A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Mit szólnál ha jobban beleszólhatnál az alakulóban lévő vasúti menetrendbe?

Most ezért küzdünk.

2017. október 18. - Mátészalkaleaks

Minden évben, december első heteiben lép érvénybe az új vasúti menetrend. Sokak ilyenkor szembesülnek azzal, hogy a megszokott vonatjaik menetrendje megváltozott, vagy éppen már nem is szerepelnek már azok a vasúti kínálatban.

A vasúttársaság csak november végén publikálja a már szinte kész vasúti menetrendet. Ilyenkor már lehetetlen ahhoz hozzányúlni, hiszen minden módosításhoz minisztériumi engedély és több más hatóság igenlő válasza szükséges. Így, egy menetrend módosítás több hónapos procedúra.

Annak érdekében, hogy még több beleszólásunk legyen nekünk utasoknak a készülő menetrendbe, a következő javaslattal éltünk Dávid Ilona és Csékpe András felé.

 

 

Tisztelt Vasúttársaság!

 

Az alább építő jellegű észrevétellel fordulunk Önökhöz, legyenek szívesek felvetésünket megvizsgálni és lehetőség szerint megszívlelni.

 

Az új menetrendek kialakítása, mindig több lépcsős egyeztetésen megy végig, ennek a procedúrájával tisztában vagyunk. Külföldi példák azt mutatják, hogy nagyon hatékony az a módszer, mely szerint a formálódó menetrendet a vasúti szolgáltató már több hónappal a menetrend életbe lépése előtt közzé teszi a weboldalán, és ahhoz várja az utazási igényekben legkomopetensebb személyek, azaz az utasok véleményét.

 

A jelenlegi rendszerben nagy problémát okoz nekünk utasoknak az, hogy a menetrendet csak annak életbe lépése előtt pár héttel ismerhetjük meg. Ekkor már csak- csak hümmöghetünk, bosszankodhatunk magunkban, még jogos menetrend változtatási igények esetén is több hónapos procedúrára kényszerülünk, ha a menetrend változását szeretnénk elérni.

 

A hosszas procedúra miatt csökken az utazóközönség elégedettsége, úgy érezzük,hogy a vasút nem kéri ki  kellő mértékben a véleményünket, hogy a menetrend nem a mi igényeinknek megfelelően van kialakítva, és ezért bosszúsak vagyunk.

 

Másrészt az új menetrendi időszak során  folyamatosan a vasúttársaság irányba érkező menetrend módosítási kérelmek nagy adminisztrációs és anyagi terhet jelentenek a vasúttársaság számára. Hiszen a menetrend módosításokkal foglalkozni kell, nő az ügyfélszolgálat leterheltsége. Másrészt, az anyagi terhek sem elhanyagolhatóak, hiszen a különféle módosításokat  ki kell nyomtattatni a weboldalra fel kell töltetni, ami szintén anyagi terheket ró a vasúttársaságra.

 

Azért, hogy a utazóközönség elégedettsége nőjön, és hogy  a vasúttársaság adminisztrációs  és nyomtatási költsége csökkenjen az alábbi javaslattal élünk Önök felé.

 

A  www.mavcsoport.hu oldalon lehetőség szerint legyenek szívesek feltölteni a formálódó menetrendeket már egy-két hónappal annak érvénybe lépése előtt, és legyenek szívesek egy külön e-mail címet biztosítani a még érvénybe lépés előtti menetrend módosítások befogadására, így még az új menetrend érvénybe lépése előtt sok módosítási igényre  tudnánk felhívni mi, az utazóközönség a vasúttársaság figyelmét.

 

Nőne az utasok elégedettsége, jobban éreznénk azt, hogy a menetrend az utasok igényeihez igazodik, másrészt pedig a vasúttársaság is munkaórákat, valamint a nyomtatásból eredő anyagikat takarítana meg.

 

Reméljük, hogy jobbító szándékú felvetéseink eljutnak az illetékesekhez, és Önökkel együtt, a lehetőségekhez mérten egy még inkább az utasok igényeihez igazodó menetrendet hozhatunk létre.

 

Üdvözlettel és Tisztelettel:

 

                                                              -MátészalkaLeaks csoport-

 

maxresdefault_3.jpg

2017.november 01-től már 105 perc alatt ér Debrecenbe a Kraszna Intercity!

1997-ben még csak 75 perc kellett ehhez a távolsághoz a vasútnak.

Egy archív vasúti menetrend került most birtokunkba. Fellapoztuk és ismét elcsodálkoztunk.

Míg 1997-ben, vagyis 20 évvel ezelőtt 75 perc alatt tette meg a Mátészalka-Debrecen gyorsvonat a 78 kilométeres távolságot, 2017. november 01-től erre már 95 percre lesz szüksége a Kraszna Intercitynek.

Persze  a tények kedvéért fontos hogy megjegyezzük azt, hogy a 2017.november 01-től már Hajdúsámsonban is megáll a reggeli Kraszna Intercity, és ez egy-két perces menetidő mövekedést eredményez, na de akkor is ciki, hogy szinte minden évben egy perccel növekszik a menetidő ezen a vasúti viszonylaton.

Mivel a Mátészalka-Debrecen vasútvonal kimaradt az Uniónak küldött  2014-2020-as IKOP projektlistából, és mivel a MÁV közérdekű adatigénylésünkre adott válaszában kifejtette azt, hogy a 2018.évben sem várható menetidő csökkenést ereményező felújítás, további menetidő növekedésre lehet számolni a következő években.

 

msz-db_gyors_1997.png

Az 1997-es menetrend

 

20171101.png

2017.11.01.-től érvényes menetrend

 

 

Megtörtént a volt utasellátó helyiségének a birtokba adása!

Lassan rendeződik, a több éve kihasználatlan helyiség sorsa.

Ahogyan arról két hónapja hírt adtunk, eredményesen zárult a   volt utasellátó helyiségének a hasznosítására kírt pályázat.

Az emúlt két hónapban nem történt semmi látványos esemény a helyiségben, ezért már több városlakó fordult hozzánk azzal az aggodalmával, hogy talán valami probléma merült fel a hasznosítással kapcsolatban.

A  MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigényléssel fordult a MÁV-hoz, hogy információkat kapjunk a jelenlegi helyzettől.

resti.png

00083299.jpeg

A szemétgyűjtő edényzet megérett a cserére a Fő téri buszmegállóban!

Egyes kukák alja már hiányzik, így kifolyik a szemét.

Nincs alja egyes kukának a Fő téri buszmegállóban, írja egyik olvasónk.

 

És nem ez az egyetlen ilyen kuka a Fő tér indulási oldalában. 

 

Időszerű lenne a cseréjük, plusz új elhelyezése is, hisz állandóan (különösen hétvégén) folyik a szemét. 

 

A MátészalkaLeaks csoport közérdekű bejelentést tett, várjuk az önkormányzat lépését.

 

M3-as autópálya-Mátészalka-Országhatár útszakasz: leghamarabb 2025. utolsó negyedévére készülhet el!

Megérkeztek a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium válaszai.

Ahogyan arról írtunk, az M3-as autópálya-Mátészalka-Országhatár útszakasszal kapcsolatban új  hír látott napvilágot a  Magyar Közlöny 2017.szeptember 13-i számában.

A MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigényléssel fordult a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz, amelyre a napokban érkezett válaszlevél.

A dokumentumot  a lentiekben olvashatják.

 

 

q.png

 

Röviden:

A közbeszerzési eljárás előkészítse kezdődött meg amely kiterjed a a tanulmánytervre, a megvalósíthatósági tanulmányra, a környezeti hatásvizsgálat elkészítésére, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzésére.

Az autópálya tervezése 2018. első negyedévében, és annak befejezése 2022. utolsó negyedévében várható.

A MátészalkaLeaks szakértőjének véleménye: leghamarabb 2023. elején írhatják majd ki a közbeszerzési eljárást, ha nincs fennakadás, akkor 2023.év végén átadhatják a munkaterületet a nyertesnek,és mivel  egy ilyen hosszúságú autópálya vagy gyorsforgalmi út kivitelezési ideje csaknem kettő év, így leghamarabb 2025. utolsó negyedévére lehet kész az útszakasz.

Még a fagyok előtt eltűnnek a nyomvályúk a 49-es főút mátészalkai szakaszáról!

Közérdekű adatigénylésünkre kaptunk válaszokat a Magyar Közúttól.

A MátészalkaLeaks csoport két hete adott le  közérdekű adatigénylést a Magyar Közút Nonprofit  Zrt. felé. Megérkeztek az adatok, amelyeket a lentiekben olvashatnak.

A Magyar Közút NZRt feladatkörébe  az országos közúthálózat üzemeltetése és karbantartása tartozik, a felújításokról, fejlesztésekről a Magyar Államnak van joga, lehetősége dönteni. A Magyar Közút NZRt szakmai véleményeket ad, hogy az általa kezelt úthálózaton milyen munkálatokra, beavatkozásra van szükség, a szükséges forrást a Magyar Állam által megbízott Minisztérium biztosítja.”

 

A 2017.évben, karbantartási tevékenységünk keretei közt Mátészalka belterületi szakaszán a 49. sz. Rohod-Mátészalka-Csengersima másodrendű főúton, a kisebb terjedelmű, állagvédelmet szolgáló, de az út használati értékét nem növelő burkolatjavítási, kátyúzási munkákat végeztünk, mintegy 20 tonna aszfalt bedolgozásával. A burkolaton kialakult deformációk, kigyűrődések mérséklését a téli időszak kezdete előtt marással elvégezzük.

A 2018.évben  előre láthatóan a 2017. évihez hasonló karbantartási tevékenység elvégzésére van lehetőségünk.

 

Röviden:

A nyomvályúk eltűnnek ebben az évben,  útfelújítás nem lesz a 49-es főút mátészalkai szakaszán jövőre, csak állagmegóvásra lesz pénz.

nyomvaju2.png

                                                       Hamarosan lemarják a felgyűrédéseket.

 

 

Felszámolták a Rácz kerti illegális hulladéklerakókat!

Pár nappal ezelőtt a Mátészalkaleaks csoport közérdekű bejelentéssel fordult Mátészalka Város Önkormányzatához, ugyanis a városrész több pontján illegális hulladéklerakók nőttek ki a földből. A közérdekű bejelentésre gyorsan reagált az önkormányzat, és négy nap alatt felszámolták az illegális hulladéklerakókat.

 

Az önkormányzat közleménye:

 

2017. október 12. napján Mátészalka Város Önkormányzata a Szalka-Víz Kft. munkatársaival karöltve, közfoglalkoztatottak bevonásával, immár sokadik alkalommal „nagytakarítást” hajtott végre a ráczkerti lakótelep területén. 
A tapasztalatokat összegezve elmondható, hogy javarészt lakossági zöldhulladék elszállításáról kellett gondoskodnunk önkormányzati költségen. A képeket nézve egyet érthetünk abban, hogy a jobb oldali, tiszta területek mindannyiunknak jobban tetszenek, és a jelenlegi, megtisztított állapot fenntartása mindannyiunk közös érdeke!
A zöldhulladék kezeléssel kapcsolatosan az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. félévente, ingatlanonként 4 db lebomló anyagból készült, zöldhulladék gyűjtésére szolgáló zsákot biztosít. A zöldhulladék gyűjtése ezen a módon szabályos, a zsákokat a Szalka-Víz Kft. telephelyén 4700 Mátészalka, Zöldfa u. 91. szám alatt lehet igényelni. A zsákokban összegyűjtött hulladékot a lakosok az ingatlanjaik elé helyezhetik, és azt április 13-tól december 1-ig péntekenként elszállítják. Tisztelettel kérek minden kedves mátészalkai lakost, hogy vigyázzunk környezetünk szépségére, tisztaságára, védelmére!


Mátészalka Város Önkormányzata nevében tisztelettel:
Dr. Hanusi Péter polgármeste

 

Pár látványosabb kép:

 

22365580_2404130133145601_6956358731150944926_n.jpg

 

22489769_2404130239812257_2975041791052968614_n.jpg

 

22490119_2404130126478935_4719657914802909428_n.jpg

 

22491735_2404130179812263_5085660037486736096_n.jpg

                                   A fotók forrása: Mátészalka Város Önkormányzata

Fricska a MÁV-nak! Mától az utazásodat is megtervezheted a MátészalkaLeaks oldalán!

Tervezd meg az utad nálunk, rendelj telekocsit, így is tiltakozhatsz lassú vonatok miatt.

Elegünk van a lassú vonatközlekedésből Mátészalka környékén, ezért a mai naptól a MátészalkaLeaks oldalán is kereshetsz útitársat és így csökkentheted az utazási idődet. Használjunk minél több telekocsit Mátészalka és környékén a Debrecen és Budapest felé utazásaink alkalmával, így is tiltakozhatunk a magas menetidő miatt.

Menetidők:

- Mátészalka-Debrecen viszonylat: 65-75 perces menetidő, a vonat 90-115 perces menetidejével szemben.

-Mátészalka-Budapest viszonylat: 180-210 perces menetidő, a vonat 280-300 perces menetidejével szemben.

 

Árak:

Mátészalka-Debrecen viszonylat: 1050 Ft-1400 Ft

Mátészalka-Budapest viszonylat: 3500-4000 Ft

 

Mindkét viszonylatban, napi több telekocsi áll az utasok rendelkezésére.

Tisztelt mátészalkai és környékbeli autósok! Ha Debrecenbe vagy éppen Budapestre indultok, és van pár szabad helyetek, ne felejtsétek el meghirdetni azt a www.oszkar.com oldalon.

Fogjunk össze, segítsük egymást ! Mi, hétről-hétre beszámolunk majd az induló telekocsikról.

 

 

 Oszkár telekocsi

 

Saját lakókörnyezetükbe piszkítanak! A térfigyelő rendszer sem tartja vissza a renitenseket!

Komoly gondolkodásbeli problémák lehetnek egyes állampolgároknál.

Nem múlik el olyan hónap, amikor ne kellene az önkormányzatnak, a város különböző részeiről, több köbméternyi illegálisan lerakott szemetet összegyűjteni.

A helyzet most ősszel kaotikussá vált a Rácz kerti városrészben. Már megbecsülni sem lehet az illegális szemétlerakókban felhalmozott szemét mennyiségét. Az illegális szemétlerakást végző állampolgárok, éves szinten milliós károkat okoznak az önkormányzatnak. Ezeket a renitens személyeket már a térfigyelő kamerák sem rettentik el,lásd a mellékelt képet.

kameras.jpg

Jobb oldalt a kamera, figyelmeztető tábla a kukák felett, mégis gyűlik a kukák mellett a szemét.

 

További képek a Rácz kerti városrészből:

ezis.jpg

nador_2.jpg

nador.jpg

meg_ezisrackert.jpg

A Mátészalkaleaks csoport közérdekű bejelentést tett az ügyben, valamint kéri az önkormányzatot, hogy azokon a helyeken ahol a térfigyelő kamera-rendszer felvételei rendelkezésre állnak, nézzék azt vissza azokat, és tegyék meg a megfelelő lépéseket a hasonló esetek  számának csökkentése  érdekében.

A biztonságos közlekedés került veszélybe a Tompa Mihály utcán!

A Tompa Mihály utcán napról-napra egyre rosszabb állapotban vannak azok az útpályába süllyesztett gáz csapszekrények, amelyek biztonsági feladatot is ellátnak.


A Mátészalkaleaks csoport közérdekű bejelentéssel élt  Mátészalka Város Műszaki Irodája felé, hogy a jelenlegi helyzetben pozitív változás következzen be.

 

img_20170925_160532.jpg

 

img_20171008_132415.jpg

Nem sikerült változást elérni: a hódmezővásrhelyi Tram Train vonalba kerülnek a használt sínek!

A bontott síneket fel is újítják a beépítés előtt...

Ahogyan arról már többször hírt adtunk, megkezdődött az Ebes-Püspökladány vasúti szakasz átépítése. Csoportunk, lassan két hónapja küzd azért, hogy az átépítés okán felszedett, jó minőségű ún visszanyereményi síneket megkaphassa a Mátészalka-Debrecen vasútvonal.

A visszanyereményi sínek még jelenleg is alkalmasak 100-120 km/órás sebességre, így még ezek beépítésével is lehetetne (lehetett volna) garantálni az óránkénti 80 km/órás sebességet.

A Mátészalkaleaks csoport több közérdekű adatigényléssel fordult a használt sínek haszonsításának ügyében az illetékesekhez. Először a MÁV-hoz, majd a következőkben a beruházási programok megvalósításáért felelős NIF Zrt-hez.

 A MÁV válaszait a következő linken olvashatja.

 A NIF Zrt válaszait a következő linken olvashatja.

 

A használt sínek beépítésének ügyét (lényegében) lezáró levelet a lentiekben olvashatják.

 

Tisztelt Adatigénylő!

 

A megkeresésében hivatkozott további kérdéseivel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.

Az Ebes – Püspökladány vonalszakasz bontott sínjei egy része, valamint a Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz használt, de jónak minősített sínjei is beépítésre kerülnek a tram-train projekt keretében, az épülő 2. vágányok esetében is. Az Ebes – Püspökladány és a Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz bontott sínjeit újítják fel újra beépítés előtt.

 

Tisztelettel:

 

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

 

vonatok.png

2020-tól Debrecen és Budapest között már 160 km/órával roboknak majd  a vonatok, míg Mátészalka és Debrecen között 40-45 km/órás átlagsebességgel számolthatunk.

 

 

Hamarosan kijavíthatják a Móricz utca csapadékelvezetőit!

Pár nappal ezelőtt a Mátészalkaleaks csoport közérdekű bejelentést tett  Mátészalka Város Műszaki Irodjájánál, mert a Móricz utcán a  csapadékelvezetők több helyen megrepedtek.

A közérdekű bejelentésre a mai nap érkezett válasz, amelyet  a lentiekben olvashatnak.

Tisztelt Cím !

A bejelentésének tárgyát megvizsgáljuk, annak eredménye szerint a szükséges intézkedéseket megtesszük. A megfelelő javítási munkát mielőbb megrendeljük.

 

Köszönettel:

 

Pankotai László

Irodavezető

 

img_20170921_111431.jpg

Talán hamarosan megkezdődhet a hibák kijavítása.

Kivágják az Ópályi út mentén található, két hektár, önkormányzati tulajdonban lévő erdőt!

Az önkormányzat weboldalára felkerült előterjesztés szerint, a  Mátészalka  Város Önkormányzatának tulajdonában lévő két hektár, 59 év átlagéletkorral rendelkező mézgás éger erdő kivágására és értékesítésére tett  javaslatot Mátészalka polgármestere.

23 méter átlagmagasságú fák esnek áldozatul az értékesítésnek.

A Mátészalkaleaks csoport közérdekű adatigényléssel fordul Mátészalka Város Önkormányzatához, amelyben a következő kérdésekre várjuk a választ.

Mi indokolja a döntést?

Milyen fákkal pótolják a kivágott fákat? (Fajta, darabszám)

Mi a célja a területtel az önkormányzatnak? Eladásra kívánják meghirdetni?

Kívánja-e esetleg az önkormányzat a területen  lévő fát kitermeltetmi, és azt fél, egy év szárítás után Mátészalka városának rászoruló lakosainak önköltségi áron eladni?

Amennyiben az előző kérdésre nem a válaszuk.A vállakozók felé történő fa értékesítés bevételeit mire kívánja felhasználni az önkormányzat?

Mátészalka Város Önkormányzata a 2017.évben indít-e szociális tüzifa programot? Ha igen, milyen költségkerettel?

 

-Mátészalkaleaks csoport-

 

mezgas_eger.jpg

Levélíró kampányt indítottunk!

Legyenek tisztábbak a vasúti kocsik, és küldjenek modernebb szerelvényeket a Mátészalka-Debrecen vasútvonalra!

Állj ki egy jó ügyért! Állj ki önmagadért!

Érzékeltessük együtt azt a döntéshozókkal, hogy itt Mátészalkán és környékén is lennének igényei az utasoknak.

Mi is megérdemeljük a modernebb és tisztább vasúti kocsikat!

Úgy gondoljuk, hogy az itt élő emberek nem másodrendű állampolgárok!

 

Írj pár sort a MÁV vezérigazgató asszonyának, és kérjük közösen a modernebb és tisztább vasúti kocsikat!

A részmunkaidős állások számának jelentős növelését akarjuk elérni Mátészalkán!

A mátészalkai munkahelyek többségében  jelenleg, csak teljes munkaidős foglalkoztatásra van lehetőség. Főleg az Ipari úton lévő gyárakban lehet elhelyezkedni, ahol szinte folyamatosan keresnek munkavállalókat, de jobbára csak 3 műszakos munkalehetőségeket kínálnak a munkáltatók. Ezek a munkalehetőségek nem megfelelőek a GYES-en, GYED-en lévő egyedülálló szülőknek (nő vagy férfi), hiszen nem mindenki tudja a gyermeke felügyeletét megoldani például egy éjszakai műszak során.

A négy és hat órás munkalehetőségek bevezetése pozitív hatással lehetne a kisgyermekes családok mindennapjaira, hiszen a GYES és GYED mellett végzett munka összege jelentősen növelhetné a családok bevételeit, ezáltal növekedhetne az életszínvonaluk, nőne a vásárlóerejük, és így nőne az állam ÁFA bevétele is, hiszen akinek több bevétele van az többet fogyaszt.

 

Előnyök a munkáltatóknál:

A  részmunkaidős foglalkoztatás a  munkáltató számára olcsóbbá teheti a  napi vagy heti munkacsúcsokhoz és -völgyekhez való alkalmazkodást, márpedig a munkaerőigény ilyen típusú – jelentékeny, de kiszámítható – hullámzásai nagyok lehetnek a kereskedelemben, a vendéglátásban, a személyi szolgáltatásokban, az egészségügyben, az oktatásban, és a gyárakban.

Előnyök a munkavállalóknak:

A kínálati oldalon a részmunkaidő megkönnyíti a gyermeknevelés, az otthoni ápolás – általánosságban a háztartási munka – és a piaci munkavállalás összeegyeztetését. Nem kényszerülnek igen–nem választásra a kisgyermeket nevelő, de a szakmájukról lemondani nem kívánó anyák, a tanulni vágyó, de nyomorogni nem szándékozó diákok, az iskolát elhagyó, de egyetlen munkahely mellett tartósan elköteleződni még nem kívánók.

A Mátészalkaleaks csoport az érintettekkel karöltve, levéllel fordul a munkáltatókhoz, valamint  a munkaerő kölcsönző cégekhez, hogy ebben az  ügyben elmozdulás történjen.

 

reszmunka.jpg

 

Sok a nyomvályú a 49-es főút mátészalkai szakaszán, közérdekű adatigényléssel fordultunk a Magyar Közút Nonprofit Zrt-hez!

Tisztelt Adatgazda!
 
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján közérdekű adatigényléssel fordulunk Önökhöz.
 
Adatigénylésünk az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapul, kérjük, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésünknek 15 napon belül tegyenek eleget.
 
Kérdéseink:
-A 49-es főút, Mátészalkán átvezető  (Mátészalka belterületi)szakaszán a 2017.évben milyen felújítási, karbantartási munkálatokat végeztek, illetve végeznek?
-Tervezik-e a 49-es főút Mátészalkán átvezető szakaszán ( Mátészalka belterülete) a nyomvájúk megszüntetését? Ha igen, akkor mikor? Különösképpen gondolok itt a mellékelt térképen pirossal megjelölt részre.
-A 2018.évben előreláthatólag milyen felújítási és karbantartási munkálatokat végeznek majd a 49-es főút Mátészalkán átvezető szakaszán?
-Mátészalkaleaks csoport-
nyomvaju2.png
nyomvaju_1.png
 

Újabb fejlemény a Fehérgyarmat-Mátészalka reggeli buszjáratainak ügyében!

Az öt napos utasszámlálás megtörtént.

Már három hónapja folyik a munka annak érdekében, hogy javuljanak a fehérgyarmati és környékbeli diákok és munkavállalók reggeli  eljutási lehetőségei Mátészalkára.

Az ügy a következő tanulmány alapján indult, amelyet egy településfejlesztő szakember készített.

 

Aki a 7 óra 30 perces tanítási kezdetre be szeretne érni jelenleg Fehérgyarmatról Mátészalkára, az utolsó lehetősége 5 óra 55 perckor van az indulásra. Pikantériája az ügynek, hogy  a két város közötti távolság 21,1 km, valamint az is, hogy ez a busz 40 perc alatt teszi meg ezt a távot.

Így, amennyiben egy átlagos, 30 perces elkészülési és egy 10 perces buszmegállóhoz gyaloglási idővel számolunk, így minden hétköznap 5 óra után kelnie kell a fehérgyarmati diákoknak.

Ezen szeretnének változtatni a Fehérgyarmaton. Így a Mátészalkaleaks csoporttal karöltve, több érintett az EMKK Zrt-hez fordult.

Most újabb fejlemény van az ügyben, amelyről az alábbi levélben olvashatnak:

 

a_4.png

Folytatódik a küzdelem a használt vasúti sínekért!

2018-ban sem tervez menetidő csökkenést eredményező felújítást Mátészalka és Debrecen között a MÁV!

Sokan meghökkennek, amikor ilyet olvasnak, hogy Mátészalkán azért küzdenek, hogy az Ebes-Püspökladány vasútfelújításnál kinyert, jó állapotú, akár 100 km/órás sebességre is alkalmas vasúti sínek beépítésre kerüljenek a Mátészalka-Debrecen vasútvonalba.

 

Hogy miért?

Lassan egy év lesz annak, hogy a kormány jóváhagyta a  2014–20-as fejlesztési ciklusban az Európai Uniónak küldendő legújabb IKOP-projektlistát, melyek az egész ország területét érintő közlekedési fejlesztéseket tartalmazta. Kevés változtatás volt a korábbi tervezethez képest, a legszembetűnőbb, hogy a Debrecen–Mátészalka-vasútszakasz korszerűsítése helyett végül a Nyugati és Keleti pályaudvar állomásépületének felújítása mellett döntöttek.

Mint utóbb kiderült közérdekű adatigénylésünk nyomán, hogy nem volt megvalósíthatósági tanulmány ennek a vasúti fejlesztésnek, ezért húzták ki a listából.

A Mátészalkaleaks csoport továbbra is elkötelezett az irányban, hogy menetsebesség növekedést biztosító fejlesztés valósuljon meg a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon, annál is inkább, mert jelenleg a személyvonatok 105-110 perc alatt teszik meg a 78 kilométert.

Közérdekű adatigénylést adtunk le a MÁV Zrt-hez, hogy megtudjuk, a 2017.évben milyen felújításokat terveznek a 110-es szakaszon.

Kiderült: a 2017.évben csak 38 millió forint jut felújításokra, míg 2018-ra nem tervez olyan felújítást a MÁV, amely menetidő csökkenéssel jár majd.

 

Újabb fejlemények:

 

A Nemzeti Infrastuktúra Fejlesztő Zrt-t kérdeztük, mivel a MÁV azt a tájékoztatást adta, hogy a hamarosan épülő Szeged-Hózmesővásárhely Tram-train vonalba is kerülnek a Hajdú-bihari, használt vasúti sínekből.

 

Tisztelt Adatigénylő!

 

A megkeresésében hivatkozott kérdésével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.

A 135. sz. vonalon tervezetten a következők valósulhatnak meg: Szeged, Rókus állomás Algyő felöli vége és Hódmezővásárhely, Népkert állomás Hódmezővásárhely állomás felöli vége közötti vágány átépítésre kerül új vasbeton aljjal és felújított 54 kg/fm rendszerű sínnel, valamint szakaszosan új 2. vágány is épül.

 

Tisztelettel:

 

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

1134 Budapest, Váci út 45.

www.facebook.com/nifzrt

 

A válasz nem egyértelmű, ezért újabb, tiszta és világos válaszokat várunk a NIF Zrt-től.

 

 

 

Újabb levél:

 

Tisztelt Adatgazda!
Kérem, hogy egyértelmüsítsék válaszaikat.
Információink szerint a jelenleg felújítás alatt álló Ebes- Püspökladány szakasz, használt de jónak minősített sínei kerülnek a  Szeged-Hódvezővásárhely Tramtrain vonalba beépítésre.
Levelükből egyételműen nem állapítható meg, hiszen  ahogy írják  " a felújított 54 kg/fm rendszerű síneket"  építenek be a Tramtrain vonalba. Pontosító kérdésem: a jelenlegi Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonal síneit újítják fel, vagy az előzőekben már említett Hajdú-Bihari vasúti szakasz sínei kerülnek beépítésre a Tramtrain vonalba?
 
Valamint ahogy írják, " szakaszosan új 2. vágány is épül." Pontosító kérdésem: Ez a 2. vágány szintén  felújított 54 kg/fm rendszerű sínekből épül, vagy új sínekből? Ezt a 2.vágányt is az Ebes- Püskökladány felújítás alatt álló vasútvonalból  visszanyert jó minőségű sínekből építik meg, vagy netán új sínekből?
 
 
2017. szeptember 23, Mátészalka
-Mátészalkaleaks csoport-
hszanalt_de_jo.jpg

 Használt,de jó.

 

A Mátészalkaleaks csoport hamarosan levélíró kampányt indít annak érdekében, hogy a MÁV, a 2018.évi költségvetésébe tervezzen be olyan felújítási munkákat a Mátészalka-Debrecen vasútvonalra, amelyek menetidő csökkenést eredményeznek.

Sikeresen megoldódott a Corvin téri elhanyagolt terület ügye!

Már nyoma sincs a dzsungel-hangulatnak.

Megoldódott a Corvin téren lévő elhanyagolt terület ügye, hiszen a napokban megtisztították a több méteres gyomoktól azt.

A Mátészalkaleaks csoport, több allergiás személlyel karöltve az önkormányzathoz fordult közérdekű bejelentéssel, amely  egy hónap után vezetett eredményre.

Visszatérő problémáról van szó, hiszen egy évvel ezelőtt is hasonló volt a helyzet.

 

img_20170703_093316.jpg

2017.augusztusa

 

img_20170922_091506.jpg

Jelenleg