A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Újból használt vasúti sínekért küzdünk, most Ebes és Debrecen között szabaul fel jó minőségű vasúti sín!

Döntöttek már a visszanyereményi sínek sorsáról? Közérdekű adatigénylést nyújtottunk be.

2018. január 06. - Mátészalkaleaks

Ki ne emlékezne arra, amikor azért küzdöttünk, hogy az Ebes és Püspökladány közötti vasúti fejlesztés  használt, de jó állapotú sínei kerüljenek beépítésre a Mátészalka-Debrecen vasútvonalba.

Akkor nem jártunk sikerrel, hiszen a Hódmezővásárhely és Szeged közötti Tramtrain beruházásnál használják fel az úgynevezett visszanyereményi síneket.

Most halad tovább a Hajdú-bihar megyei vasúti fejlesztés, és az  Ebes és Debrecen közötti szakasz újul meg. Ott vélhetően két vágány kerül megújításra, több mint 15 ezer méter hosszban. Az ott található visszanyereményi sínek vígan alkalmasak a 80 km/órás átlagtempóra, így csoportunk közérdekű adatigényléssel fordult a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő ZRT felé annak érdekében, hogy a beruházás paramétereit megtudjuk, illetve hogy kiderüljön,  a  beruházás során felszedendő használt síneknek mi lesz a sorsuk.

Jelenleg, a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon a Dombostanya és Nyíradony közötti szakasz van a legrosszabb állapotban. Amennyiben  még nincs lefixálva az, hogy hova kerülnek a használt anyagok, akkor joggal merül fel az igény arra, hogy  kerüljenek azok  beépítésre a 25 kilométerre található Dombostanya állomástól, Nyíradony állomásig,  a kritikus helyekre.

A vasútvonal éves utasforgalma 825 ezer fő. A Mátészalka és Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot mintegy 105 perc alatt teszik meg a vonatok, ez 45 km/órás átlagsebességet jelent.

A Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítása a 2017.évre be volt tervezve  Uniós forrásból, de elmaradt, mivel a projekt nem volt kellően előkészítve. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint csak a következő Uniós finanszírozási ciklusban (2021-2027) valósulhat meg a fejlesztés, vagy egyedi kormányhatározattal, hazai forrásból.

 

 A MátészalkaLeaks csoport levele:

 

Tisztelt Adatgazda!

 

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján közérdekű adatigényléssel fordulunk Önökhöz.

 

Adatigénylésünk az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapul, kérjük, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésünknek 15 napon belül tegyenek eleget.

 

Kérdéseink:

 

Az Ágod-Völgye konzorcium által Ebes és Debrecen közötti vasútfelújítás keretein belül hány vágány kerül átépítésre a két állomás között?

Az átépítés során hány méter sínt szednek fel?

Ezeknek a síneknek mi lesz a sorsuk? Van már döntés arról, hogy beépítésre kerül-e más vasútvonalba? Ha igen, akkor hova?

 

hszanalt_de_jo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr9213555183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása