A Mátészalkaleaks kikérte minden megyeszékhely és minden megye második legnagyobb népességű városa közötti vasúti közlekedés kihasználtsági adatait.
Ahogyan a pirossal megjelölt viszonylatoknál látható, az említett vonalakon lényegesebben alacsonyabb a vonatok kihasználtága mint Nyíegyháza és Mátészalka között, így joggal mondhatjuk: ide nekünk a szombat esti járatot!
A táblázat adatainak értelmezéséhez a MÁV-START Zrt. tájékoztatása alapján az alábbi kiegészítő információkat közöljük:
A Nyíregyháza-Mátészalka viszonylat utasfő számai nem tartalmazzák a Debrecen felé közlekedő utasok számát.
Salgótarján és Balassagyarmat állomások között nincs közvetlen vasúti összeköttetés. A két állomás – kizárólag vasúti közlekedést igénybe véve – Hatvan és Aszód állomásokon történő átszállással érhető el.
Érd állomás a 30a számú vasúti vonalon található, Dunakeszi állomás pedig a 70-es vonalon. Vasúti közlekedést igénybe véve a két állomás Budapest területén pályaudvarok közötti átszállással érhető el. A táblázat csak azon személyek adatait tartalmazza, akiknek a jegyén az Érd-Dunakeszi viszonylat szerepelt, mivel a két külön jegyet váltók esetében az utazások nem összekapcsolhatók. Fentiek miatt a két állomás között közlekedők tényleges száma eltérhet a kimutatás adataitól.
Tatabánya-Esztergom viszonylat vonatkozásában a 2-es számú vonalon 2011 és 2015 között felújítást végeztek, ezen időintervallumban a vonalon nem volt vonatközlekedés. Tatabányáról Almásfüzitőre történő utazás után Esztergom a 4-es számú vonalon is megközelíthető.
Paks állomáson 2009 óta szünetel a vasúti személyszállítás.
Pécs-Komló viszonylat vonatkozásában nincs közvetlen vasúti összeköttetés az állomások között.
Győr-Sopron viszonylat a GYSEV Zrt. kezelésében található, a viszonylatra vonatkozóan közérdekű adatot a MÁV-START Zrt. nem kezel.