elhangzott, hogy a munkaerő mobilitásának érdekében célszerű lenne egy  hajnali busz vagy vonatjárat indítása, amely megadná a nyírbátori illetve környékbeli embereknek a lehetőséget arra, hogy elérjék a mátészalkai és környékbeli  munkahelyeket is. A felvetést reálisnak tartották,  megfontolják.

Az Őrleaks csoport tagjai felvetették, hogy a Debrecenből  Mátészalkára közlekedő vonatok érkezése előtt pár  perccel elindulnak Vaja irányába a buszok. Például ilyen a Debrecenből 13 óra 12 perckor induló vonat, amely 15:01 percre ér Mátészalkára, míg a Vaja felé induló busz már 15 órakor elhagyja a buszállomást, de ugyanez a helyzet a Debrecenből  13 óra 57 perckor induló és Mátészalkára 16 óra 29 perckor érkező vonattal, hiszen a Vaja felé induló járat már 16 óra 20 perckor elindul, itt a  következő Vaja felé induló járatra csaknem két órát kell várni. A javaslatokat jónak találták, megfontolják azokat.

A megbeszélésen informálódtunk a KTI fejlesztési elképzeléseiről is. Elmondták, hogy a Mátészalka-Nyíregyháza buszközlekedés  járatsűrűségét megfelelőnek látják,  az M3-as autópályán közlekedő buszjáratok főleg csütörtöki és pénteki napokon népszerűek, hiszen ezekkel 60-65 perc alatt elérhető Mátészalka.

A Mátészalka-Nyíregyháza  vasútvonallal kapcsolatban felvetettük a felújítás kérdését, amelyre nemleges választ kaptunk. Egyenlőre nem terveznek felújítást, és megszüntetést sem.

A Mátészalka-Debrecen vasútvonalon zajló karbantartásról kiderült, hogy olyan mértékű állagromlást tapasztaltak a szakemberek, amely miatt nem tűrt halasztást a karbantartás.Ebben az évben már nem várható nagyobb mértékű karbantartás, de vélhetően 2019-ben hozzá kell nyúlni, mert  "olyan állapotban van amire nehéz menetrendet készíteni".

A megbeszélésen felvetettük a Debrecen és Mátészalka között közlekedő szerelvényvonatok (utasokat nem szállító vonatok) kérdését is. Szombati napokon ugyanis nem közlekedik a Debrecenből 21 óra 18 perckor induló vonat, amelynek indulási idejének környékén a vasúttársaság egy lezárt vonatot közlekedtet Mátészalkára. Kértük, hogy a szerelvényvonatot minősítsék át "normál" vonattá, hogy utasokat is szállíthasson.

 

Egyéb információk:

A vasút mintjára a buszos közszolgáltatók is, köztük az EMKK Zrt. is be akarja vezetni az online jegyvásárlás lehetőségét.Ennek tesztelése a 2019.évben, esetleges üzembe helyezése a 2020.évben várható.

 

 

egyeztetes.jpg

 

 

 

 

 

 

Itt az M49-es gyorsforgalmi út tervezett nyomvonala !

Mint ahogyan arról már hírt adtunk a közelmúltban, javában folyik az M49-es gyorsforgalmi út, azaz a M3-as autópálya-Mátészalka-Országhatár közötti kapcsolat fejlesztésének az előkészítése.

A gyorsforgalmi út előkészítése két szakaszban folyik. Az első, az M3-as autópálya és Ököritófülpös közötti  25 kilométeres szakasz már környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. Jelenleg folyik az engedélyezési tervek elkészítésére, az építési engedély megszerzésére, a kiviteli és kisajátítási tervek elkészítésére vonatkozó, és a tervező kiválasztására vonatkozó közbeszerzési eljárás. A  tervezési szerződés megkötése 2018.júniusában lehetséges, míg a felsorolt munkarészek elvégzése a 2019.évben fejeződhet be.

A második szakasz az Ököritófülpös- országhatár közötti, amely mintegy 35 kilométer hosszú lesz. Ennél is folyik a közbeszerzési eljárás,  amely a  tanulmánytervet, a megvalósíthatósági tanulmányt, a környezeti hatásvizsgálat elkészítését, valamint a környezetvédelmi engedélyt foglalja magába.A szereződések megkötése itt is 2018.júniusában várható, míg a felsorolt munkarészek a 2019.évben készülhetnek el.

Hiányzik még a  román féllel való megállapodás a határmetszési pontról. A magyar javaslat egy a Szamos folyótól délre fekvő változatot tart kedvezőnek, ez mintegy 2-3 kilométerrel rövidebb a többinél, továbbá nem kell a Szamos folyón átvezetni az utat, és nem érint  Natura 2000-es területeket.

A magyar nyomvonal javaslat, amelyet  a környezetvédelmi engedély birtokában lehet majd elfogadottnak tekinteni:

tervezett_nyomvonal_m49.png

 

A román fél előzetesen elfogadta a nyomvonal javaslatot. A környezetvédelmi engedély alapján, két oldalú egyezménnyel kell majd rögzíteni a konkrét határmetszési pontot.

  

 

Pótolták az eltulajdonított rácsot a Rózsa utcán.

Csaknem három hónapja tettünk közérdekű bejelentést, ugyanis rendszeres olvasónk,  Antal küldött be nekünk egy fotót, amelyen az látható, hogy Mátészalkán a Rózsa utcán több méteren  ellopták a vízelvezető rácsát.

A közérdekű bejelntésünket kivizsgálta Mátészalka Város Műszaki Irodája és a napokban pótolták az  eltulajdonított rácsokat.

 

ilyen_volt.jpg

Ilyen volt.

img_20180524_050853.jpg

 

Ilyen lett.

 

Padok és buszmegállók újulhatnak meg, közérdekű javaslatot tettünk.

Mátészalka Város képviselő-testülete 2018.május 8-i gyűlésén elhangzott az, hogy a közmunkaprogram keretein belül padok gyártása fog megtörténni, szót ejtettek  arról is, hogy az ez évi képviselői pénzügyi keret felhasználására milyen tervek vannak. Felvetődött az, hogy mivel a  képviselői keret teljes összege sem lenne elég egy modern játszótér kivitelezéséhez, ezért az ez évi keretből a városban található buszmegállók egy részének részben vagy egészben fedetté tétele valósulhat meg.

A Mátészalkaleaks csoport szívügye a közösségi közlekedés, ezért ebben a témában egy közérdekű javaslatot tettünk Mátészalka Város Önkormányzata felé.

 

 A közérdekű javaslatunk:

Tisztelt Mátészalka Város Önkormányzata !

A 2018. május 8-i testületi gyűlésen örömmel hallottuk, hogy az önkormányzat a közmunka program keretein belül padokat kíván gyártani, illeve azt is, hogy a képviselői keret egyik lehetséges célja ebben az évben a városban található buszmegállók egy részének legalább részben fedetté tétele, és padok kihelyezése.
Szeretnénk egy közérdekű javaslattal élni ebben a témában, hiszen mint Önök is tudják, a Mátészalkaleaks csoport  szívügye a közösségi közlekedés és annak jobbá tétele.
A románai Szatmárnémeti városában láttuk az alábbi módszert, amellyel mindenféle befektetés nélkül modernizáltak több buszmegállót. A módszer lényege az volt, hogy a forgalmasabb helyeken lévő  buszmegállók teljes kivitelezési  költségét átvállalták cégek, akik úgy alakítottak ki modern buszmegállókat, hogy az nekik jó reklám legyen, a buszmegállón lévő nagy méretű hirdetőtáblán elhelyezhették a reklámjukat.
Persze vélhetően Magyaországon más a jogszabályi környezet, nem biztos hogy egy hasonló módszert könnyen lehetne kivitelezni, de gondolatébresztőnek talán megfelelő közérdekű javaslatunk.
Mátészalkán és környékén  egyre több tőkeerős vállalkozás van, amelyeknek jó reklámhetőség lenne  ilyen megjelenési lehetőség.
Mi a következő távolsági, frekventáltabb helyen lévő   buszmegállók  ilyen konstrukcióban történő felújítását fontolnánk meg:
  • Alkotmány út ( Széchenyi iskola előtt)
  • Munkaügyi központ
  • Tejipar
  • Kórház utca
  • Rákóczi utca
  • Tesco
  • nyírbátori útelágazás
27752333_1655111861198426_2835368037170762191_n.jpg
Jó példa Szatmárnémetiből.

Újabb információkhoz jutottunk a Repülőhíd felújításával kapcsolatban.

Pár napja adtunk hírt arról, hogy 2018. június 17-én kezdődik a Mátészalka belvárosát az Újtelep városrésszel összekötő gyalogosforgalmi híd a Repülőhíd felújítása. A Mátészalkaleaks csoport most a MÁV Zrt-től kért információkat arról, hogy a munkálatok alatt a gyalogosforgalom lebonyolítását hogyan képzelik el.

A válasz szerint:

 

 

Köszönjük a megkeresésüket, amelyre a következő tájékoztatást adja a vasúttársaság!

 

A mátészalkai repülőhíd a MÁV üzemeltetésébe tartozik. Az előírások alapján a vasúttársaság rendszeresen ellenőrzi a szerkezet műszaki állapotát és gondoskodik a karbantartásáról. Legutóbb 1998-ban felújítás miatt zárták le és emelték le a hidat. Csakúgy mint akkor, most is azért ütemezték a karbantartást a nyári iskolai szünet időszakára, mert olyankor kisebb az átmenő gyalogos forgalom a város két részét összekötő hídon.

A felüljáró felújítási munkái idejére nem lehet létesíteni ideiglenes gyalogos átjárót az állomási vágányokon keresztül. Erről egy márciusi bejárás során egyeztetés is történt az önkormányzattal. A gyalogos közlekedés a Szatmár út-Kórház út-Tompa Mihály út és a Seregély út-Zöldfa út szakasz járdáin, a szintbeli átjárókon oldható meg.

A vasúttársaság kéri a felüljárót használó gyalogosok szíves türelmét. A lezárásról és a kerülő utakról természetesen időben tájékoztatjuk a lakosságot. Az önkormányzat ugyancsak vállalta, hogy értesíti a lakosokat.

 

Üdvözlettel:

MÁV Zrt. 

 

d2ba4aa67ce8c7f1cca2454e1d44db66_d49afe6e3b4eb7cadfe308837303ec67.jpg

Meglazultak a macskakövek a Hét vezér díszkútnál, közérdekű bejelentést tettünk.

A Mátészalkaleaks csoport, és a Mátészalkaleaks blog olvasói rendszeresen küldenek közérdekű bejelentéseket a döntéshozóknak annak érdekében, hogy még élhetőbb legyen Mátészalka. Legújabb közérdekű bejelentésünkkel a Hét vezér díszkútnál meglazult, balesetveszélyes macskakövekre szeretnénk jobbító szándékkal felhívni az illetékesek figyelmét.

 

Tisztelt Műszaki Iroda!

Közérdekű bejelentéssel fordulunk Önökhöz. A Hét vezér díszkút közvetlen környezetében több tucat macskakő meglazult, amely így  balesetveszélyes. Egy helyen a díszburkolat is meglazult. Kérjük, hogy jobbító szándékkal tett közérdekű bejelentésünket kivizsgálni szíveskedjenek, és amennyiben jogosnak találják azt, legyenek szívesek a problémás szakasz kijavításáról intézkedni.
Közreműködésüket köszönjük.
macskako1.jpg
macskako2.jpg
terko_lazulas.jpg