A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Csak karbantartás, jövőre sem tervez menetidő csökkenést eredményező fejlesztéseket Mátészalka és Debrecen között a MÁV!

Sem idén, sem pedig jövőre nem csökken a menetidő.

2017. augusztus 06. - Mátészalkaleaks

Szívügyünk a Mátészalka-Debrecen vasútvonal. Már lassan két éve küzdünk azért, hogy a Mátészalka és környékének ezt a stratégiai vasútvonalát újítsák fel.

Egy héttel ezelőtt  olyan dokumentumot hoztunk nyilvánosságra, amelyből kiderült, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ez évben megkezdeni tervezett, Uniós forrásból történő felújítása lényegében csak kamu volt, hiszen még megvalósíthatósági tanulmány sem  készült.

Közérdekű adatigénylést nyújtottunk be a MÁV Zrt-hez azzal kapcsolatban, hogy megtudjuk, milyen fejlesztéseket terveznek a 2017. és 2018.években Mátészalka és Debrecen között, amelynek eredményeképpen csökkenhetne  a menetidő. Hiszen jelenleg is vágányzári menetrend van érvényben a vasútvonalon.

 

A válasz megérkezett:

(A levél közérthetően rövidítve):

 

A 2017. és a 2018.évre többségében csak karbantartási munkák vannak betervezve, amelyek a forgalombiztonság megtartását teszik lehetővé. A karbantartási munkák után sem fog csökkenni a menetidő.

 

 

 

 

 

A levél teljes egészében:

A pályakarbantartási és felújítási munkákkal, az ezekkel összefüggésben várható menetsebesség növekedéssel, menetidő csökkenéssel kapcsolatos 1-3. számú kérdései tekintetében tájékoztatjuk, hogy a 2017-2018. évekre az érintett vonalon döntő többségben karbantartási munkák vannak tervezve, amelyek a jelenlegi forgalombiztonság megtartása érdekében szükségesek, a munkák megvalósulását követően menetidő csökkenés nem várható.

A 4. számú kérdésére vonatkozóan közöljük, hogy a MÁV Zrt. fejlesztési és beruházási terveit a közlekedéspolitikai és fejlesztési céloknak megfeleltetve alakítja ki, illeszkedve a vállalati stratégiai dokumentumokhoz. A fejlesztési tervek kidolgozásakor, illetve működési feltételeinek szabályozása során figyelembe veszi továbbá a közlekedési és a többi szakpolitika folyamatos összehangolását, a komplex megközelítést. Az infrastruktúra fenntartás részben a ciklikus karbantartás (TMK rendszer), többségében viszont az állapotfüggő karbantartás ötvözése mentén működik oly módon, hogy a karbantartási munkák minden esetben a műszaki szükségesség mentén kerülnek meghatározásra. A műszaki szükségességet a pályadiagnosztika mérések (vágánymérés, síndiagnosztika) pályafelügyeleti vizsgálatok (gyalogbejárás, helyszíni vizsgálatok) együttese, valamint a forgalmi tényezők (átgördült elegytonna, forgalmi igények) határozzák meg. A területi szervezetek, illetve a műszaki szakterületek által a fentiek nyomán felmerült karbantartási igények priorizálásra kerülnek (ez számos faktor alapján történik a beavatkozási szükségszerűségtől, az adott munka hálózati forgalomra gyakorolt hatásán át a jövőbeni utazási és fuvarozási igényekig), amelyek a rendelkezésre álló források hozzárendelésével megvalósításra kerülnek, figyelembe véve a szükséges kapacitás rendelkezésre állását. A döntéshozó(k) személye egy adott fejlesztés, beruházás tekintetében, a Társaság működésére vonatkozó jogi feltételek és belső szabályrendszer alapján kerül meghatározásra a fejlesztés vagy beruházás értéke, illetve becsült értéke szerint, a MÁV Zrt. hatályos Alapszabálya, döntési hatásköri listája, továbbá az adott évre vonatkozó üzleti, közbeszerzési és besze

 

Üdvözlettel:

MÁV Zrt.

 

szalka2-1-e1495626878244.jpg

 Fotó: SZON

 

 

e2ec07445044f788277455f0f7126305_d49afe6e3b4eb7cadfe308837303ec67.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr9212723898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.