A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Botrányos MÁV válaszok, az NFM Vasúti Igazgatási Osztályához fordulunk jogorvoslatért!

A MÁV szerint, minek a szappan télen, ha nincs víz? Ha nincs valmelyik vasútvonalon elég izzó, kitekernek párat és átcsoportosítják...

2017. április 27. - Mátészalkaleaks

Már többször írtunk arról, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon közlekedő vasúti kocsik koszosak, beszennyezik az utasok ruházatát, illetve gyakori probléma az hogy nem egyenletes a világítás, nincs szappan és egészségügyi papír. A nyári hónapokban pedig a nem légkondicionált vasúti kocsikban gyakran a 40 fokot is eléri a hőmérséklet.

Panasszal fordultunk a MÁV Start Zrt-hez, panaszunkra az alábbiakat reagálta   a vasúttársaság.

Válaszuk arra, hogy nem egyenletes  a világítás:

Jelezzük, hogy megkeresését természetesen továbbítottuk az érintett Járműbiztosítási igazgatóság részére. Tájékoztatásuk alapján a kocsikban lévő izzókat nagy mennyiségben ismeretlenek sajnálatosan folyamatosan eltávolítják/rongálják. A hiányzó izzók pótlása a kocsi műhelyben történő tartózkodása során folyamatosan megtörténik, ugyanakkor az izzók eltulajdonításától/rongálásától a műhelybe érkezésig – mint Ön is tapasztalta – a jelzett módon kényszerülünk közlekedtetni a járművet. Mindazonáltal előfordul, hogy a folyamatos nagy mennyiségű pótlás miatt sajnálatosan akadozik az anyagellátás, ilyen esetben az utastéri izzók átcsoportosításra kerülnek. Ugyanakkor informáljuk, hogy ha a világítás a kocsiban csak részben üzemképtelen, akkor a kocsi tovább közlekedhet.

Magyarul: ha ellopják pld. a Debrecen-Füzesabony vonalon az izzókat, és nincs utánpótlás, akkor előfordulhat hogy pár égőt kitekernek a vasutasok és továbbítanak a Mátészalka-Debrecen vasútvonal vasúti kocsijaiból a másik vonalra, hogy kiegészítsék egy elfogadható szintre a világítást.

 

Válaszuk arra, hogy kívülről koszosak a vasúti kocsik, és nem lehet kilátni az ablakokon:

A kocsi külső tisztasága kapcsán tájékoztatjuk, hogy ha a külső hőmérséklet 0 fok körül van, akkor a téli hónapokban a külső mosásokat nem áll módjában elvégezni Társaságunknak, ezért amikor a külső hőmérséklet már lehetővé teszi, úgy a hálózaton futó összes kocsi külső tisztítására – terv alapján – sor kerül. 

Magyarul: december 1-től, egészen március 01-ig, a vasúti kocsikat nem tisztítja külsőleg a MÁV, az ablakokat nem mossák le, mert lefagyhat.

 

Válaszuk arra, hogy koszosak a mellékhelyiségek, nincs víz, nincs szappan:

 

A téli időszakban a magasabb szintű belső tisztítások is csak korlátozottan valósultak meg. (Ez vicces: a szerk.) Ugyanakkor a mellékhelyiségek WC papírral történő ellátása azok kihelyezésének ellenőrzése is megtörtént. Azonban az időjárási viszonyok miatt komfort csökkenést jelentett a víztöltés szüneteltetése (víztartályok szétfagyásának megelőzése érdekében a WC-k vízfeltöltésére nem kerül sor, mivel a szerelvényeket folyamatosan fűteni nem áll módunkban, illetve az álló kocsik tartályaiból a víz leengedésére nincs kapacitásunk). A vízhiány miatt a szappan és kéztörlő kihelyezése sem történik meg.

 

Magyarul: Télen ne öblítse az utas le a wc-t, maradjon minden "ürítmény" a wc csészében, mert ha feltöltenék a víztartályt, akkor az csak szétfagyna. És mivel amúgy sincs víz, akkor minek szappan? Hiszen ki az a buta ember, aki szappant használ akkor is, ha nincs víz? Szóval maradjon csak a kezed tele vírusokkal...

 

Válaszuk arra, hogy a nyári hónapokban gyakran meghaladja a vasúti kocsik belső hőmérséklete a 40 fokot, és a Mátészalka-Debrecen vasútvonal vasúti kocsijain is biztosítsák a hűtést, vagy védőitalt osszanak:

A minőségi szolgáltatás alapja az IC, EC, Rj járatok esetében a klíma berendezések üzemeltetése, egyéb járművek esetén a közszolgáltatási szerződés nem írja elő a légkondicionáló berendezés meglétét. Ugyanakkor törekszünk a regionális forgalomban is közlekedtetni légkondicionálóval felszerelt járműveket azonban azok minimális száma ezt sajnálatosan nem teszi lehetővé minden vonalunkon. Biztosítani szeretnénk, hogy az új járművek beszerzésénél már feltételként szerepel a légkondicionáló berendezés megléte.

Magyarul: ne is álmodjunk arról, hogy nyáron nem fogunk megsülni a Mátészalka és Debrecen közötti vonatozásunk közben. Léghűtés nem lesz, víz nem lesz, hiszen nem előírás, hogy légkondicionáló berendezés legyen a vonatokon.

 

Tisztelt MÁV-Start Zrt !

Válaszaikat nem tudjuk elfogadni. Az NFM Vasúti Igazgatási Osztályához fordulunk, hogy állapítsa meg jogsértéseiket, és kötelezze Önöket az utazási körülmények javítására.

 

                                                           -Mátészalkaleaks csoport-

 

 

tkbp.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr4212459231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Danubius 2017.06.08. 11:33:14

Szóval téged megnyugtattak: az új szerelvények beszerzésénél már csak klímásat vesznek. CSAKHOGY :-)))) az eddigi rendszerben amit levdelett a budapesti elővárosi közlekedés azt kaptuk meg: kicserélték az elektromos mozdonyt dízelre "jó lesz az még nektek" jelszóval. Már csak az a kérdés hogy majd 20 év múlva mikor lecserélik a már most is xar kocsijainkat, szóval 20 év múlva hogy fognak majd ide kerülni a FLIRT elektromos vonatai? azok elé nem lehet dízelmozdonyt rakni.

Mátészalkaleaks 2017.06.09. 09:03:33

20 év múlva ki tudja mi lesz? Mi azért küzdünk, hogy belátható időn belül legyen valamilyen pozitív változás.