A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Botrányos MÁV válaszok, az NFM Vasúti Igazgatási Osztályához fordulunk jogorvoslatért!

A MÁV szerint, minek a szappan télen, ha nincs víz? Ha nincs valmelyik vasútvonalon elég izzó, kitekernek párat és átcsoportosítják...

2017. április 27. - Mátészalkaleaks

Már többször írtunk arról, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon közlekedő vasúti kocsik koszosak, beszennyezik az utasok ruházatát, illetve gyakori probléma az hogy nem egyenletes a világítás, nincs szappan és egészségügyi papír. A nyári hónapokban pedig a nem légkondicionált vasúti kocsikban gyakran a 40 fokot is eléri a hőmérséklet.

Panasszal fordultunk a MÁV Start Zrt-hez, panaszunkra az alábbiakat reagálta   a vasúttársaság.

Válaszuk arra, hogy nem egyenletes  a világítás:

Jelezzük, hogy megkeresését természetesen továbbítottuk az érintett Járműbiztosítási igazgatóság részére. Tájékoztatásuk alapján a kocsikban lévő izzókat nagy mennyiségben ismeretlenek sajnálatosan folyamatosan eltávolítják/rongálják. A hiányzó izzók pótlása a kocsi műhelyben történő tartózkodása során folyamatosan megtörténik, ugyanakkor az izzók eltulajdonításától/rongálásától a műhelybe érkezésig – mint Ön is tapasztalta – a jelzett módon kényszerülünk közlekedtetni a járművet. Mindazonáltal előfordul, hogy a folyamatos nagy mennyiségű pótlás miatt sajnálatosan akadozik az anyagellátás, ilyen esetben az utastéri izzók átcsoportosításra kerülnek. Ugyanakkor informáljuk, hogy ha a világítás a kocsiban csak részben üzemképtelen, akkor a kocsi tovább közlekedhet.

Magyarul: ha ellopják pld. a Debrecen-Füzesabony vonalon az izzókat, és nincs utánpótlás, akkor előfordulhat hogy pár égőt kitekernek a vasutasok és továbbítanak a Mátészalka-Debrecen vasútvonal vasúti kocsijaiból a másik vonalra, hogy kiegészítsék egy elfogadható szintre a világítást.

 

Válaszuk arra, hogy kívülről koszosak a vasúti kocsik, és nem lehet kilátni az ablakokon:

A kocsi külső tisztasága kapcsán tájékoztatjuk, hogy ha a külső hőmérséklet 0 fok körül van, akkor a téli hónapokban a külső mosásokat nem áll módjában elvégezni Társaságunknak, ezért amikor a külső hőmérséklet már lehetővé teszi, úgy a hálózaton futó összes kocsi külső tisztítására – terv alapján – sor kerül. 

Magyarul: december 1-től, egészen március 01-ig, a vasúti kocsikat nem tisztítja külsőleg a MÁV, az ablakokat nem mossák le, mert lefagyhat.

 

Válaszuk arra, hogy koszosak a mellékhelyiségek, nincs víz, nincs szappan:

 

A téli időszakban a magasabb szintű belső tisztítások is csak korlátozottan valósultak meg. (Ez vicces: a szerk.) Ugyanakkor a mellékhelyiségek WC papírral történő ellátása azok kihelyezésének ellenőrzése is megtörtént. Azonban az időjárási viszonyok miatt komfort csökkenést jelentett a víztöltés szüneteltetése (víztartályok szétfagyásának megelőzése érdekében a WC-k vízfeltöltésére nem kerül sor, mivel a szerelvényeket folyamatosan fűteni nem áll módunkban, illetve az álló kocsik tartályaiból a víz leengedésére nincs kapacitásunk). A vízhiány miatt a szappan és kéztörlő kihelyezése sem történik meg.

 

Magyarul: Télen ne öblítse az utas le a wc-t, maradjon minden "ürítmény" a wc csészében, mert ha feltöltenék a víztartályt, akkor az csak szétfagyna. És mivel amúgy sincs víz, akkor minek szappan? Hiszen ki az a buta ember, aki szappant használ akkor is, ha nincs víz? Szóval maradjon csak a kezed tele vírusokkal...

 

Válaszuk arra, hogy a nyári hónapokban gyakran meghaladja a vasúti kocsik belső hőmérséklete a 40 fokot, és a Mátészalka-Debrecen vasútvonal vasúti kocsijain is biztosítsák a hűtést, vagy védőitalt osszanak:

A minőségi szolgáltatás alapja az IC, EC, Rj járatok esetében a klíma berendezések üzemeltetése, egyéb járművek esetén a közszolgáltatási szerződés nem írja elő a légkondicionáló berendezés meglétét. Ugyanakkor törekszünk a regionális forgalomban is közlekedtetni légkondicionálóval felszerelt járműveket azonban azok minimális száma ezt sajnálatosan nem teszi lehetővé minden vonalunkon. Biztosítani szeretnénk, hogy az új járművek beszerzésénél már feltételként szerepel a légkondicionáló berendezés megléte.

Magyarul: ne is álmodjunk arról, hogy nyáron nem fogunk megsülni a Mátészalka és Debrecen közötti vonatozásunk közben. Léghűtés nem lesz, víz nem lesz, hiszen nem előírás, hogy légkondicionáló berendezés legyen a vonatokon.

 

Tisztelt MÁV-Start Zrt !

Válaszaikat nem tudjuk elfogadni. Az NFM Vasúti Igazgatási Osztályához fordulunk, hogy állapítsa meg jogsértéseiket, és kötelezze Önöket az utazási körülmények javítására.

 

                                                           -Mátészalkaleaks csoport-

 

 

tkbp.jpg

Az Egyenlő Bánásmód Hatóság képviselője Mátészalkán informálódik!

Kétség sem férhet hozzá, hogy jogos igény a Repülőhíd akadálymentesítése.

Még 2016-ban kezdtünk bele abba az ügybe, amely leginkább érinti a Repülőhíd mindkét oldalán élő mátészalkai lakosokat. Csaknem mindenkit bosszant az a tény, hogy az Újtelep városrészt a városközponttal összekötő, stratégiai jelentőségű gyalogosforgalmi híd nem akadálymentes.

Az akadálymentesítés hiánya lényegében több évtizede gondot okoz minden generációnak. Az idősebb személyek nehezen tudják megmászni a híd meredek lépcsőfokait, így sokszor taxizásra kényerülnek, a kisgyermekes családok balesetveszélyes mutatványt kénytelenek  bemutatni akkor, amikor gyerekkel a babakocsiban próbálják a hídra fel és le juttatni a babakocsikat, a kerekesszékesek pedig egyáltalán nem tudnak feljutni  a hídra, így 1-1.4 km-es kitérőre kényszerülnek.

A kerekeszékes, segítő nélkül közlekedők lényegében el vannak zárva a városközponttól, mivel a két lehetséges átkelési pont, a Szatmár utca- Kórház utcai és a Zöldfa úti sem akadálymentesített.

Az első átkelési ponton a járda hiánya és a magas szegély, valamint  a vasúti sínek, míg a második átkelési ponton a járda hiánya miatt csak a forgalmas úton közlekedhetnének az említett célcsoportba tartozók, valamint az itt lévő  6 vágányon való átkelés vállalhatatlan, hiszen egy kerekesszékkel nehéz gyorsabban közlekedni, ha  hirtelen pirosra vált a vasúti fényjelző, a  felénk közlekedő vonatok átlagos fékútja pedig 300 és 500 méter között váltakozik. Így, ennek tekintetében ez utóbbi útvonalat csak igazán merész kerekesszékesek szokták választani.

Most célegyenesbe érkezik lassan a Repülőhíd akadálymentesítésének az ügye. Hosszas kutatómunka alapján, az érintettekkel karöltve magtaláltuk azt az utat, amely a sikerhez, azaz a híd akadálymentesítéséhez vezethet.

Az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordulunk panasszal, és kérjük, hogy monja ki határozatában azt, hogy a mozgáskorlátozottak, egészségi állapotuk miatt nehezen mozgók,  és a babakocsit toló személyek közvetlen, negatív diszkrimináció elszenvedői azáltal, hogy nem tudják használni a Repülőhidat, és 1-1,4 km-es kitérőt kénytelenek tenni, és még akkor sem biztos, hogy el tudják érni úticéljukat.

El akarjuk érni azt, hogy az Egyenlő Bánásmód Hatóság korábbi gyakorlataihoz hasonlóan tűzzön ki egy határidőt, ameddig a tulajdonosnak, azaz a Magyar államnak el kell végeznie a híd akadálymentesítését.

Az Egyenló Bánásmód Hatóság munkatársa Mátészalkán informálódik a napokban, a részletekről folyamatosan beszámolunk a Mátészalkaleaks blogon.

-Mátészalkaleaks csoport-

 

tanacstalan.jpg

Tanácstalan kisgyermekesek a híd lábánál.

tanacstalan2.jpg

Teherrel van a nélkül,nehéz a közlekedés a hídon.

Javult a vasúti kocsik minősége, de van még tennivaló!

Folytatódik a levélíró kampányunk, írj Te is levelet a MÁV vezérigazgatójának.

Ahogyan arról többször is írtunk, a Mátészalka és Debrecen között közlekedő vasúti kocsik egyre gyalázatosabb állapotban vannak. Sokszor olyan olyan koszosak az ablakok, hogy azokon kilátni sem lehetséges, a műbőr űlések is rendszeresen beszennyezik az utazóközönség ruházatát.

Panasszal éltünk a MÁV felé, valamint felvettük a kapcsolatot Dávid Ilona MÁV vezérigazgatóval is. Jeleztük, hogy készek vagyunk a felettes szervükhöz a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Vasúti igazgatási osztályához fordulni.

Az utasok nagy örömére javult a vasúti kocsik minősége Mátészalka és Debrecen között. A panaszainkban említett problémákat igyekezett orvosolni a vasúttársaság.

Javult a világítás minősége és annak egyenletessége, valamint a tisztasággal kapcsolatban is történt elmozdulás.A vonalon közlekedő vasúti kocsik nagyobb része már mutat minőségi javulást.

Mindenesetre van még tennivaló, így továbbra is küzdünk azért, hogy a forró, nyári napokon biztosítson a MÁV védőitalt az utasok számára, illetve hogy igyekezzenek ezen a napokon a vasúti kocsik belső hőmérsékletének csökkentésére intézkedéseket tenni.

Kértünk arra is Dávid Ilonát,hogy csoportosítson át összegeket arra, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal menetesebessége rövid távon növekedjen.

 

Amennyiben Te is egytértesz követeléseinkkel, adj nyomatékot azoknak azzal, hogy Te is levelet írsz a MÁV vezérigazgatójának.Személyes e-mail címe a következő: david.ilona@mav.hu

 

Szállj be Te is a levélíró  kampányunkban, írd le, hogy neked miért lenne előnyös ha gyorsabbak lennének a vonatok mátészalka és Debrecen között.

 

    Internetes mémleaks_aprl.jpg

 

 

img_20170422_064812.jpg

Ragyogó  ablak, tiszta űlés.

img_20170422_064823.jpg

Tisztaság, és megfelelő világítás.

img_20170422_064839.jpg

Nem új, de felújított.

 

img_20170422_064844.jpg

 Egyre több a tisztább, nem műbőr űléses vasúti kocsi.

A Seregély út megérett a teljes felújításra!

Közérdekű adatigénylést adtunk le a témában.

Tisztelt Jegyző Úr!


Közérdekű adatigényléssel fordulok Önhöz, a mátészalkai Seregély út állapotával kapcsolatban.

Az út rendkívül nagy forgalmú, és rendkívül rossz állapotban van. Ezzel kapcsolatban tennék fel pár kérdést, amelyet a lentiekben olvashat.


​Kérem, hogy információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésének értelmében, kérem, hogy jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésemnek 15 napon belül tegyenek eleget.​


Kérdéseim:



Tervezi-e az önkormányzat a 2017.évben az út teljes felújítását saját forrásainak a terhére?

Van-e az önkormányzatnak olyan beadott pályázata amelynek esetleges sikeressége esetén megvalósulhat a Seregély út felújítása?

                                                                                                                                                                             Lintényi Levente  - Mátészalkaleaks csoport,közösségszervező-
img_20170413_163329.jpg

Bejelentést teszünk az Egyenlő Bánásmód Hatóságnál annak érdekében, hogy a Repülőhíd akadálymentesítésre kerüljön!

Az Egyenlő Bánásmód Hatóság az emberi méltóság garanciális intézménye, az egyenlő bánásmód követelményének megvalósulását ellenőrző autonóm állami jogorvoslati fórum. Valódi pozitív hatások elérésére törekszik a diszkriminációs folyamatokban, azok felismerését, illetve megelőzését a jogalkalmazás mellett szakmai információkkal és kiadványokkal támogatja. Olyan panaszosok ügyében jár el, akiket diszkrimináció, azaz hátrányos megkülönböztetés ér.
Tisztelt Egyenlőbánásmód-referens !
A Mátészalka Újtelepi városrészét a belvárossal egy személyforgalmi gyalogoshíd köti össze, amely a mátészalkai vasútállomás felett húzódik, ez a híd nem akadálymentesített. A nem akadálymentesített hidat  a kerekesszékesek, a babakocsit toló személyek nem tudják használni, amennyiben az Újtelepi városrészből a belvárosba, majd onnan vissza szeretnének közlekedni. E miatt hátrány éri őket, 1 km-es kitérőre kényszerülnek.
Egy kilométeres körzetben semmilyen más átkelési lehetőség nincsen.
Az egyik átkelési lehetőség a Szatmári utca-Kórház utca 54 szám közötti útkereszteződésnél található, ez 1,1 km-es kitérőt jelent az érintetteknek, míg a másik átkelési lehetőség, a Zöldfa utca 107-es számnál található, amely az előzőekben  említett átkelési ponttól 1,4 km-re található.
Köztérdekű adatok igényeltünk, melyből kiderült:
 

A Mátészalka gyalogfelüljáró a Magyar Állam tulajdona, amelynek vagyonkezelését a MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság végzi.

     Kérjük, hogy tájékoztasson minket arról, hogy miként tehetjük meg a panaszunkat.
2017.április 18.                                                          -Mátészalkaleaks csoport-
atkelesi_lehetosegek.png
Zöld színnel jelöltük az átkelési lehetőségeket.

Álom és valóság a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon...

Mivel elmarad a vasútvonal fejlesztése, így a hipermodern debreceni nagyállomásra, 2019-ben is a jelenlegi vonat fog közlekedni !

Milyen szép is lesz, amikor 2019 végén befut majd a hipermodern debreceni nagyállomásra a Mátészalka felől érkező, (jó esetben, ha tartják magukat a sínek)44 km/órás átlagsebességgel közlekedő, 45 éves vasúti kocsikból álló személyvonat ...

Már a román vasút gyorsaságát is irigyelhetjük!

Tőlünk 35 km-re Romániában, 74km/órás átlagsebességgel is közlekednek vonatok.

A második résszel folytatjuk a magyar és a román közösségi közlekedés összehasonlításával foglalkozó sorozatunkat.

Most, a Mátészalkától 35 km-re található Nagykároly és a megyeszékhely Szatmárnémeti  közötti, illetve   Mátészalka és Nyíregyháza közötti  közösségi közlekedését hasonlítjuk össze.

 

Hogy miért pont így?

 

Nagykároly, Szatmár megye második legnagyobb népességű városa, lakosságának száma 21 ezer fő.

Szatmárnémeti, Szatmár megye központja, lakosságának száma 101 ezer fő.

Mátészalka, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye második legnagyobb népességű városa, lakosságának száma  17 ezer fő.

Nyíregyháza, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye megyeszékhelye, lakosságának száma 118 ezer fő.

 


Közösségi közlekedési lehetőségek, Nagykároly-Szatmárnémeti:

Vonat:

Napi 10 vonatból válogathat az utazóközönség,  amelyből hat vonaton első osztályú utazási lehetőséget is biztosít a vasúttársaság, egy vonaton pedig étkezőkocsi is található.Három vonat Intercity, ezeknek az átlagsebessége 74 km/óra.

Megjegyzés:  amennyiben a Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonal csak olyan állapotban lenne mint jelenleg a Nagykároly-Szatmárnémeti vasúti szakasz, egy közvetlen vonat, a jelenlegi  74 km/órás étlagsebességgel 54 perc alatt tenné meg az 58 kilométeres utat.

A normál személyvonatok 46 km/órás átlagsebességgel teszik meg a 36 kilométeres távolságot.

Busz:

Romániában nagy hagyománya van már  a mikrobuszos közlekedésnek. Az állam, igyekszik vállalkozások részére átadni ezt a közszolgáltatást.Ők pedig, az utasok igényéhez igazodva szervezik meg a szolgáltatást.

Nagykároly és Szatmárnémeti között minden hétköznap,  reggel 5 órától, este 20 óráig,  fél óránként közlekednek autóbusz járatok.Szombatonként reggel 7 óra és 19 óra között szintén fél óránként közlekednek buszok, míg vasárnaponként,  reggel 7 óra és 19 óra között óránként .

A buszok, a szolgáltató tájékoztatása szerint 40 perces menetidő alatt teszik meg a 35 km-es távot, amely  51 km/órás átlagsebességnek felel meg.

 

 kolozsvar-satu_mare.jpg

 Az Intercityk többsége Desiro.

1_3.jpg

 Kisebb mikrobuszokkal lehet eljutni Szatmárnémetibe.

 

1t.jpg

                              A kiemelt időszakban ilyen modern, kényelmes buszok is közlekednek.

 

 

Közösségi közlekedési lehetőségek, Mátészalka-Nyíregyháza:

 

Vonat:

 

A vonatok átlagosan 98 perc alatt teszik meg a két város közötti 58 km-es távot, amely  35,5 km/órás átlagsebességnek felel meg. A vonalon csak másodosztályú kocsik közlekednek, gyorsvonat és Intercity nincs.

 

Busz:

 

Három alternatíva között választhat az utazóközönség.

Első alternatíva:

Vannak buszjáratok amelyek az autópályán közelítik meg Nyíregyházát, ezek biztosítják  a leggyorsabb eljutási lehetőséget Nyíregyházára.Ezek 63 perc alatt teszik meg az 54 km-es távot, amely 51 km/órás átlagsebességnek felel meg.

Második alternatíva:

Léteznek olyan buszjáratok, amely Baktalórántházán keresztül közelítik meg Nyíregyházát. Ezek az 55,4 km-es utat  átlagosan 78 perc alat teszik meg, ez  43 km/órás átlagsebességet jelent.

Harmadik alternatíva:

Olyan buszjáratok is közlekednek, amelyek Nyírbátor érintésével érik el uticéljukat, Nyíregyházát. Ezek, az 59,2 km-es távot, átlagosan 88 perc alatt teszik meg, amely 40 km/órás átlagsebességet jelent.

 

vonat_nyh.jpg

             Mátészalka- Nyíregyháza.

 

aaa.jpg

 Szépek, de lassúak.

 

Az adatok forrása:

 

www.cfrcalatori.ro

www.daniseb.ro

www.elvira.hu

www.menetrendek.hu

 

Már busz és vonatközlekedésben is lemaradtunk !

Minden tekintetben gyorsabbak már az erdélyi buszok és vonatok.

Két részből álló cikket készítettünk, amelyben a Mátészalka  környéki közösségi közlekedési lehetőségeket hasonlítjuk össze az erdélyi közösségi közlekedési lehetőségekkel.

Első körben a  Mátészalka-Debrecen közötti közösségi közlekedési lehetőségeket hasonlítjuk össze, a Nagykároly-Nagyvárad  közötti közösségi közlekedési lehetőségekkel.

Hogy miért pont így?

Mátészalka, Szabolcs-szatmár-Bereg megye második legnagyobb városa, lakosságának száma 17 ezer fő. Debrecen, a szomszédos Hajdú - Bihar megye központja, lakosságának száma  203 ezer fő.

Nagykároly, a romániai Szatmár megye második legnagyobb népességű városa, lakosságának száma 12 ezer fő. Nagyvárad, a szomszédos Bihar megye központja, lakosságának száma 197 ezer fő.

Mátészalka -Debrecen   közötti közösségi közlekedési lehetőségek:

 

Busz:

A leggyorsabb busz 105 perc alatt teszi meg a két város közötti   78 km-es távolságot, ez 45 km/h átlagsebességet jelent.

 

Vonat:

A leggyorsabb vonat (Kraszna Intercity) 89 perc alatt teszi meg a két város közötti 78 km-es távolságot, ez 53 km/ h átlagsebességet jelent.


A normál személyvonatok átlagos  menetideje:107 perc, ami  44 km/h átlagsebességet jelent.

 

A vonatokon nem található első osztályú  vasúti kocsi. sem pedig étkezőkocsi.

 

 dbvonatok.jpg

   40-42 éves vasúti kocsik közlekednek.

 

busz_szalka.jpg

                                                           

 

Nagykároly-Nagyvárad közötti közösségi közlekedési lehetőségek:

 

A leggyorsabb busz (Rapid busz) 80 perc  alatt teszi meg a két város közötti 102 km-es távolságot, ez 76 km/h átlagsebességet jelent.

 

A leggyorsabb vonat, 89 perc alatt teszi meg a két város közötti  97 km-es távolságot, ez 55 km/h átlagsebességet jelent.

 

A normál személyvonatok  átlagos menetideje 122 perc, ami  50 km/h átlagsebességet jelent.

 

A vonatokon, egy kivételtől eltekintve található 1. osztályú vasúti kocsi, az egyik járaton étkezőkocsi is.

 

varad.jpg

Vonatok a nagyváradi vasútállomáson.

 

cfr_oradea.jpg

Vonatgenerációk Nagyváradon.

 

vanzar.jpg

                                     A mikrobuszos közeledés ejterjedtebb.

A mikrobuszos közlekedés elterjedt Romániaszerte, hiszen az állam igyekszik a közösségi közlekedést     kiszervezni. Ezzel rengeteg költséget spórol, hiszen a vállalkozók nem veszteség termelésére rendezkednek be, ők igyekeznek az utasok igényeihez igazodni.

A következő cikkünkben a Mátészalka-Nyíregyháza és a Nagykároly- Szatmárnémeti közösségi közlekedési lehetőségeket fogjuk összehasonlítani.

 

 Az adatok forrásai:

www.elvira.hu (MÁV Zrt.)

www.cfrcalatori.ro (Román vasúttársaság)

www.autogari.ro  (Román autóbusz kereső)

         

 

A Kormányinfón kérdeznénk a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújításáról, és az Őr-Petea autópályáról!

Kicsi a terem, a Kormányszóvivői iroda szerint.

Két fontos ügy is válaszért kiált, és mivel eddig érdemi válaszokat nem kaptunk arra, hogy miért maradt  el a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítása, valamint arra sem válaszolt még a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, hogy elkezdődött-e már az Őr-Petea autópálya szaksz tervezése, ezért újabb módon próbáljuk kikényszeríteni a válaszokat.

Mint regisztrált média, akkreditációt nyújtottunk be  a  Miniszterelnökséghez, azzal a céllal hogy, a heti rendszerességgel megrendezésre kerülő Kormányinfón részt vehessünk és kérdéseket tehessünk fel Lázár Jánosnak, a Miniszterelnökséget vezető miniszternek.

 

Az akkreditációt elutasították, a következő indokkal:

 

1_9.png

A döntést nem fogajuk el, és kértük annak felülvizsgálatát:

 

2_6.png

 

Fontosnak tartjuk, hogy a mátészalkai és környékbeli emberek hangja is eljusson a döntéshozókhoz, ezért minden egyes jogorvoslati lehetőséget végig fogunk járni annak érdekében,  elérjük célunkat,  azaz konkrét válaszokat kapjunk Lázár Jánostól,  a Kormányinfón.

Bojkottra hívjuk a Mátészalka-Debrecen vasútvonal utazóközönségét!

Ha nem lesz utas, talán másképp állnak majd a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ügyéhez !

Úgy döntöttünk, hogy május végén (legalább) egy napra bojkottáljuk a Mátészalka-Debrecen vasútvonal járatait, és azt szeretnénk ha  a bojkott napjain minél kevesebben vegyék igyénybe a vasúttársaság szolgáltatásait.

Hogy mi is az a bojkott?

A bojkott valaminek a többek által összehangolt módon történő visszautasítása, általában a helytelenítés kifejezésére, vagy bizonyos feltételek kierőszakolására. Tipikusan valakivel, rendszerint bolttal, céggel vagy szervezettel szemben való nyomás gyakorolását célozza.

 

Első célunk az, hogy ráébredjen a MÁV arra, hogy kultúrált utazási körülményeket kellene biztosítania a szabolcsi utazóközönség számára, második célunk pedig az, hogy Dr. Seszták Miklós minisztériuma jelentős forrásokat csoportosítson át a vasútvonal mielőbbi felújítására.

Igyekszünk  majd megszervezni az adott napon, napokon,  azoknak az utazását, akiknek okvetlenül fontos. Ezért várjuk busszal rendelkező vállalkozások, és saját személygépkocsival rendelkező állampolgárok felajánlásait, akik szívesen segítenének nekünk a figyelemfelhívó akcióban.

Részletek hamarosan...

Felajánlás tehető üzenetben, illetve a mateszalkaleaks@gmail.com e-mail címen.

 

boycott-the-boycott-960x400.png

 

Tüdőszűrés Mátészalkán: A kórház szerint, csak 45 nap a leghosszabb várakozási idő!

Nincs szakképzett munkaerő jelenleg a rendelési idő kibővítésére.

Ahogyan arról írtunk, a Mátészalkán  tüdőszűrésre jelentkezők akár három hónapos várakozási idővel is számolhatnak,-írta egyik olvasónk.

A témában közérdekű adatigényléssel fordultak tagjaink a kórházhoz, amelyre válasz érkezett.

 

Megkérdeztük:  a 2017.évben mennyi volt a leghosszabb várakozási idő?

 

Válasz:a leghosszabb várakozási idő a a 2017. évben  ezidáig  idő 1 hónap 15 nap volt.

 

Megkérdeztük: mi a hosszú várólista oka?

 

Válasz: a hosszú várakozási idő oka az, hogy a  korábban rendelkezésre álló, elavult (50 éves) radiológiai berendezés meghibásodott, javíthatatlanná vált, illetve a hagyományos (filmes) radiológiai vizsgálatok helyett digitális technológia bevezetése valósult meg a kórházban, melynek kapacitásait egyelőre szakképzett humánerő hiányában nem tudjuk 100 %-ban kihasználni.

 

Megkérdeztük:  mi történt  a régi tüdőgondozó eszközállományával?

 

Válasz: A régi Tüdőgondozó eszközállománya elavult (50, 30 éves radiológiai eszközök), ezek leselejtezésre kerülnek.

 

Megkérdeztük:  tervezik-e a kapacitás bővítését?

 

Válasz: Tervezzük az eszközállomány és a munkaidő (rendelkezésre álló idő) bővítését.

 

tudo-7167.jpg

Kihasználják a MÁV lassúságát, busszal 3-4 óra alatt elérhető Budapest!

Wifi,tisztaság, Mátészalka és Budapest között.

Mint ahogyan arról hírt adtunk párszor, elmarad a Mátészalka-Debrecen vasútvonal fejlesztése, így tartósan fel kell készülnie az utazóközönségnek arra, hogy a 78 kilométeres távon marad a jelenlegi 105-108 perces menetidő.

Ennek a vasúti szakasznak a lassúsága kihatással van  a Mátészalka-Budapest között közlekedő Kraszna Intercity menetidejére is, hiszen a 299 kilométeres távolságot ez a vonat 257 perc alatt teszi meg, ez 70 km/órás átlagsebességet jelent.

A vasút lassúságát kihasználják egyes magyar de külföldi buszos vállalkozások is, akik Wifit, tisztaságot és  alacsonyabb menetidőt kínálnak.

 

Egy példa:

Ajánlatuk szerint, Mátészalka és Budapest között akár  négy buszjáratot biztosítanak naponta (megfelelő számú jelentkező esetén) Az utazás ára egy útra 5500 Ft, míg aki menettérti jegyet vált, annak 9000 Ft ba kerül a budapesti kiruccanás.

 

 

curse-alibaba-budapesta-satu-mare.jpg

 Az egyik külföldi szolgáltató ajánlata:

 

Indulás Mátészalka (kb.) Érkezés Budapest  Indulás Budapest
Érkezés Mátészalka
00.00 04.00 09.00 13.00
04.00* 08.00 16.00 20.00
08.00 12.00 20.00 00.00
12.00 16.00 24.00* 04.00

A miénk az Európai Unió 9.legszegényebb régiója, lekörözött minket Erdély!

A mi, Uniós átlaghoz mért fejlettségünk 43%, míg tőlünk pár kilométerre Erdélyben már 50% ...

Az Eurostat az Európai Bizottság egyik főigazgatósága, nyilvánosságra hozta legfrissebb statisztikáját azzal kapcsolatban, hogy melyek az Európai Unió leggazdagabb és legszegényebb régiói.

Kétszer húsz régiót jelöltek meg mindkét kategóriában.

A legszegényebb régiók között kapott helyet  9. legszegényebbként lakóhelyünk, az Észak-alföldi régió. A statisztika alapján, az egy főre eső GDP szerint  az Észak-alföldi régió az Európai Unió átlagához mérve 43%-os fejlettségen áll, míg a tőlünk pár kilométerre található pld. a Satu Mare megyét magába foglaló Nord-Vest régió a 20.legszegényebb régió az Európai Unióban azzal , hogy az Uniós átlag képest a fejlettsége 50%.

 

Nézzük meg azt, hogy mi is az a GDP?

Fogalma:


A GDP (gross domestic product, bruttó hazai termék) egy bizonyos terület (rendszerint egy ország) gazdaságának adott idő alatt (általában egy év alatt) mért teljesítménye. Az egy főre vetített GDP-t az ország életszínvonalának elemzésekor használják.

 

earegio.png

     Az Észak-alföldi régió számai.

 

erdely.png

 A Nord-Vest régió számai.

osszesitett.png

        Az összesített lista.

 

 Az adatok forrása: Eurostat

Ez eredeti anyag  angol nyelven letölthető: 

http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/7962764/1-30032017-AP-EN.pdf/4e9c09e5-c743-41a5-afc8-eb4aa89913f6

Keménykedik a MÁV-Start, tovább folyik a harc a modernebb és tisztább vasúti kocsikért !

img_20170329_183546_1.jpg

El akarjuk érni,, hogy a kor követelményeinek megfelelő vasúti kocsik járjanak végre felénk.

Az előzmény:

 

Tisztelt Mátészalkaleaks csoport !                                 

 

Köszönettel vettük megkeresésésüket mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket:

 

Az Önök által rendelkezésünkre bocsátott információk alapján nem állt módunkban kivizsgálni megkeresésüket, ezért kérjük Önöket, hogy – amennyiben nem okoz Önöknek gondot – tájékoztassa Ügyfélszolgálatunkat arról, konkrétan melyik vonaton (dátum, vonatszám, beutazott viszonylat) tapasztalták az Önök által jelzett tisztasági és egyéb hiányosságokat.

 

A MÁV-START természetesen – a pontos, fent említett adat megléte esetén – kész a bejelentésüket vizsgálni és megtenni a szükséges intézkedéseket a takarításra illetve a külső tisztításra vonatkozóan  . Kérjük, hogy ismételt levelüket iktatószámunkra hivatkozva a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. Ügyfélszolgálat 1426 Budapest, Pf: 56. címére vagy az eszrevetel@mav-start.hu e-mail címünkre megküldeni szíveskedjenek.

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az adatok megküldésének elmulasztása esetén ügyét kénytelenek leszünk lezártnak tekinteni, tekintettel arra, hogy azok hiányában intézkedést nem áll módunkban kezdeményezni.

 

Ugyanakkor megértjük a felvetésésükben jelzetteket, biztosítani szeretnénk, hogy Társaságunk igyekszik utasai részére a pontos, kulturált utazást, szolgáltatást biztosítani, melynek érdekében folyamatosan követjük az észrevételek alapján jelzett problémákat és megtesszük a szükséges intézkedéseket a felmerülő, hibák- hiányosságok megszüntetése érdekében. Az utas számlálási tapasztalatok alapján vizsgáljuk felül a vonatok összeállítását valamint utas elégedettségi kérdőíven kérjük ki Utasaink véleményét szolgáltatásainkkal kapcsolatban.

 

Az utazásai során tapasztalt kellemetlenségek miatt szíves elnézésüket kérjük.

 

-Máv-Start Zrt.-

 

 

A válaszunk:

 

Tisztelt Vasúttársaság !

 

Válaszukat nem tudjuk elfogadni.

 

Ahogy írják "Az Önök által rendelkezésünkre bocsátott információk alapján nem állt módunkban kivizsgálni megkeresésüket"

 

A mi  véleményünk szerint, nem  csak konkrét esetben fordulhat az utazóközönség panasszal a szolgáltató, azaz a vasúttársaság felé, hanem folytatólagosan előforduló  a vasúti kocsik tisztasággal,világítással kapcsolatos panaszokkal. Annál is inkább, mert ezek a vonatok ingamenetben közlekednek Mátészalka és Debrecen között.

 

Másrészt, mint sokat utazó,és a közügyekre fogékony állampolgárok nyújtottuk be panaszunk azon részét is, amelyben a szintén ezen a vasútvonalon, nyári hónapokban tapasztalható a hazai és EU-s előírásoknak nem megfelelő, a megengedettnél magasabb,  a nem klimatizált személyszállító kocsikban  előforduló, magas hőmérsékleti viszonyokra hívtuk fel a figyelmet, és kértük a vasúttársaság közreműködését abban, hogy oldják meg a nyári hónapok eljöveteléig ezt a problémát oldják meg, javaslatokat is tettünk.Érdemben egyikre sem reagáltak.

 

Még egyszer hangsúlyozzuk, nem egyedi, hanem  rendszeres problémákról van szó, ha vizsgálatot rendelnek el, akkor Önök is látni fogják.Két kivételt tudunk felsorolni, az egyik a hétvégén fordul elő, amikor a Fecske vasúti kocsikból csoportosítanak át erre a vasútvonalra, azok tiszták, és el vannak látva mindennel, illetve másik  a Kraszna IC és megfelelő szolgáltatást nyújt. Az összes többi vagon koszos,büdös,  egy alapos,  magas nyomású belső és külső takarítás ráférne.

 

Összefoglalva: a Mátészalka-Debrecen viszonylat vasúti kocsijai koszosak, beszennyezik az utazóközönség ruházatát, a mellékhelyiségben nem állnak rendelkezésre az előírások szerinti, a tisztálkodáshoz, kézszárításhoz szükséges dolgok. A nyári hónapokban, a nem klimatizált vasúti kocsikban  pedig az előírásoknak nem megfelelő, magas a hőmérséklet, amely akár már az egészségre veszélyes is, hiszen a menetidő 105 perc, és ez a vasúti kocsin belüli magas  hőmérséklet megterheli az idősek és beteg emberek szervezetét

 

Konkrét időpontokat és járatszámokat nem fogunk megadni, mert rendszeres problémákról van szó.

 

Kérjük a Vasúttársaságot, hogy vizsgálja ki az első levelünkben felvetett panaszokat, és legyen szíves megoldani azt, kiemelten foglalkozzon a nyári belső vasúti kocsi hőmérséklettel kapcsolatos felvetésünkkel, és tegyen lépéseket annak  megoldása érdekében.

 

Amennyiben nem kapunk kielégítő választ, és nem javul a helyzet ezen a vasútvonalon, a felettes szervükhöz fogok fordulni (NFM, vasúti főosztály), hogy állapítsa meg a jogsértésüket.

 

Várjuk mielőbbi válaszukat.

 

2017.március 27, Mátészalka

 

Üdvözlettel:

 

-Mátészalkaleaks csoport-

Olvasói levél: javaslatok a stranddal kapcsolatban.

Tisztelt Mátészalkaleaks csoport!
A városi strand külső része hosszú idő után az elmúlt évben részlegesen felújításra került sokunk örömére .
Üröm az örömben hogy a hátsó termál medence és a medence mögötti rész (régi Erdért faház környéke )azonban ugyanúgy mint sok éven át a természet gondozásában maradt .
Volt próbálkozás a terület civilizáltabbá tételére ami sajnos csak addig jutott hogy elkezdték kitakarítani a dzsungelt -nem találok jobb hasonlatot és azt csomókba rakták .
Elszállítani már nem sikerült mint ahogyan a terület határán lévő kerítést sem sikerült helyreállítani a valamikor ott lévő nyárfák kitermelése óta kb 10 éve .
 
Így a nyilvánosságon keresztül kérdezem az  illetékeseket,  mikor kívánják rendbetenni a területet azért is mert a terület 49 számú főút  felőli oldalán csónakázó tó kialakításába kezdtek talán érdemes lenne egy parkos részt kialakítani mellette  - a lehetőség adott.
Javaslom nézzék meg a helyszínt ha tehetik,a régi kabinsor mellett le lehet sétálni természetesen az új kerítés túloldalán !
Tisztelettel:
O. Zsolt
strand.png
   Fotó: www.szalkaviz.com

Itt vannak a legújabb utasforgalmi adatok a MÁV-Starttól !

Közérdekű adatigénylésünkre válasz érkezett.

Tisztelt Adatigénylők!

 

Társaságunkhoz 2017. 03. 13. napon beérkezett közérdekű adatigénylésükkel kapcsolatban a következő választ adjuk:

 

Az adatokat a kérésüknek megfelelően viszonylatonként tüntetjük fel, ezért az értékek nem adhatók össze, kivéve a vonalon belüli utazókat.

 

 

Mátészalka - Fehérgyarmat

Mátészalka - Nyíregyháza

Mátészalka - Debrecen

Utasfő ki- és beutazókkal

107 793

21 042

889 053

Utasfő csak a vonalon belül

31 837

14 673

518 254

 

Kérem, a megadott adatokkal kapcsolatban vegyék  figyelembe a következőket:

 

  1. A táblázatban nem szerepelnek azok az utasokat, akik díjmentesen utaznak:

-      jogszabály alapján díjmentesen utazók (pl.: 65 év felettiek, 6 év alattiak, vasutas és egyéb díjmentesek)

-      START Klub Bónusz, VIP és Prémium kártya tulajdonosokat

 

  1. Nem tartalmazza az adott szakaszon átutazókat (pl. a Mátészalka – Debrecen nem tartalmazza a Budapest – Fehérgyarmat utazásokat; a Mátészalka – Fehérgyarmat nem tartalmazza a Budapest – Zajta utazásokat).

 

  1. A Mátészalka és Nyírbátor szakaszon belül utazókat – 132 988 fő – a Mátészalka – Debrecen vonalhoz rendeltük hozzá. Egy részük a nyíregyházi vonatokkal utazik.

 

  1. A Mátészalka – Debrecen szakaszban az Apafáról/-ra és Debrecen-Csapókertől/-re Debrecenen át utazók benne vannak.

 

Üdvözlettel:

 

Fási Judit

információvédelmi szakértő

 

 

17599073_499fe2ef51cd83d587c5bfb280dd32ae_m.jpg

Balesetveszélyes vízelvezető akna a buszállomáson!

Levelet írtunk az EMKK Zrt-nek.

A buszállomáson található egyik vízelvezető akna teljesen nyitottá vált az elmúlt napokban,olvasónk jelezte.Az illetékeseknek közösen levelet írtunk, és kértük intézkedésüket.

 

 

 


Tisztelt EMKK Zrt !

A mátészalkai buszállomáson az egyik csapadékvíz elvezető a képen látható állapotban van, ha valaki az esti/éjszakai félhomályban belelép, minimum eltöri a lábát.
Kérem intézkedésüket.
Üdvölettel, Varga Olga
17577862_1368942703143890_466174764_n.jpg

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság vizsgálódik közérdekű adatigénylésünkkel kapcsolatban!

Nem érkezett válasz a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújításáról feltett kérdéseinkre, így most Dr. Péterfalvi Attila vizsgálatot rendelt el.

Még január végén írtunk arról, hogy közérdekű adatigényléssel fordultunk a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz annak érdekében, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal fejlesztésének az elmaradásának a miértjéről informálódjunk.

A válaszadásra biztosított 15 napos intervallum alatt nem érkezett meg a minisztériumi válasz, így újból elküldtük az adatigénylést, és kértük a minisztériumot arra, hogy a fejlesztések elmaradásáról szóló adatokat és dokumentumokat adják ki.

Válasz, továbbra sem érkezett, így az ügyet továbbítottuk a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz.

A hatóság  elnöke Dr. Péterfalvi Attila, a napokban vizsgálatot rendelt el az ügyben, és várja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium  érdemi válaszát arra, hogy miért hagyták figyelmen kívül az adatigénylést.

 

nfejlesztesi.JPG