Biztosan emlékeznek még arra, amikor azért küzdöttünk, hogy Nyíregyháza és Mátészalka között, szombat este is legyen közvetlen közöségi közlekedési lehetőség. 2016. április 4. előtt, szombati napokon nem volt közvetlen busz és vonatközlekedés megyénk két legnépesebb városa között, így az utasok minimum 65 kilométeres kitérővel és háromszoros menetdíj ellenében tudtak csak Mátészalkára eljutni.
2016.április 4-től ez megoldódott ez a probléma, és már van közvetlen szombat esti buszjárat Mátészalkára,sőt az autópályán már Nyíregyháza-Mátészalka viszonylatban olyan gyorsjáratok is közlekednek, amelyek 60 perc alatt érnek Mátészalkára.
A megoldott ügy után jött a következő, amelyben a Mátészalka, Rácz kerti lakosság kezdeményezésére az addig kihasználatlan Kórház utcai megállóhelyet aktiváltattuk az EMKK Zrt-vel, így téve azt lehetővé, hogy a Nyíregyháza/Nyírbátor és Debrecen felől érkező buszokról le lehessen szállni a külvárosban, így spórolva meg a buszpályaudvar és a Rácz kert közötti csaknem másfél kilométeres gyalogtúrát.
Most egy újabb ügyet sikerült eredményesen képviselnie a Mátészalkaleaks csoportnak, ugyanis 2017. szeptember 1-től ismét pozitív változás történik a Nyíregyháza- Mátészalka buszközlekedésben, hiszen sikerre vittük azt az ügyet, amelyben azt kértük, hogy az EMKK Zrt. állítsa meg Mátészalka, Mezőgép megállóhelyen a Nyíregyháza felől , az autópályán érkező gyorsjáratait, így biztosítva a Rácz kerti és az Északi lakótelepi lakosság számára azt, hogy extra gyorsan, az autóbuszállomásról való hosszas gyaloglás nélkül tudjanak hazajutni, a lakókörnyzetük közvetlen közelében le tudjanak az autóbuszról szállni.
A járatokon ingyenes wifi elérést biztosítanak, valamint légkondicionálást, és ha még azt is a mérleg serpenyőire tesszük, hogy a Nyíregyháza-Mátészalka vonat 95-100 perces menetidejéhez hozzáadjuk a vasútállomástól a Rácz kertig vagy éppen az Északi lakótelepig történő gyaloglás idejét, akkor a vonat már teljesen elveszítette a versenyképességét.
A döntéshozóknak el kellene gondolkodniuk azon, hogy életben akarják-e tartani a Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonalat, ha igen, akkor azonnali menetidő csökkentésre van szükség, valamint több közvetlen vonatjáratra, mert a jelenlegi állapotok tartóssága esetén még a jelenlegi, igen csak csekély számú utazóközönségét is elveszíti a megye két legnagybb népességű városát összekötő vasútvonal.
A wifis és klímás, és gyors busszal nem tud versenyezni a vasút.Egyáltalán akar?